TRE-mod på Suzuki

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Har läst att det finns en TRE-mod att göra på alla Suzuki-mc med insprutning.
Denna mod görs frekvent utomlands men har knapp hört att någon har gjort det i Sverige. Är det så att det inte behövs på "våra" hojar, eller har vi samma tänd-kurvor?

Kan någon förse mig med lite mer info, gärna om Ni har gjort den själv?
Tacksam för alla svar..

:Bugar
 
DonTino skrev:
Har läst att det finns en TRE-mod att göra på alla Suzuki-mc med insprutning.
Denna mod görs frekvent utomlands men har knapp hört att någon har gjort det i Sverige. Är det så att det inte behövs på "våra" hojar, eller har vi samma tänd-kurvor?

Kan någon förse mig med lite mer info, gärna om Ni har gjort den själv?
Tacksam för alla svar..

:Bugar

Köpte hem en från USA för en trehundring, funkar alldeles utmärkt. Den ger tyvärr inga avancerade ökningar av effektkurvan, men motorn känns mycket mjukare i gången, man får inte det där hacket när man drar i rullen, samt att den känns effektstarkare på dom lägre varven.
Helt klart värt pengarna.
Själv åker jag busa, och det fungerade på min.
Lycka till
 
Märkligt, eftersom "strypningen" är avsedd att ta bort rycket vid påslag. "Strypningen" backar tändningen på låga växlar för att minimera rycket, och därmed risken för wheelies och sladdar.
 
wheelieman skrev:
Köpte hem en från USA för en trehundring, funkar alldeles utmärkt. Den ger tyvärr inga avancerade ökningar av effektkurvan, men motorn känns mycket mjukare i gången, man får inte det där hacket när man drar i rullen, samt att den känns effektstarkare på dom lägre varven.
Helt klart värt pengarna.
Själv åker jag busa, och det fungerade på min.
Lycka till
Samma sak säger de flesta som testat faktiskt,
Har precis beställt min från USA för 250 spänn (gixxer.com)

Här i Sverige vill ju folk ha 1500 för ett motstånd!!

/F
 
Mattias skrev:
Märkligt, eftersom "strypningen" är avsedd att ta bort rycket vid påslag. "Strypningen" backar tändningen på låga växlar för att minimera rycket, och därmed risken för wheelies och sladdar.

Ja, mycket märkligt egentligen.
Men orginal så blir det en liten millisekunds dötid innan draget kommer, upplevde det som ett litet ryck innan den kom.
Men sen, så (inte att förglömma) blir det ju lite bättre vrid på dom lägre varven :hihi
 
Inte att glömma att hastigets begränsningen på sexan försvinner..

Löd själv så spar du mycket pengar...

Skulle kunna sätta ihop en sats om intresse finns, vill inte göra bara en då och då.. Lättare att göra flera när man har släppat fram skräpet... :tummenupp


Gör en lista om det finns intresse...

Mathias
 
MaPe skrev:
Inte att glömma att hastigets begränsningen på sexan försvinner..

Löd själv så spar du mycket pengar...

Skulle kunna sätta ihop en sats om intresse finns, vill inte göra bara en då och då.. Lättare att göra flera när man har släppat fram skräpet... :tummenupp


Gör en lista om det finns intresse...

Mathias

Hmmm, jag har nog aldrig haft någon hastighetsbegränsning på min, plockade 325km/t pinnen i sommras så min är nog redan borttagen :D
 
Jag har en hemgjord för 600-750 krympplastad och med Suzuki originalkontakter liggande någonstans...

/Uffe
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top