En gsx750f saggar rejält vid 5000 varv när den är kall.
Relaterat till detta, vad bör jag pyssla med i vinter?
Sökte efter de enkla lösningarna i teorin som t ex igensatt luftfilter men då skulle det väl bli tvärtom? Dvs den skulle gå bättre kall än varm.
Ska jag söka i bestyckningen? Nån luftningsslang? Strypning?
Tacksam för tips så man famlar i blindo i vinter.
Motorn går jämnt o bra när den är varm.
Jag har hittat både Suzukis servicemanual och Hayes mekarbok i elektroniskt format för den äldre modellen (pre -97) (1988-1997-GSX600-750-1100F-R.pdf och 89_97 Katana 600 Service Manual.pdf) samt flerspråkig Owner's manual till 600F -00 i hyffsad skannerkopia.
Vad behöver du ägarmanualen till som inte står i någon av dem? *nyfiken* "För sakens skull?"
Den jag fick med till min f d tyska var inte rätt årsmodell, (svagt minne av tryckår 1996) men det var inte mycket som inte stämde och jag tittar enbart i Hayes mekarhandbok numera. Allt står där.
Är du intresserad av filerna (70, 64 resp 9 MB - skicka PM så får du en länk.)
Suzuki hänvisar i sin FAQ till sina Suzukihandlare för att få en ny Användarbok / Owner's manual.
Är du säker på att preload går att justera på framgaffeln på den modellen? Det du kan justera på framgaffeln är väl returdämpningen?! Tre lägen på din modell, standard i mittre läget. Bra med samma läge på båda gaffelbenen..
Ska man göra annat blir det justering av oljemängd, oljeviskositet eller fjäderbyte.
Du får ju en manual snart så..
Får du inga tips från sprängskisserna i serviceböckerna .....
Ja det är en möjlighet. Vet inte heller vad en överdragning utanför de tre fasta lägena skulle få för konsekvens. Det kanske blir just det att det gängar av fjädersätet.
Det skulle oxå kunna vara så att det kärvat ihop så allt snurrar runt ända ner till fjädersätet samtidigt som lägestoppen försvunnit. Men allt borde vara väloljat så korrosion är kanske långsökt. Förhoppningsvis är det justeringsringens koppling till staven som lossnat och du kan skruva fast den igen eller byta något i toppen på gaffelbenen utan att behöva skruva av allt.
Du får förhoppningsvis veta vilket så snart du tar bort täcklocken och skruvar av eller åt fästskruven på vardera benet. Känns båda benens justeringar likadana? Hoppas på ett enkelt fel.
Skulle behöva veta om det är ett 12v batteri på en gsxf -94a och om det är samma batteri på en -99a då jag ska försöka få igång en sån motor på min hoj nu i dagarna. Stod inget på batteriet..
Oj, så gammal. Då är det nog 6v
Nä, klart det är 12v, men du bör nog har hyfsat rätt ampere.
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
|
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
|
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |