Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Har köpt mig en k3a ganska nyligen.
Det råkar sitta Power commander på den, + en liten extra box.. Stor som en tändsticks ask ungefär med någon diod i.

2 frågor:

Vilken Pc kan det vara jag har? (typ Pc3 eller PC5 osv)
Vad är den lilla extra boxen?
Det brukar stå på powercommandern vilken modell det är.

Vart kopplar man in tre-mod? sökt på youtube, google men verkar inte finnas någon installations manual eller liknande.

Kopplade in den på en anslutning nära bakdämparen innanför ramen men då när jag startade hojen började F1 indikera på instrument panelen.

Jag har satt på "snakeskin" på tanken. Blev riktigt snyggt tycker jag:)
Skall bli kul att se hur det känns vid körning!
snakeskin.JPG

Om man utesluter original belägg, vad rekommenderar ni för belägg för gatbruk?

Last edited:
Sås.. Har nu knäppt bild på PC..
Och även den lilla grejen ovanför med 10 vip brytare.

Undrar som sagt vilken model på PC jag har och vad den lilla dosan brevid är,.20130416_192903.jpg

Sås.. Har nu knäppt bild på PC..
Och även den lilla grejen ovanför med 10 vip brytare.

Undrar som sagt vilken model på PC jag har och vad den lilla dosan brevid är,.View attachment 383372

Nu precis efter jag ladda upp bilden upptäcker jag att jag måste vara otroligt IQ befriad.
Står ju Powercomander III (3) på den..

Dock undrar jag fortfarande vad den lilla dosan är.

Vart kopplar man in tre-mod? sökt på youtube, google men verkar inte finnas någon installations manual eller liknande.

Kopplade in den på en anslutning nära bakdämparen innanför ramen men då när jag startade hojen började F1 indikera på instrument panelen.

Du har förmodligen kopplat in dig på bränslepumpskontakten, ser likadan ut. Växellägesgivarkontakten ska finnas under tanken vid insidan av ramen.

Någon som har en K3-K4 motor liggandes till salu, skicka pm?
Hel eller defekt, komplett eller delvis komplett.

Någon som vill bli av med en power commander? små skador eller avsaknad av kontakter gör inget så länge boxen fungerar. skicka gärna pm.

Har ett Gianelli Helsystem i rostfritt till GSX-R1000 03-04 med två ljuddämpare, en lång oval titandämpare med dbkiller och en Danmoto GP slipon. Har ett annat system på hojen nu och det ligger bara och skräpar. Flänsarna är lite trötta och mellanröret är lite kortat för att GP sliponet ska se bättre ut på hojen. Men helt funktionellt.

Ge mig ett bud på det. Kan lägga upp en bild vid intresse.

Har ett Gianelli Helsystem i rostfritt till GSX-R1000 03-04 med två ljuddämpare, en lång oval titandämpare med dbkiller och en Danmoto GP slipon. Har ett annat system på hojen nu och det ligger bara och skräpar. Flänsarna är lite trötta och mellanröret är lite kortat för att GP sliponet ska se bättre ut på hojen. Men helt funktionellt.

Ge mig ett bud på det. Kan lägga upp en bild vid intresse.

Kan vara av intresse vid rätt peng!

Släng gärna upp en bild!

Så här ser det ut. Samtliga fjädrar följer med. På min gav den tidigare 158hk på hjulet. Std i samma bänk gav den 150hk.

Som sagt, två olika ljuddämpare och ett förlängningsrör när man ska ha stora ljuddämparen på för att förhindra att klacken på stöveln tar i ljuddämparen när man har andra fotpinnar.

2000kr?

Bifogat

• 2013-05-22 17.29.46.jpg
    2013-05-22 17.29.46.jpg
    251.8 KB · Visningar: 78
  • 2013-05-22 17.29.53.jpg
    2013-05-22 17.29.53.jpg
    249.8 KB · Visningar: 96
Gjort affär med alem och hjälpsammare och smidigare snubbe får man leta efter.

I det samhälle vi lever i idag kan man inte lita på många, därför är det viktig med rekommendationer så andra slipper bli blåsta eller göra mindre bra affärer.

Gjort affär med alem och hjälpsammare och smidigare snubbe får man leta efter.

I det samhälle vi lever i idag kan man inte lita på många, därför är det viktig med rekommendationer så andra slipper bli blåsta eller göra mindre bra affärer.

Tack! Man ska hjälpa varandra här i livet :)

Är det någon som har en kabelstam till salu?
Eventuellt också undertail och något frän avgassystem/Slip-on.
Jag hade ett sånt som går upp i undertailen, skulle uppgradera isoleringen men det slutade i "det sprutade eld bakom dig" och brända kablar...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti