Suzuki Gsx-r 600 Gaffel oljemängd

På min blev det 4,93 DL och funkar kanon. Jag mätte luftspalten och hur mycket olja det krävdes för att få upp nivån.Tack för alla svar, och jag suger på att Googla efter svar.

Har du möjligtvis en bild på vilken luft ficka du menar eller förklara hur den ser ut? gissar på att du menar de två hålen som finns ganska högt upp på innerbenet. Men frågar hellre då jag bara är förvirrad nu.

Benen skall siita ihop i botten utan fjäder. pumpa med mittpinnen så att det inte finns fullt med luft i den. tryck ner den i botten.

Mät nivån från översta kanten på gaffelbenen ner till oljan.
USD har generellt sätt 80-120mm vad exakt din båge skall ha får du kolla efter men är även en smaksak. 100mm borde inte bli tokfel men jag satsar inte en kroppsdel på det.

Sätt i fjäder mm igen och skruva ihop. Det står ganska tydligt i mina 3 länkar som jag postade tidigare. Läs dem noga.

Tackar! läste de länkarna och vart lite klokare.

Jag har ingen fjäder i min, det är en stång aktig sak med nån fjäder på toppen. Eller menar du stången när du skriver fjäder?

Jag har ingen fjäder i min, det är en stång aktig sak med nån fjäder på toppen. Eller menar du stången när du skriver fjäder?
Har du verkstadshandboken?

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...l/GSX-R1000/GroupID/271873/Group/FRONT_DAMPER

del nr 13 är fjädern
del nr 9 är den du pumpar bort luft med

del 15 och 13 skall EJ vara monterad när du mäter luftspaltens "DJUP" / storlek

del 16 toppen, ner till oljan. Mäter man 8-12cm. När allt är ihoptryckt/komprimerat.

Du har troligen överfyllt rejält eller missat något om gaffeln läckt så mycket.

Last edited:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...l/GSX-R1000/GroupID/271873/Group/FRONT_DAMPER

del nr 13 är fjädern
del nr 9 är den du pumpar bort luft med

del 15 och 13 skall EJ vara monterad när du mäter luftspaltens "DJUP" / storlek

del 16 toppen, ner till oljan. Mäter man 8-12cm. När allt är ihoptryckt/komprimerat.

Du har troligen överfyllt rejält eller missat något om gaffeln läckt så mycket.

tack för all hjälp! uppskattas verkligen. kollade igenom det gaffelbenet som läckte så mycket. av all stress hade jag lagt packboxen upp o ner. så fyllde rätt mängd och satte packboxen rätt så nu funkar allt som det ska :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman