Suzuki GSX-R 1000 2009-2011 tråden

  • Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
En liten teaser...:)

Foto av Urban Söderholm (Sladdfantomen här på forumet)
 

Bifogat

  • Fotpinne.jpg
    Fotpinne.jpg
    148.4 KB · Visningar: 114
Last edited:
Lite studiobilder på gixxern. Foto: Sladdfantomen. Retusch: Niklasinorr
 

Bifogat

  • Gixxer front liten.jpg
    Gixxer front liten.jpg
    219.8 KB · Visningar: 122
  • GSXR sida liten.jpg
    GSXR sida liten.jpg
    232 KB · Visningar: 168
  • Fotpinne.jpg
    Fotpinne.jpg
    205.2 KB · Visningar: 102
En till:
 

Bifogat

  • Gsxr front liten.jpg
    Gsxr front liten.jpg
    181.6 KB · Visningar: 98
Tänkte höra om det är någon har erfarenheter av originaldäcken som sitter på? Bridgestone Battlax BT-016.
Överallt jag läst så står det att dom är riktigt dåliga.
 
Tänkte höra om det är någon har erfarenheter av originaldäcken som sitter på? Bridgestone Battlax BT-016.
Överallt jag läst så står det att dom är riktigt dåliga.

BT-016 var ett väldigt bra däck när det kom men det börjar vara ganska många år sedan nu, utvecklingen går framåt så nyare generationer däck har tagit vid.
BT-016 är inget dåligt däck, det funkar väldigt bra för gatkörning. Om någon klagar på det annat än banrävar så skall du inte lyssna så mycket:)
Jag kommer att köra mest bana med min hoj och det blir Dunlop då, både Sportsmart och D211...
 
Ok inget att vara orolig för då.
Funderade på att byta direkt till m5:or men får väl köra med original på några hundra mil för att känna efter.
 
Ok inget att vara orolig för då.
Funderade på att byta direkt till m5:or men får väl köra med original på några hundra mil för att känna efter.

De enda däck som jag har tyckt varit direkt farliga var de Dunlop D205:or som satt original på R6 2001. De var hårda som bakelit och därför snorhala på asfalt som var vårkall.
Moderna däck skiljer sig ganska lite åt och mest när man pressar ganska hårt. Även vanliga gatdäck funkar bra på bana ända tills man överhettar dem, då blir det spännande. Det är dock MYCKET svårt att överhetta gatdäck på gata, då skall man inte köra på gatan...:)
 
Första åkturen blev av idag (fredag) :banana fler som varit ute ännu?
 
Var på väg om att beställa en Powercommander 5:a...

Men det blev en Bazzaz Z-FI med quickshifter och tractioncontrol istället. Känns som ett spännande projekt eftersom det inte är så många i sverige som använder den. Väldigt vanlig i USA, många i AMA kör Bazzaz så det finns mycket kunskap att hämta där.

Listpris i sverige är ca 12000 spänn, jag kunde få lös den för 9000 istället...

...men jag hittade den komplett på eBay från ett företag i USA för 4700,- inkl frakt. Det blir förmodligen lite tull på det men det är ju försumbart.

Bazzaz har en del fördelar förutom TC, till exempel så styr den alla åtta spridarna istället för bara fyra som PC5 gör. Ganska snygg programvara dessutom. Sedan går ju allt att justera i datorn, quickshiftertider och hur känslig TC:n skall vara.
Det finns en autotune låda att köpa också, få se om jag klarar mig utan den först, annars så ligger den kring 1500 spänn.

Det skall iallafall bli spännande och se vad som går att göra med den:)
 
Låter som ett kap! :tummenupp
Har också funderat på att fixa quickshifter. Provade en polares s1000rr och blev helt såld. :)
 
Frågan är bara om man verkligen behöver en. :D
Men det är väl som allt annat...behöver kanske inte men hade varit jävligt gött :)
Sen är dom inte så farligt dyra. Bara QS kan man väl få för ca 4k?
 
Frågan är bara om man verkligen behöver en. :D
Men det är väl som allt annat...behöver kanske inte men hade varit jävligt gött :)
Sen är dom inte så farligt dyra. Bara QS kan man väl få för ca 4k?

Det finns ju många olika varianter med en för 4 är relativt billigt, en bra är nog lite dyrare:) TC däremot är bra mycket dyrare och Bazzaz variant skall tydligen funka riktigt bra.

Visst är det onödigt, precis som hojåkandet överlag, men det är ju f-n så roligt:)
 
hehe precis..Får fundera på det när det blir aktuellt. Den ska ju mappas osv om 1-2 månader så får ta beslutet då.
Men man blir nog sugen när det ändå ska göras andra ändringar är jag rädd/glad för :D
Gör du jobbet själv eller du lämnar in den? Ska väl vara ganska tricky att få rätt på om jag förstått rätt. :gnissla
 
hehe precis..Får fundera på det när det blir aktuellt. Den ska ju mappas osv om 1-2 månader så får ta beslutet då.
Men man blir nog sugen när det ändå ska göras andra ändringar är jag rädd/glad för :D
Gör du jobbet själv eller du lämnar in den? Ska väl vara ganska tricky att få rätt på om jag förstått rätt. :gnissla

Jag har tittat på programmet och jag har hållit på en del med PCIII genom åren så så himla svårt är det nog inte. Det skall tydligen vara en ganska schysst grundmap som de skickar med så att man kan utgå ifrån den. Sen kommer jag mest troligt att ha tillgång till en bänk för finliret.
Blir nog kanske så att jag satsar på en AFR box också, då kan jag lire det mesta själv på plats så att säga. Hursomhelst så skal det bli skoj att pilla lite:D
 
Last edited:
Ja det är alltid skoj att pilla med hojen. Har dock ingen erfarenhet av pcv eller något med mappning. Så det blir att lämna in för min del iaf.
Spännande att se hur många hk man får med halvsystem + allt det andra. Räknar iaf med 4-5. Mest intressanta är nog hur registret ändras så man kanske får lite bättre mellanregister.
 
Ja det är alltid skoj att pilla med hojen. Har dock ingen erfarenhet av pcv eller något med mappning. Så det blir att lämna in för min del iaf.
Spännande att se hur många hk man får med halvsystem + allt det andra. Räknar iaf med 4-5. Mest intressanta är nog hur registret ändras så man kanske får lite bättre mellanregister.

Jag justerade en CBR1000 för några år sedan, den hade PCIII och Arrow helsystem. Efter fyra timmar i bänken gav den 13,5 hästar mer på topp och runt 15-16 i mellanregistret. Effektkurvan var som på en elmotor, dragen med linjal.
Den blev skittrist att köra eftersom draget var så jämt men den gick som f-n och var väldigt lätt att köra på bakhjulet. Men upplevelsemässigt är det inte alltid bra att göra kurvan för jämn:)
Den finns på bild i mitt "garage":)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top