Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Någon mer än ja som har otur med gaffeltätningarna eller e de skitkvalitet på dom, bytte tätningarna i båda benen förra våren då den ena läckte som ett såll
å nu när ja kom ner till garaget så har den ena läckt rejält
ja menar ska man behöva byta 1 gång om året de e la ingen förbrukingsvara.
ja blir så trött


Hur har det gått med gaffeltätningarna/backboxarna? min vänstra gaffelben hade en liten fet hinna på cirka 1-2cm sist jag var i garaget. Torkade bort det o ska kolla igen nästa gång.

OM du har bytt var det svårt att göra det själv?
 
Hur har det gått med gaffeltätningarna/backboxarna? min vänstra gaffelben hade en liten fet hinna på cirka 1-2cm sist jag var i garaget. Torkade bort det o ska kolla igen nästa gång.

OM du har bytt var det svårt att göra det själv?

mycket enkelt att byta. tar längre tid att palla upp hojen
 
Hur har det gått med gaffeltätningarna/backboxarna? min vänstra gaffelben hade en liten fet hinna på cirka 1-2cm sist jag var i garaget. Torkade bort det o ska kolla igen nästa gång.

OM du har bytt var det svårt att göra det själv?

Tips...

Ta ett tunnt bladmått och silikon spray.
Stoppa upp bladet liggandes mot gaffel benet och vrid runt samtidigt som du sprayar med silikon sprayen.. kan vara så att en liten sten sitter och gör att det fuktar. gjorde ofta de på enduron.. och även på R1;an.. Sitter det en liten sten eller dyl så brukar man klara sig utan att behöva byta boxar.

Men Bully.. annars ska jag ju byta mina boxar med Knas nån kväll. du kan väl haka på så kan vi klämma några kalla oxå...:tummenupp
 
Last edited:
Tips...

Ta ett tunnt bladfjädernlad och silikon spray.
Stoppa upp bladet liggandes mot gaffel benet och vrid runt samtidigt som du sprayar med silikon sprayen.. kan vara så att en liten sten sitter och gör att det fuktar. gjorde ofta de på enduron.. och även på R1;an.. Sitter det en liten sten eller dyl så brukar man klara sig utan att behöva byta boxar.

Men Bully.. annars ska jag ju byta mina boxar med Knas nån kväll. du kan väl haka på så kan vi klämma några kalla oxå...:tummenupp

okej så det kan gå!
ja fan vore trevligt :)
 
Tänkt att så småningom koppla diodblinkers och ett lastoberoende relä. Gjorde detta på förra hojen (zx9r -96:a) så även indikator lampan blinkande fint med tack vare Kahobe elgurun här på SH.

Nu har jag ny hoj och det ser lite annorlunda ut. Så jag tänkte fråga er som gjort detta på en gsxr 1000 k3/k4 hur ni har gjort.

Här är en liten hjälpbild så det blir enklare att förklara för nån som kanske gjort detta.
 

Bifogat

  • suzuki gsxr 1000 2003.jpg
    suzuki gsxr 1000 2003.jpg
    133.1 KB · Visningar: 91
Tänkt att så småningom koppla diodblinkers och ett lastoberoende relä. Gjorde detta på förra hojen (zx9r -96:a) så även indikator lampan blinkande fint med tack vare Kahobe elgurun här på SH.

Nu har jag ny hoj och det ser lite annorlunda ut. Så jag tänkte fråga er som gjort detta på en gsxr 1000 k3/k4 hur ni har gjort.

Här är en liten hjälpbild så det blir enklare att förklara för nån som kanske gjort detta.

Jag hade 4 st diodare på min R1000K3a. Jag körde med motstånd ist. Funkade kanoners. Indikatotlampan hängde med som den skulle.
 
Hur har det gått med gaffeltätningarna/backboxarna? min vänstra gaffelben hade en liten fet hinna på cirka 1-2cm sist jag var i garaget. Torkade bort det o ska kolla igen nästa gång.

OM du har bytt var det svårt att göra det själv?

Har inte bytt dom, var nere för ett tag sen å då verkade de torrt.
bytte ju förra året på bägge benen å så jättelätt som Bruno skev tyckte ja inte att de va, man skall tex vid ett moment komprimera gaffeln samtidigt som man sätter i ett schims under en mutter, å de gav mig iaf blodiga knogar :D.
 
Jag hade 4 st diodare på min R1000K3a. Jag körde med motstånd ist. Funkade kanoners. Indikatotlampan hängde med som den skulle.


Vill helst lösa det med ett relä, men verkar vara enklare väg att fixa motstånd. hmmmm.......ska se vad som går att göra.

Har inte bytt dom, var nere för ett tag sen å då verkade de torrt.
bytte ju förra året på bägge benen å så jättelätt som Bruno skev tyckte ja inte att de va, man skall tex vid ett moment komprimera gaffeln samtidigt som man sätter i ett schims under en mutter, å de gav mig iaf blodiga knogar :D.

Jo hört att det är enklare om man är två när man gör detta byte :)
 
Last edited:
Jag ville åxå kört med ett relä men eftersom reläet i hojen var ett multifunktionsrelä så sket jag i det. Det var enklare att kirra motstånd och funkar precis lika bra tycker jag.
 
Hur många LED´s ska du ha? Jag kan kolla om inte jag har några motstånd kvar. Jag hade två sorter, ett mindre för om man skulle ha 2 LED`s och ett lite större för om man skulle ha 4 LED´s.
 
Hur många LED´s ska du ha? Jag kan kolla om inte jag har några motstånd kvar. Jag hade två sorter, ett mindre för om man skulle ha 2 LED`s och ett lite större för om man skulle ha 4 LED´s.

haha det där är rena arabiskan för mig!

tänkt att köpa 4st biltema diodblinkers så jag byter runtom.
 
Ok. Ska kolla vad jag har kvar.
 
Ser jäkligt bra ut! gillar det där "vita" baklyset. nå egen design på lacken eller?



schysst! så slipper man jaga sånt!:tummenupp

Vanlig lack,Alpinevit o blanksvart + klarlack,, ser som vanligt bättre ut i verkligheten alltsammans ,Har varit mycket pyssel med uderarbetet,Fick själva lacken lagd av proffs Det är gatanpassade kraschkåpor,
Orginalarna har jag kvar alldeles nylackade de oxå + tank,, Fast svart,
Tycker den blåvita är lite halvtrist orignal,Men jag bävar vid försäljning,
Sverige är ju orignalandet nr 1,

Tack för kutsen sydeny.Glömmer det aldrig :fyllisar
 
Vanlig lack,Alpinevit o blanksvart + klarlack,, ser som vanligt bättre ut i verkligheten alltsammans ,Har varit mycket pyssel med uderarbetet,Fick själva lacken lagd av proffs Det är gatanpassade kraschkåpor,
Orginalarna har jag kvar alldeles nylackade de oxå + tank,, Fast svart,
Tycker den blåvita är lite halvtrist orignal,Men jag bävar vid försäljning,
Sverige är ju orignalandet nr 1,

Tack för kutsen sydeny.Glömmer det aldrig :fyllisar

Åfan låter bra det :)

Vill ha ditt baklyse :P
 
Köpt baklyset på bikersneed, 999 kr, med integrerad blinkers,Men det vill jag inte ha inkopplat,De har inga fina bilder på bikersneed tyvärr, Men samma hos nilssons mc kostar typ 1400...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top