Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
isse skrev:
Brukar det inte se ut så när en stark sol lyst genom ett DB glas i en obra vinkel ?
/N
Kom igen nu Isse, nu måste du snart lära dig att citaten ska vara först :fatta! :hihi

Jo, jag trodde också det men som du ser ovan har folk med vanligt kåpglass också problem.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Haha, är det nån oskriven regel eller?
Ne det känns jevligt mycket macintosh över det, Mac folk svarar alltid på mail under det man själv skrev, så man måste skrolla ned för o läsa deras svar.

Det suger :)

Jo jag såg det oxo, man börjar ju undra om orginal kåpglaset oxo kan göra detta för det ser inte ut som värmen kommit underifrån.

/N

sandstream skrev:
Kom igen nu Isse, nu måste du snart lära dig att citaten ska vara först :fatta! :hihi

Jo, jag trodde också det men som du ser ovan har folk med vanligt kåpglass också problem.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Zmurfen skrev:
Det resonemanget funkar definitivt inte,vad hade den andra orginal innan han moddade sin? Det e intressant :tummenupp
Har sett skillnader på upp till 11hk i samma bänk,samma dag på två "likadana" cyklar i orginal utförande.


Har också hört talas om dessa vad ska man kalla det "måndagsex" av hojar, hojarna i fråga jag hörde det skillde 11hk på var Fireblade. Hur kul är det om man råkar får ett sånt exemplar? 11hk e ju fan mycket...fattar inte hur dom lyckas med det?
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
sandstream skrev:
Lite då och då dyker det upp trådar där folk frågar vilken storlek på hoj de ska välja: "Ska jag ha en R6 eller en R1" osv.

Roade mig lite med att jämföra måtten och vikterna på Suzukis GSX-R serie och det är inte många millimetrar eller kilon som skiljer längre.

VIKT:
R600 = 161 Kg
R750 = 163 Kg
R1000 = 166 Kg

LÄNGD:
R600 = 2040 mm
R750 = 2040 mm
R1000 = 2030 mm

BREDD:
R600 = 715 mm
R750 = 715 mm
R1000 = 710 mm

HÖJD:
R600 = 1125 mm
R750 = 1125 mm
R1000 = 1130 mm

HJULBAS:
R600 = 1400 mm
R750 = 1400 mm
R1000 = 1405 mm

En R1000 är alltså kortare och smalare än R600 men 5 mm högre och har 5 mm längre hjulbas plus att den väger 5 Kg mer.
Innebär det här att myten om att en 600:a alltid är lättare att köra än en 1000 kan skrotas?

Tyckte detta inlägg skulle ligga här oxå...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
isse skrev:
Haha, är det nån oskriven regel eller?
Ne det känns jevligt mycket macintosh över det, Mac folk svarar alltid på mail under det man själv skrev, så man måste skrolla ned för o läsa deras svar.

Det suger :)
Kolla här så kanske det klarnar: :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Top-posting

Och det är faktiskt en standard: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html

If you are sending a reply to a message or a posting be sure you summarize the original at the top of the message, or include just enough text of the original to give a context. This will make sure readers understand when they start to read your response. Since NetNews, especially, is proliferated by distributing the postings from one host to another, it is possible to see a response to a message before seeing the original. Giving context helps everyone. But do not include the entire original!
 

sandstream

Guest
Var inne på DinMC idag med "instrumentbrädan".
Vi skruvade isär den och värmen kommer med största sannolikhet utifrån.
Det fanns nämligen inga spår av värme på insidan, det verkar bara vara på utsidan.

Enligt uppgifter från USA har de problem där också, både med original kåpglaset och dubbel bubbel :va
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Var inne på DinMC idag med "instrumentbrädan".
Vi skruvade isär den och värmen kommer med största sannolikhet utifrån.
Det fanns nämligen inga spår av värme på insidan, det verkar bara vara på utsidan.

Enligt uppgifter från USA har de problem där också, både med original kåpglaset och dubbel bubbel :va

Men du fick väl ändå en ny på reklamation?
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Men du fick väl ändå en ny på reklamation?
Japp, men det skulle ta två veckor :)

Lite schyssta bilder på K5:eek:r.
 

Bifogat

  • r1000_crescent.jpg
    r1000_crescent.jpg
    114.7 KB · Visningar: 253
  • r1000_crescent2.jpg
    r1000_crescent2.jpg
    122.4 KB · Visningar: 142
  • r1000_crescent3.jpg
    r1000_crescent3.jpg
    126 KB · Visningar: 156

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
isse skrev:
Haha, är det nån oskriven regel eller?
Ne det känns jevligt mycket macintosh över det, Mac folk svarar alltid på mail under det man själv skrev, så man måste skrolla ned för o läsa deras svar.

Svar: Därför vi läser från vänster topp ner till höger botten.
Fråga: Varför ska jag svara under citerad text?

Offtopic:
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag förstår poängen, men i e-post föredrar jag att ha svaret överst, då jag vet vad jag själv skrev och inte vill behöva scrolla.

/N


Victor skrev:
Svar: Därför vi läser från vänster topp ner till höger botten.
Fråga: Varför ska jag svara under citerad text?

Offtopic:
 

sandstream

Guest
isse skrev:
Jag förstår poängen, men i e-post föredrar jag att ha svaret överst, då jag vet vad jag själv skrev och inte vill behöva scrolla.
/N
Ja, i e-post gör man så av precis den anledningen som du skriver men på ett forum vet ingen annan än du vad du citerat och då måste de scrolla ner först och sedan upp för att läsa vad du har skrivit.

Lägg ner trotset nu och gör som vi andra :fatta! :D
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Då var plastracern bänkad.....

Var och fick bågen bänkad idag lämnade 166,5 orginal..
Med Yoshimura rs3 slipon, Kn filter och upphöjt bränsle i orginalboxen lämnade den 170,3 bakhjulshästar.. Så håller med om att det inte är lönt att lägga pengar på blås menar 7400 för en ljuddämpare som ger 3 hk...

Men GRYMT ljud


:banana :banana
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Gurra Gixxer skrev:
Var och fick bågen bänkad idag lämnade 166,5 orginal..
Med Yoshimura rs3 slipon, Kn filter och upphöjt bränsle i orginalboxen lämnade den 170,3 bakhjulshästar.. Så håller med om att det inte är lönt att lägga pengar på blås menar 7400 för en ljuddämpare som ger 3 hk...

Men GRYMT ljud


:banana :banana

,...aldrig kul och behöva säga, va va det jag sa... :rolleyes:
 

EvilGixx

Mr.Weeee
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Oslo, Norwahey
Hoj
GSXR1000 K3
R-1000 skrev:
Var o hämtade nya k5 på carlbarks i torsdags, första dagen tog man det lungt o gasade på minimalt så klart, idag var jag o vädrade den lite o testade vad den går för utan att gå in på rödmarkeringen,alltså vilken hoj! finns inget som jag inte gillar, bromsarna är i världsklass!motorn är så sjukt underbar, vridet! vridet! den drar ju som ett skott på vilken växel som helst i vilken hastighet som helst.innan denna hade jag en kawasaki zx-10r som också är ett monster, men i ärlighetens namn så kan den inte jämföra sig mot sukkan på nån punkt, sukkan är så sjukt stabil och förtroendeingivande.och jag är säker på att den är minst lika snabb som kawwan i alla lägen,speciellt i roll-on moment.efter att ha kört alla värstingar som 04-05 r1,zx-10r,cbr1000rr så kan jag bara säga att om man är ute efter det bästa så är k5an given.jag har aldrig vart med om en sån koppling och växellåda, detta är så underbart!är nykär och den här kärleken kommer hålla länge :kär

My man from Amsterdam ! Gixxer for president :yoparty
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Någon som e sugen på en K5 "MotoGP replica"??
Denna e till salu nere i Tyskland:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=krad&id=11111111171465143

Toppen är portad o flödad samt en hel del Yoshi kit grejer, resultat?
Ca: 200+ hk på veven :tummenupp
PRIS: ca 200´kr

Denna lär ha testats av tyska mc blaskan PS, någon som vet i vilket nummer?? Säg till då...

Vill man ha det värsta så köper man dock Crescent K5:an:)
PRIS: ca 300´kr :3freak

Bild: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=115944
Finns en artikel om den i senaste nr av engelska Superbike mag.
Läs o drägla...
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top