Suzuki GSX-R 600 -98 (Att tänka på?)

hihi jaa! Men vill veta mer :D

ok, vad mer vill du veta? tror nog att du fått svar på de viktigaste från andra användare, tja vad ska man dra tll med? det sitter en styrdämpare på original, egentligen det jag kan komma på:confused: men som ngn skrev längre upp, satsa ett par lusingar till och köp en nyare årsmodell typ 01 och framåt i stort sett samma motor men fan så mkt snyggare chassi= mer lättsåld då du ändå kommer att byta upp dig efter halva sommaren då 600:n saknar moset fast gillar du att växla upp och ner hela tiden så är det ju helt klart en 600 du ska gå på:tummenupp

Men skiljer det inte rätt mkt i försäkring om ja ska ha en typ 01:a?

Vill gärna ha kvar den när jag pluggar oxå :D

Jaså! Det är insprut på 98:an? Det visste jag inte :)

Andra saker som skiljer?

AP AP Insprut kom INTE på 600:an förrens årsmodell -2001 dock fick 750:in insprut från och med -98 men de är en annan sak!

Viktigt!

Men skiljer det inte rätt mkt i försäkring om ja ska ha en typ 01:a?

Skiljer lite grann i försäkring de gör det!

Har reg nr till min gamla -00 om du vill kolla försäkring på en sån bara för att se om de skiljer mellan den och en 98 tex

Last edited:
Insprutning på en 98... styrdämpare original... Var får ni allt ifrån? :va

En GSX-R 600 - 98 hade slutkörda slicks o rackliga ISR skivor original. Ja just, så är de målade med fälgfärg från Biltema. Sån var iaf min... :rolleyes:

Tillbaka till ämnet :D En sån hoj är det väl inga större fel på. Drag som precis räcker till för o dra loss qken på en fluga på låga varv men går som skållade råttor högre upp.

Men 45000 för en 98? Du häller på o blir lurad min vän. Vänd dig om på det hållet du kom ifrån, för att titta på en sådan, och spring. Vänd dig inte om ifall du inte hör säljaren skrika: "OK DU FÅR DEN FÖR 35!!!"

Jag vet att du frågar om just Suzuki men du har inte tittat på en CBR 600? Skulle vilja påstå att det är en enklare och framförallt billigare hoj att leva med. Istället för luft och kottar har du istället råd och helförsäkra och käka fläskfile, så pass ofta att det i sig skulle vara största anledningen för att du kanske blev avhängd av en GSX-R...

Last edited:
där ser man! trodde 600 följde 750:n utvecklingsmässigt, ber om ursäkt

Okej, tyckte det lät lite tidigt med insprut på 98:an :) Nu vet jag!

Apropå en GSX-R 98 för 45k så är det inte nåt ja har tittat på, sa bara att min budget ligger ungefär mellan 35k och 45k... Sen om det blir en Gixxer, CBR eller nåt annat vet jag inte än :)
Vill ha lite tips på andra hojjar oxå!

Brorsan har en CBR 600F från 97 eller nåt som jag testade en snabbis i somras bara, så jag har inte kunnat känna så mycket på den tyvärr. Är det en vettig hoj annars? Vet att den är rätt billig i förs. i alla fall.

PS. Vill helst ha en röd hoj! (Röd/Svart/Silver nånting :D ) Och givetvis fyra cylindrar :tungan DS

EDIT:
En 600 i denna typ/pris/förs.-klass söker jag alltså...
Alternativen som finns är väl typ ZX6-R, GSX-R, CBR...?

Last edited:
Finns många bra att välja mellan. Men CBR:en är nog den vettigaste av alla moderna 600 kubikare... Den är bra på allt man kan tänkas vilja göra med en landsvägshoj. Det finns bättre banhojar, bättre touringhojar o bättre pendlarhojar. Men det finns nog ingen som gör allt det där bättre.

Ett till alternativ förutom det du räknat upp skulle vara Yamaha YZF 600 Thundercat. Finns i silver med gul framskärm :D

Personligen skulle jag ändå köpa en CBR dels för det jag skrivit, och för att...

Det är en HONDA:tummenupp

Last edited:
Hehe okej :)

har kikat lite på Thundercat, men hur ligger de i försäkring i jämförelse med de andra jag räknade upp?

Mjasså...

Hur är den i övrigt i jämförelse med de andra?

Stor, mjuk och wobblig men med en trevlig motor. Jag skulle inte förmoda att den är billigare att försäkra än något annat. Sök efter regnummer och ring runt till bolag.

FZR 600 R däremot, som säkert är lika bra som en Thundercat fast rejsigare, kan bli billig eftersom Bilsport&Mc försäkrar den:tummenupp

Just nu velar jag lite mellan:
* Gixxer -98
* Thundercat -98

Förbannat svårt :D Inte provat nån av de... Kommer ju självklart göra det, men det är ju självklart en bit att åka till närmsta gubbe som säljer :(

då 600:n saknar moset fast gillar du att växla upp och ner hela tiden så är det ju helt klart en 600 du ska gå på
pschh :7peta ...den saknar inte något mos. Nu har kungen av bulten chakat en sån, och det kommer stekas K5'or och nya rettor som aldrig förr. "the handling" är kalasbra, och kan man köra så finns det mycket att hämta på landsväg...

:yoparty

Vad finns det för annons-sidor för mc egentligen?

Har kollat:
bike.se
annonsborsen.se
blocket.se
mcguiden.se

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...