Suzuki GSX-R 600 -98 (Att tänka på?)

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Tjena!

Grymt sugen på en Suzuki GSX-R 600 -98 (eller liknande)

Vad ska man kolla på dessa hojjar?
Är inte så jätteinsatt, så jag behöver lite tips så jag vet vad man ska kolla lite extra efter. :)

Danke!

(Man är ju sjukt sugen på att åka nu när "våren" kommit :tummenupp Ingen som är sugen på en GS 500E? Riktigt snygg :) )
 
Last edited:
Ingen som har nåt att säga? :(

Andra hojjar i typ samma prisklass/förs. klass/prestanda?
 
Ett tips är att kolla bike`s beg guide även om den kanske inte är superingående så får du iaf lite tips!
 
Okej, finns den på nätet eller i tidningen? Hittar inte på deras sida i alla fall
 
Jag har en sån pärla:tummenupp ... Har inte haft så många innan men är väldigt nöjd med den...Tycker den funkar grymt bra både på landsväg och bana... Men är ju lite jobbig touring hoj men det är ju alla sporthojar:tummenupp
 
Det finns en bike tidning på affaren som heter bike begagnattest,där står det om beg mc.... det jag vet om gsxr 600 är att det inte finns nå speciellt att titta på förutom det vanliga, dom går riktigt bra en som jag känner har en sån 98. :yoparty
 
Last edited:
Jag har en sån :) Är kanonnöjd med den! Blev över 1000 mil i sommras, åkte en sväng ner till Italien och hälsade på min flickvän som var där över sommaren...så den funkar som touringhoj också ;)
 
Trevligt trevligt. :)

Inget som brukar slitas o så som man bör kika efter?
 
Trevligt trevligt. :)

Inget som brukar slitas o så som man bör kika efter?

Kolla så att kamkedjesträckaren är utbytt till en manuell eller iallafall en ny automatisk.. Det ska vara gjort på garanti så det är nog fixat.

annars hade min (750) en tendens att dricka en del olja så ha koll på oljan om du köper den. :)

Kanonsköna hojar att köra. :tummenupp
 
Trevligt trevligt. :)

Inget som brukar slitas o så som man bör kika efter?

Kamkedjesträckaren brukar kludda på lite äldre gsxr, man avhjälper det
problemet med att sätta dit en manuel stäckare.

Annars är det inga standardfel på dom, en sådan i fint skick med en prislapp
på ca 30-40k så får du mycket hoj för pengarna:tummenupp
 
Provkörde en -97ans gixxer 600 i höstas, jämför man mot R6an så trodde jag att jag satt på en 400cc motor i ett chassi från 80 talet..

Tung, tråkigt register, väldigt klumpigt för benen runt tanken om man jämför mot R6...
 
Jo, men en R6 är inget alternativ... Då får jag leva på kottar och luft, och det har jag inte råd med :D
 
Provkörde en -97ans gixxer 600 i höstas, jämför man mot R6an så trodde jag att jag satt på en 400cc motor i ett chassi från 80 talet..

Tung, tråkigt register, väldigt klumpigt för benen runt tanken om man jämför mot R6...



Skulle vilja hävda motsatsen, en polare som följde med på Italien resan körde R6'a, det var en -00, -01 nånting. Så under resan hadde jag möjlighet och jämföra hojarna, skulle jag idag få välja mellan en gixxer eller en rexa så är gixxern ett självklart val, mkt roligare hoj! Sen att R6'an har snyggare lysen är ju en annan femma :)


Hehe, mja det vet jag väll inte :)
 
Last edited:
Gött, blir bara mer o mer sugen :)

Men det är ingen skillnad på 97 o 98? (Är väl de modellerna ja hamnar på om man ser till min prisklass, 35k - 45k?)
 
lägger du en 45 000 svenska riksdaler så borde du ju få en -00 eller -01 tycker jag iaf
 
Gött, blir bara mer o mer sugen :)

Men det är ingen skillnad på 97 o 98? (Är väl de modellerna ja hamnar på om man ser till min prisklass, 35k - 45k?)


insprut fr. 98:an = slippa å ligga tömma förgasare + rappare respons, hade själv e 750 -98 som jag krängde efter en månad:rolleyes: dra din egna slutsats till varför den fick "gå" efter en månad, själv tyckte jag att den saknade det där lilla extra, men OBS! det är bara vad JAG tycker, säger dock ej att det är en dålig hoj så gixxerägare behöver inte slakta mig nu:näsblod
 
Jaså! Det är insprut på 98:an? Det visste jag inte :)

Andra saker som skiljer?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top