Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

  • Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
Tack för svar Niklas. Har skickat förfrågan till motospeed i Västerås, "tror" järvsömotor har bänk också vilket hade varit närmare, vet dock inte hur duktiga varken motospeed eller järvsö är på att dona. Känner du till någon bra, säg dalarna/gävleborg/Jämtland/medelpad. /Mvh.

Nope, känner inte till någon i dina krokar tyvärr. Motospeed är ju gamla i gamet och har trimmat sedan Hedenhös tid annars skulle jag rekommendera Andersson Turbo här på SH. Kör du Bazzaz så rekommenderar jag Bazzaz autotuner, funkar utmärkt utan bänk. PowerCommnader autotuning ska ju också funka bra nuförtiden vad jag hare hört?
I bägge fallen kan du mappa själv utan bänk :)
 
Låter ju som ett bra alternativ faktiskt. Får kanske ta och vända upp och ner på eBay :)
 
Vilka årsmodellers fälgar passar bolt-on? Förutom 09-11 då, höhö....
 
Satt på helsystem och får c46, är det servo buddy som gäller eller kan jag rycka sladden till ecu:n på en L1:a?
 
Last edited:
I guess you are right. Köper en om ingen kliver in och förklarar exakt hur man ska göra:)
 
I guess you are right. Köper en om ingen kliver in och förklarar exakt hur man ska göra:)

Misstänker att du har tagit bort servomotorn? Jag behöll servomotorn och lät den sitta kvar, plockade bara bort vajrarna som gå ner till ventilen på avgassystemet, då slipper du felkod.
 
- - - Updated - - -

Misstänker att du har tagit bort servomotorn? Jag behöll servomotorn och lät den sitta kvar, plockade bara bort vajrarna som gå ner till ventilen på avgassystemet, då slipper du felkod.
Nope den sitter kvar. Fick koden ändå...?!? Snurrar som tusan när man vrider nyckeln. Har ingen block-bricka i servot men det borde jag inte behöva på en 2011 vad jag vet.
 
Last edited:
Fegade och köpte en servo buddy, funkar klockrent - rekommenderas
 
Ingen som har en defekt gixxer till rimliga pengar stående?
 
Tja Gixxer folket!

Om fråga har ställts i tråden hoppas det är okej om jag ställer den igen då...:hej

Min varvräknare funkar inte på min hoj.

Jag har tagit med instrumentpanel och testat på kompisens GSX-R 1000cc 2010, och den funkar fint, varvar och allt som det ska.

Men på min hoj så vrider man om nyckeln så går den till max och ner som vanligt, "rpm check".

Sen när hojen startas funkar bara hastighetsmätaren... Vad kan vara fel? Vad ska man felsöka efter, jag misstänker kabelbrott men vet ej vilken kabel jag ska leta efter eller hur jag mäter med multimeter, all hjälp uppskattas.
 
Nån som vill kränga sin hoj? Om det passar in på nedanstående får du gärna höra av dig,

- Max 2000 mil
- Enkelpipa, gärna med PC5 eller motsvarande
- Originaldelar bör finnas kvar efter ev. modifieringar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top