Hejsan!
Är ny på motorcykeln och har införskaffat mig en SUZUKI GS 40 XF , 1982 som fungerade bra när jag köpte den för 3 säsonger sedan men efter vintern förra året så slutade MC:n ladda batteriet efter jag hade inne den på verkstad och bytte startmotor. Jag testade då att byta batteri vilket gjorde att den gick längre men var tvungen att ladda den "manuellt" ändå.
Tänkte fixa den nu inför denna säsongen då jag tänkte dra på en MC semester. Är det någon som har koll på vad det kan vara, har försökt läsa en del och det verkar som gamla Suzuki har problem med laddningsregulatorn, i fall jag byter laddningsregulatorn bör jag i så fall också byta batteriet igen?
Eller bör jag helt enkelt bara lämna in den på grund av bristande kunskap?
All hjälp uppskattas!
Är ny på motorcykeln och har införskaffat mig en SUZUKI GS 40 XF , 1982 som fungerade bra när jag köpte den för 3 säsonger sedan men efter vintern förra året så slutade MC:n ladda batteriet efter jag hade inne den på verkstad och bytte startmotor. Jag testade då att byta batteri vilket gjorde att den gick längre men var tvungen att ladda den "manuellt" ändå.
Tänkte fixa den nu inför denna säsongen då jag tänkte dra på en MC semester. Är det någon som har koll på vad det kan vara, har försökt läsa en del och det verkar som gamla Suzuki har problem med laddningsregulatorn, i fall jag byter laddningsregulatorn bör jag i så fall också byta batteriet igen?
Eller bör jag helt enkelt bara lämna in den på grund av bristande kunskap?
All hjälp uppskattas!