Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Har haft både r1 och 929.. Min Gixxer som jag har nu är den dyraste jag försäkrat. Halv/helår 900 månaden på salus. IF tar 1500 men då e den avställningsbar och kostar 50:- i garageförsäkring när den är avställd.
 
Hur mycket ligger de exakta och realistiska effekten på denna hoj?
 
runt 150-155 kusar "out of box", och 7-10 till med PC och helsystem man tappar dock mycket mos i mellanregistret och vinner effekt 2000 varv innan varvstopp.
Bromsat i olika bänkar kan ju ge rätt olika värden på samma hoj
 
Vad gör denna 3-mod som man kan koppla in?

har det på min hoj men inte riktigt hajat vad den exakt gör.
 
nån som vet vart man kan få tag i mätarhuset för hastighetsmärtarn. Inte det elektroniska biten utan bara själva mätarhuset för en billig peng? kanske nån som har ett liggande eller vet nån sida som säljer lite pimpade såna?
 
Nån som har koll på vilka fälgar från andra GSXR som passar tilll 1000 K3/K4.
 
Nån som har koll på vilka fälgar från andra GSXR som passar tilll 1000 K3/K4.

Det enda jag vet är att från 2004 och neråt ett par år är de väldigt identiska, Även på TL och TLS modelerna. Kanske skiljer sig lite distanser och så.
Men lita inte på mig utan det är av det lilla jag sett o hört men har ingen 100% fakta bakom mitt påstående.


En sak jag undrar, min tempmätare visar i Fahrenheit och undrar ifall eran också gör det? för min hoj är en import och undrar ifall det skiljer sig på svensk sålda. Skulle vara skönt om man hade en som visade i celsius, är ju inte van med Fahrenheit och är inte världens bästa på att räkna ut rätt temp i huvudet.
 
En sak jag undrar, min tempmätare visar i Fahrenheit och undrar ifall eran också gör det?

Det går bara att skifta miles till kilometer (håll select å adjust några sekunder vid start), men av någon konstig anledning så kan man ej skifta mellan celsius/farenheit så de blir till å skaffa ett nytt celsius instrument eller börja räkna.
 
Det går bara att skifta miles till kilometer (håll select å adjust några sekunder vid start), men av någon konstig anledning så kan man ej skifta mellan celsius/farenheit så de blir till å skaffa ett nytt celsius instrument eller börja räkna.

Lite offtopic - Ser att du flyttat fotpinnarna med någon form av platta,,
Vart det bra körmässigt? kör du bana ?......Frågar eftersom jag har funderat på liknande flytt av pinnarna,,,,
 
Det enda jag vet är att från 2004 och neråt ett par år är de väldigt identiska, Även på TL och TLS modelerna. Kanske skiljer sig lite distanser och så.
Men lita inte på mig utan det är av det lilla jag sett o hört men har ingen 100% fakta bakom mitt påstående.


En sak jag undrar, min tempmätare visar i Fahrenheit och undrar ifall eran också gör det? för min hoj är en import och undrar ifall det skiljer sig på svensk sålda. Skulle vara skönt om man hade en som visade i celsius, är ju inte van med Fahrenheit och är inte världens bästa på att räkna ut rätt temp i huvudet.

Funderade mest på om fälgar från t.ex. 750 K4-K5 passar.
 
nån som vet vart man kan få tag i mätarhuset för hastighetsmärtarn. Inte det elektroniska biten utan bara själva mätarhuset för en billig peng? kanske nån som har ett liggande eller vet nån sida som säljer lite pimpade såna?


Du kan få köpa mitt för 5 lappar :hihi
 
Funderade mest på om fälgar från t.ex. 750 K4-K5 passar.

Skulle bli väldigt förvånad om inte 750 k4 inte skulle passa.

Har du testat att ringa en suzuki verkstad/återförsäljare?
Ring DinMc och hör :)

Det går bara att skifta miles till kilometer (håll select å adjust några sekunder vid start), men av någon konstig anledning så kan man ej skifta mellan celsius/farenheit så de blir till å skaffa ett nytt celsius instrument eller börja räkna.

OKej är det så på eran också eller så enbart på min eftersom det är import?

Du kan få köpa mitt för 5 lappar :hihi


Kan köpa en komplett intrumentpanel på ebay för 2000lax :P

snackade med dinmc förut o de skulle ha 600kr för skallet bak och några hundra mer för den främre.
 
Last edited:
Lite offtopic - Ser att du flyttat fotpinnarna med någon form av platta,,
Vart det bra körmässigt? kör du bana ?......Frågar eftersom jag har funderat på liknande flytt av pinnarna,,,,


Blir betydligt bättre frigång för fötterna vid bankörning, men det är rätt duktig benvinkel vid körning på gata.
 
Blir betydligt bättre frigång för fötterna vid bankörning, men det är rätt duktig benvinkel vid körning på gata.

Då ska jag göra mej ett par o prova,Få se hur det känns,

Tack för svaret,

Nu sitter jag o kollar på nya bromsbelägg,Det verkar vara svårt o hitta nåt i medelklass,Pris o kvalitetsmässigt,,, :gnissla

Vad ska man ha på denna underbara maskin?

Håller som bäst på o monterar stålomspunnet fram..
 
Last edited:
Då ska jag göra mej ett par o prova,Få se hur det känns,Blir våldsamma nedlägg på bana i sommar,,,hi hi,,

Tack för svaret,

Nu sitter jag o kollar på nya bromsbelägg,Det verkar vara svårt o hitta nåt i medelklass,Pris o kvalitetsmässigt,,, :gnissla

Vad ska man ha på denna underbara maskin?

Håller som bäst på o monterar stålomspunnet fram..:tummenupp

Original beläggen brukar ju räcka gott o väl.

Nån som har koll på vad det är exakt som gör vid servicen som ska göras vid 1800mil?
Har verkstadshandboken men min engelska är kass!
 
Original beläggen brukar ju räcka gott o väl.

Nån som har koll på vad det är exakt som gör vid servicen som ska göras vid 1800mil?
Har verkstadshandboken men min engelska är kass!

-Luftfilter byte
-koll stift
-koll bensinslang. Den ska bytas var 4-e år,,,:D är det någon som gör det?
-olja byt
- filter -byt
- koll o justering gaswire-spel
-koll kylarvätska- byte varannat år.
-koll kopplingsvire, spel
-kolla o rengör bromsar
- byt bromslang vart 4-e år..
-koll bromsvätska nivå- även den skall bytas varannat år,
- kolla chassie bultar -

Lindrig service, nästa vid 2400 blir värre,Då ska ventilspel kollas:yoparty
 
Back
Top