Suzuki GSX-F-tråden.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Gick motorn runt?
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
men inte när du körde startmotorn så det rök?

Du behöver ta reda på vad det var i det elektriska som smälte, kolla att startmotor och startrelä (solenoid) är som det ska. Oroväckande när det verkar tagit tvärstopp. Var startmotorn ok innan och blev den rätt monterad vid motorbytet utan t ex skräp mellan kuggarna som kan ha orsakat låsningen?

Om du bara flyttade sladdarna från den gamla motorns startmotor till den nya blev det kanske felmonterat. Rök från det elektriska är inget bra - gör inget nytt försök utan att ha kollat upp noga vad som hänt och att allt inblandat är felfritt. Annars riskerar du ännu mer problem.
 
Last edited:

Gixx3r

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
GSX750F
men inte när du körde startmotorn så det rök?

Du behöver ta reda på vad det var i det elektriska som smälte, kolla att startmotor och startrelä (solenoid) är som det ska. Oroväckande när det verkar tagit tvärstopp. Var startmotorn ok innan och blev den rätt monterad vid motorbytet utan t ex skräp mellan kuggarna som kan ha orsakat låsningen?

Om du bara flyttade sladdarna från den gamla motorns startmotor till den nya blev det kanske felmonterat. Rök från det elektriska är inget bra - gör inget nytt försök utan att ha kollat upp noga vad som hänt och att allt inblandat är felfritt. Annars riskerar du ännu mer problem.

hmm ok.. Jag köpte en gsxf motor från en -97a och hängde på min -94a och jag köpte motorn utan startmotor etc. Sen var det en verkstad som satte dit min startmotor på den nya motorn och han som ja köpte motorn av sa att allt skulle passa.

Men när ja körde starten så hände absolut ingenting, ett litet klickande ljud, inget rörde sig.

Får väl bli till att skicka in på verkstad tillsammans med kreditkortet å se vad det landar på... :näsblod
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Har inte verkstan provstartat hojen?? Låter som du har en reklamation om det inte är din startmotor som var defekt från början.

Skulle jag vara du och det ligger pengar i potten så skulle jag montera loss startmotorn och se om den går innan verkstan kopplas in så du inte sitter helt i deras knä om nu de orsakat något. Dokumentera även strömkablarnas montering om du misstänker att det monterats fel. Det borde vara hyggligt lätt att lokalisera vad som rök när väl kåporna är borta. Bra lyse och ner med näsan..

Men det beror såklart på vilken relation du har med verkstaden.

Du kanske ska ladda batteriet lite - om det överlevde.. :tungan
 
Last edited:

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Kan man få tag på passande toppbox/rack till en gammal GSX600F '93? Tips på vart mottages tacksamt.
 

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Trångsund
Hoj
CBR900RR, CBR600F, CRF1000L, "NR750", DR650RS
Jag har ett par fina, orepade, bakre kåpdelar H+V till en GSX600F liggandes.
(-98 tror jag)
Gula.
Säljes billigt.
Skicka PM vid intresse!
 

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Ort
Typ Göteborg
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Jag Har en -99 gsx600f som jag köpte i fjol och bara kört med ett par gånger innan lappmöglet anföll.

Nu när jag håller på att pilla igenom hojen efterssom den inte riktigt betettt sig som den skulle så hittar jag i fuggarna inte bara spruckna gamla slangar, ja de var ju på utsidan såklart, utan mer intressant silvertejp som innan den lösts upp fullständigt av soppan antagligen satt för hål på "kroppen" av trottlarna. Intressant val av lagnings material tycker jag.

Det står ingenting om att den är strypt och det finns inget som fysiskt hindrar fullt trottellyft.
Men de hålen i trottelkroppen, allsåinte i botten, kan väl inte vara något annat än en strypning? Och spacklas väl med fördel igen med nåt mer bensintåligt än silver tejp, typ epoxy, eller?

Sucki ville ha 4600:- för 4nya trottlar och det lär inte hända men från den utländska sidan kostade de bara 1200:- för 4 st så kanske till nästa år nu behöver jag få ihop det så jag kan köra :)
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
En gsx750f saggar rejält vid 5000 varv när den är kall.
Relaterat till detta, vad bör jag pyssla med i vinter?
Sökte efter de enkla lösningarna i teorin som t ex igensatt luftfilter men då skulle det väl bli tvärtom? Dvs den skulle gå bättre kall än varm.
Ska jag söka i bestyckningen? Nån luftningsslang? Strypning?
Tacksam för tips så man famlar i blindo i vinter.
Motorn går jämnt o bra när den är varm.

Uppdatering:
Körde en tjugomilarunda idag. Stannade o fikade efter ca 5 mil o när jag startade motorn efter fikat så pissade det soppa fr bensinkranen. Av med sidokåpan, hittade ett hål i en av slangarna (främre) som är anslutna till kranen. Kapade slangen o fästa den sedan med buntband i kranen. Fortsatte rundan o reagerade inte först, men efter ca 5 mils körning till upptäckte jag att dippen vid 5000 varv var borta. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hålet i slangen släppt igenom luft som sedan påverkat bränsleblandningen.
 

Chrillster

Ny medlem
Gick med
2 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Suzuki GSX 750F -99
Tjena.
Jag funderar på att köpa ett par sådana här:
1527_0.jpg

Alltså tonade klarglasblinkers.
Frågan är, gillar bilprovingen dessa? Eller blir det att skruva tillbaks orginal bulorna vid besiktining?
Tänkte även köpa ett par dito bakblinkers.

Lite av anledningen till att jag frågar är för att jag fick ombesikting på min bil. Jag hade tonat bakljusen lite med toningssprej och fick ombesiktning tredje året efter toningen! Alltså det hade gått bra i två år...

Så, hur har ni som bytt till vita blinkers gjort?

Mvh
Chrillster
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Ser du till att lampan lyser starkt genom glaset och med rätt färg så bör de inte klaga. Men då krävs en stark lampa. Om glasen har E-märkning kan de egentligen inte klaga, då ska de vara ok. Men det ser jag ingen på bilden.. Det finns ju bilar med vita glas original så det centrala är ju att själva ljuset på signalen blir rätt. Glöm inte bort att det väsentliga för din egen säkerhet är att dina signaler syns, inte att hojen blir ett läckert krockvrak eller att inte besiktningen ska klaga..

Om glödlampan syns sämre än original byt till en starkare utbyteslampa med lysdioder. Kanhända får du problem med blinkningen pga motståndsskillnad mellan glödtråd och lysdioder. Finns två lösningar på det: seriekopplade motstånd eller ett blinkersrelä som även klarar lysdioder. Väldigt vanligt problem mtp många byter till lysdiodblinkers. Finns kanske billigare köpställe men här är ett exempel på allt du behöver. 2,4 W lampan lär lysa starkare än original 21 W glödtråd. http://www.ultraleds.co.uk/1156-single-amber-bulb-c-101_189.html

Kapade slangen o fästa den sedan med buntband i kranen. Fortsatte rundan o reagerade inte först, men efter ca 5 mils körning till upptäckte jag att dippen vid 5000 varv var borta. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hålet i slangen släppt igenom luft som sedan påverkat bränsleblandningen.

Visst är det härligt med äldre hojar. Felen och lösningarna blir bara charmigare med åren.. :tungan Grattis till att ha slagit två flugor i en smäll.
 
Last edited:

Chrillster

Ny medlem
Gick med
2 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Suzuki GSX 750F -99

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Tjena.
Jo, enligt återförsäljaren så har glasen e-märkning. Det ingår två glödlampor, så det e ju bara till att prova och se om de lyser tillräckligt! Självklart vill jag att det ska synas att jag blinkar!
Min polare har sådana mini-led bakblinkers och de ser man ju knappt, trots att man vet att han blinkar...
Tack för svaret!

Kolla om lamporna är "vanliga" 21W, fast orangea. I så fall får du nog mer lyse ur moderna utbytes-led. T ex 2,4W-led:en jag länkade till - men det finns säkert ännu bättre, eller billigare på annat ställe. Om du tycker de är för svaga alltså.

Angående din kompis bakblinkers - det är jäkligt stor skillnad på vilken generation av led som använts i tillverkningen. Det har hänt mycket i ljusstyrka de senare åren så har man fått "äldre" är de inte alls i närheten lika ljusstarka.

Kan tipsa om att sätta i utbytesled i ffa positionsljuset (kan ta en bild när jag är i garaget - ska ut och synka förgasarna efter ventiljusteringen jag gjorde igår kväll-natt). Även broms/bakljus går att få mycket starkare med utbytesledlampa. Det är bara att byta rakt över - inga motstånd.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Kan man få tag på passande toppbox/rack till en gammal GSX600F '93? Tips på vart mottages tacksamt.

Har haft detta i bakhuvudet men inte kommit på var jag sett något tills nu. Duells hade i sin katalog 2009 kompletta pakethållare från Givi för båda deras bagagesystem. Bra att veta är att i katalogen har pre-98:eek:rna SAMMA artikelnummer som 98+-modellerna på ena modellen (Den för Monokey, som är de väskor hos Givi som de bästa i mina ögon. Finns upp till 55 liter toppbox men redan 34 liters rymmer två hjälmar - har en sådan.) Kontakta Duells om det finns att ta hem från dem och kolla så det inte blivit fel med artikelnummer i katalogen så jag lurar dig nu. Det kan även finnas något passande annat system från dem. Givis hemsida suger hårt för annat än nya motorcykelmodeller - men det finns ändå grejer att ta hem från dem..:confused:

artikelnummer hos Duells:
30-0091 Monorack pakethållare komplett för Monokey väsksystem (samma för GSXF600/750 1988-2002)
30-0273 Monorack pakethållare komplett för Monolock väsksystem (enbart för GSX600F 1988-97)
 
Last edited:

Chrillster

Ny medlem
Gick med
2 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Suzuki GSX 750F -99
Tack för tipsen!
Jag har inte beställt ännu men när jag gör det lär jag ju märka om de syns...
Min blinkersen på polarens hoj satt på när han köpte den, vettetusan om han passerar en besikting med de knappnålsstora led:arna, men men, den som lever får se...

Jag återkommer i frågan när jag har fått hem bulorna!
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Tjenare
Dags att bekänna färg nu när man fixat lappen (26/4)...... Jag har en GSX750F -00 importerad från Tyskland -04, som jag har ägt sen augusti förra året, mycket trevlig hoj att lägga mil bakom sig med.... Nu är det så att jag ska besiktiga den fredag nästa vecka och är lite fundersam över bullernivån ur min pipa (ej orginal, orginalet ligger och samlar damm)...
Vad ska nivån ligga på? Vette fn om jag pallar att lägga på orginalet eller chansa med det som sitter... Nån som vet? Har db mätare, men inte lyssnat av ljudet ännu....

Tacksam för svar

Danne
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Vilken pipa är det?

Har själv en helt öppen GPR som det står racing only stansat på undersidan. Och den har jag besiktat med. Upp till besiktningsmannen mao. Men har du noisekiller till den så sätt på det iaf. Hade någon klagat på mitt hade jag satt en temporär noisekiller i form av ölburk och slangklämma på slutröret. :tungan Men min tyskehoj av samma år saknar originalsystemet.

Väsnas det rackarns mycket är det ju inte mycket jobb att byta. Lossa fjädrarna på slip-on:et och skruva av fästklämman vid fotpinnen. Mellanröret är bara att dra ur. Tryck i originalet och skruva fast skruven vid fotpinnen. En minut utöver tiden att ställa hojen på centralstödet.. Glöm inte handskar på händerna - även om man tror sig putsat och tvättat rent sitter det skit på rören.. :D

Grattis till kortet!
 
Last edited:

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Vilken pipa är det?

Har själv en helt öppen GPR som det står racing only stansat på undersidan. Och den har jag besiktat med. Upp till besiktningsmannen mao. Men har du noisekiller till den så sätt på det iaf. Hade någon klagat på mitt hade jag satt en temporär noisekiller i form av ölburk och slangklämma på slutröret. :tungan Men min tyskehoj av samma år saknar originalsystemet.

Väsnas det rackarns mycket är det ju inte mycket jobb att byta. Lossa fjädrarna på slip-on:et och skruva av fästklämman vid fotpinnen. Mellanröret är bara att dra ur. Tryck i originalet och skruva fast skruven vid fotpinnen. En minut utöver tiden att ställa hojen på centralstödet.. Glöm inte handskar på händerna - även om man tror sig putsat och tvättat rent sitter det skit på rören.. :D

Grattis till kortet!

Tackar så mycket:)

Ingen aning vad är för pipa på nu, har inte funderat så mycket vad som står på röret...men slip-on är det inte:rolleyes:....ingen db killer har jag heller....

Mm, jo skitig när jag ju bli men det är värt istället för ombes...

Hupp, nu kom tanten hem....MAT:D
 

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Har haft detta i bakhuvudet men inte kommit på var jag sett något tills nu. Duells hade i sin katalog 2009 kompletta pakethållare från Givi för båda deras bagagesystem. Bra att veta är att i katalogen har pre-98:eek:rna SAMMA artikelnummer som 98+-modellerna på ena modellen (Den för Monokey, som är de väskor hos Givi som de bästa i mina ögon. Finns upp till 55 liter toppbox men redan 34 liters rymmer två hjälmar - har en sådan.) Kontakta Duells om det finns att ta hem från dem och kolla så det inte blivit fel med artikelnummer i katalogen så jag lurar dig nu. Det kan även finnas något passande annat system från dem. Givis hemsida suger hårt för annat än nya motorcykelmodeller - men det finns ändå grejer att ta hem från dem..:confused:

artikelnummer hos Duells:
30-0091 Monorack pakethållare komplett för Monokey väsksystem (samma för GSXF600/750 1988-2002)
30-0273 Monorack pakethållare komplett för Monolock väsksystem (enbart för GSX600F 1988-97)

Kanon, tack för tipset.
Har också själv hittat grejer från Renntec, men det är bara själva pakethållaren. http://www.renntec.co.uk/REN7030B
Tror jag undersöker Givi prylarna, låter lovande.
 

thamas

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Hm
Hoj
Suzuki GSX F 750
nyägare av gsx f 750

Är nybliven ägare av en gsx f 750 -00. Tur man hittade denna tråd:)

Amerikanskt forum enbart om dessa.(heter katana i usa)
http://katriders.com/vb/showthread.php?t=86333


beställt detta
SLIP-ON:) http://www.delkevic.co.uk/?section=shop&bike_manufacturer=suzuki&bike_model=gsx_750f_sports_19982005
Delkevic Nån som känner till detta märke och köpt? väldigt billigt i allafall 1511kr inkl leverans. Tillverkas i England.
Fanns en tråd om den här på sp och de som köpt verkade nöjda http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205508
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top