Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden


Perfekt. Tackar, precis vad jag behöver eftersom min ena p-box i gaffeln läcker :tummenupp

Jag har en fråga som jag hoppas att ni i denna tråden kan hjälpa mig med. Jag kan ingenting om hojjar som är nyare än 1991 :D
Jag har köpt fälgar, gaffel och bromsok från en R1000 K4.
Dessa ska på min gamla GSX är tanken. Jag fick dock inte med drevhållaren :(
Är drevhållaren lika mellan olika årsmodeller av R1000 ?
Är drevhållaren lika på andra modeller av samma årsmodeller? Alltså R600, R750, Bandit mfl.

Kanske någon här som har en drevhållare som denne kan sälja?
 
Då var det dags för 5000mil service.

Så service på Suzuki i gbg, är det bike som gäller eller kan någon rekommendera något annat?
 
Skulle behöva hjälp att kolla växellådan och ev. byta kamkedjespännare i Stockholmsområdet. Vägrar lämna hojen till Din MC i Sollentuna eftersom dom (eller åtminstone de jag blivit utsatta för) är inkompetenta.

Vitt eller grått eller... spelar ingen större roll. Alla förslag är välkomna bara det är duktigt folk.
 
Skulle behöva hjälp att kolla växellådan och ev. byta kamkedjespännare i Stockholmsområdet. Vägrar lämna hojen till Din MC i Sollentuna eftersom dom (eller åtminstone de jag blivit utsatta för) är inkompetenta.

Vitt eller grått eller... spelar ingen större roll. Alla förslag är välkomna bara det är duktigt folk.

Aelm här jobbar som meck på Motospeed i Västerås. Den enda jag personligen skulle våga lämna bort hojen till för underhåll..
 
Någon som har koll på hur man schimsar ventilspel på k3a?
Är det hela tryckaren man byter ut eller lägger man just schims emellan?
Mycket tacksam för svar här!

Och Hänz, jette tack för manualen. Denna är till MYCKET hjälp!
 
Någon som har koll på hur man schimsar ventilspel på k3a?
Är det hela tryckaren man byter ut eller lägger man just schims emellan?
Mycket tacksam för svar här!

Och Hänz, jette tack för manualen. Denna är till MYCKET hjälp!

Det är endast schimsen i mellan man byter.
 
Kan ni wheela på 3:ans växel?

Har K&N filter, 3-mod, PC3 och helsystem men hojen vägrar lyfta framhjulet på 3:ans växel. Power wheelar på 1:an och 2:an men använder kopplingen när jag vill wheela kontrollerat på 2:an men vad än jag gör vill det sig inte på 3:ans växel. Väger 80kg och är 178cm lång så har inte den fördelen att placera rumpan långt bak för att få upp den enklare.
 
Är ingen vän av wheeling, men min hoj reser sig på 3:an vid kraftigt gaspådrag, har även hänt på 4:an under bankörning. Är det inte så att man ska få hojen att niga en aning innan man skickar på full gas? Ett litet tryck på handbromsen??
Men som sagt, detta är bara vad jag hört, praktiserar det inte själv.
 
Kan ni wheela på 3:ans växel?

Har K&N filter, 3-mod, PC3 och helsystem men hojen vägrar lyfta framhjulet på 3:ans växel. Power wheelar på 1:an och 2:an men använder kopplingen när jag vill wheela kontrollerat på 2:an men vad än jag gör vill det sig inte på 3:ans växel. Väger 80kg och är 178cm lång så har inte den fördelen att placera rumpan långt bak för att få upp den enklare.

Jag kan få henne att resa sig på 3an med koppling, dock är jag fortfarande rookie på allt vad gäller hojåkning så jag vågar inte hålla kvar henne (Går helt galet fort jue).
Ryck lite försiktigt i styret synkat med kopplings släpp och ordentligt med gas så reser hon sig skall du se!

Har ungefär samma mods som dig, väger lite mer men jag brukar "sitta still på min plats" så att säga.
 
Kan ni wheela på 3:ans växel?

Har K&N filter, 3-mod, PC3 och helsystem men hojen vägrar lyfta framhjulet på 3:ans växel. Power wheelar på 1:an och 2:an men använder kopplingen när jag vill wheela kontrollerat på 2:an men vad än jag gör vill det sig inte på 3:ans växel. Väger 80kg och är 178cm lång så har inte den fördelen att placera rumpan långt bak för att få upp den enklare.

När min hoj var standard (läs helsystem, pc3, dna-filter) så lyfte med gaspådrag bara på tvåan. På trean fick jag gå på och sen av och sen på igen, då gick den upp.

Nu lyfter den på fyran med bara pådrag....:)
 
När min hoj var standard (läs helsystem, pc3, dna-filter) så lyfte med gaspådrag bara på tvåan. På trean fick jag gå på och sen av och sen på igen, då gick den upp.

Nu lyfter den på fyran med bara pådrag....:)

Testat i olika farter på 3:ans växel med koppling och då går den upp max 2dm :( kanske dags att rengöra filtret kanske :dummer
 
På förra K3:an jag hade kunde jag koppla upp den på 3:an, och då hade jag varken PC3, helsystem eller liknande utan det var ett yoshimura slipon och avgasspjället var väck....det var det enda.
 
När min hoj var standard (läs helsystem, pc3, dna-filter) så lyfte med gaspådrag bara på tvåan. På trean fick jag gå på och sen av och sen på igen, då gick den upp.

Nu lyfter den på fyran med bara pådrag....:)

Nu jävlar slangar man satan på 3:ans växel, fixade ny map till PC3:an :)
 
Polidom har bra grejer, varför vill du ha detta? bankörning förstår jag men på gatan lite väl onödigt.

Det är för banan!
Ska kolla med Polidom iaf och se om det kan bli något. Tyvärr ingen körning kvar inplanerad för i år, men det kan ju förhoppningsvis ändra sig.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top