Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Okej!
Tänkte också slänga på xenonkit men väntar med det efter besiktningen nu i vår och då man fått lite mer pengar. har redan köpt en massa till hojen

Hade xenon på hojen förra året "h7 sockel" tyckte de funka kanon, bra ljus och framförallt så körde inte bilister ut framför mig som innan, så :tummenupp. Men den nya lampan har h1 sockel så får köpa en ny lampa om ja vill ha de i år.
 
Hade xenon på hojen förra året "h7 sockel" tyckte de funka kanon, bra ljus och framförallt så körde inte bilister ut framför mig som innan, så :tummenupp. Men den nya lampan har h1 sockel så får köpa en ny lampa om ja vill ha de i år.


sälja? skicka pm :D
 
handböker til gsxr k3

Tjena!! jag hade inbrott i garaget igår men dom fick inte med sig hojen som tur e men dom tog lite verktyg o mitt ställ o mina handböker på hojen så jävla onödigt:huvet e det någon som vet nån sida man kan ladda ner dom mvh
 
Service/handböcker kan du hitta på gixxer.se, skinnställ och verktyg kan bli värre...:D
 
Jo airductsen är ju bortplockade å ja befarade att de skulle bli nått skumt i och med detta, provkörde och ja märkte ingen skillnad.
Tappar kanske lite toppfart pga att luftburken inte blir trycksatt men de kan ja leva med :)

Eh? Du har inte funderat på varför Suzuki och iprincip alla andra hojtillverkare ser till att mata luftburken med luft? Grejerna sitter där av en anledning liksom...
 
Eh? Du har inte funderat på varför Suzuki och iprincip alla andra hojtillverkare ser till att mata luftburken med luft? Grejerna sitter där av en anledning liksom...


Jo funderat har ja, och kommit fram till att de spelar mindre roll med eller utan airducts, insprutet på dagens hojar har inte koll på insugsluftens mängd utan justerar bränslemängd efter trottelläge, varvtal och i viss mån motortemp lufttemp och "lufttryck i luftburken".

Om man kör med airductsen på så kommer lufttrycksensorn känna av de högre tycket vi höga hastigheter (kan ge 3-5% effektökning vid runt 300) och feta på soppan, och i fallet utan airducts så registrerar inte sensorn något övertryck och soppan ligger kvar på rätt nivå här också.

Å folk som har byggt om sina cyklar till fighter har heller inga problem.

Att man tappar nån km/h toppfart de får la va då.
 
Tjena!! jag hade inbrott i garaget igår men dom fick inte med sig hojen som tur e men dom tog lite verktyg o mitt ställ o mina handböker på hojen så jävla onödigt:huvet e det någon som vet nån sida man kan ladda ner dom mvh



Tur i oturen då
 
Jo funderat har ja, och kommit fram till att de spelar mindre roll med eller utan airducts, insprutet på dagens hojar har inte koll på insugsluftens mängd utan justerar bränslemängd efter trottelläge, varvtal och i viss mån motortemp lufttemp och "lufttryck i luftburken".

Om man kör med airductsen på så kommer lufttrycksensorn känna av de högre tycket vi höga hastigheter (kan ge 3-5% effektökning vid runt 300) och feta på soppan, och i fallet utan airducts så registrerar inte sensorn något övertryck och soppan ligger kvar på rätt nivå här också.

Å folk som har byggt om sina cyklar till fighter har heller inga problem.

Att man tappar nån km/h toppfart de får la va då.


Mjo, det är sant. Det jag menar är att du har kvar kåporna och på så vis stoppar nästan allt inflöde av luft. Fighters saknar kåpor och således leds det in mer luft i burken oavsett. Sen finns det ju dom som bygger fighters och modifierar airductsen så att dom iaf får ett flöde in i burken.

Men visst, funkar det så funkar det.
 
Nån mer än ja som lagt märke till att många k3/k4:or har regnummer TOY_XXX
har sett flera stycken svensksålda med de.
 
Nån mer än ja som lagt märke till att många k3/k4:or har regnummer TOY_XXX
har sett flera stycken svensksålda med de.

Jag har en toy .Sett en till :hihi

Hallå eller!
P.S Är det bara jag som fått skitdyra förslag på helförsäkring på denna hoj ca 40 000:- / år? (billigast...om man nu kan kalla det så) :)

Då kan du inte ha nån bonus alls??..Får man ju mycket annat för den pengen,,

En sprajtans hyosung,,,,:D
 
Last edited:
Har folksam halvförsäkring för 1600:-/mån. Hade det förra året nämligen, o då var jag färsking. Är inte värt att helförsäkra hojen känns det som med dagens priser.
 
Kör med halv på årsförsäkring, betalar runt 4400 per år.

Ja just bilder kommer ikväll.......:gnissla
 
Tjoho Suzkabröder!

Undra en kanske liten dum fråga (kan nån fråga vara för dum på ett forum?).

Jag funderar på att montera xeonkitt på min K4. Lyset orginal är under all kritik om ärligheten ska fram. Speciellt om man köra i mina norrländska trakter där det fan aldrig är ljust (vintergrinig just nu).

Frågan.

Vad är det för lampsockel som sitter i orginal o vad är det för sockel man ska köpa (om det är olika typer man kan välja mellan)?

Tack på förhand.

//Exil
 
Back
Top