Suzuki GSX 400 E /Ventilspel och strypning?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing.

Puttrar för tillfället på en 27hästars GSX 400 E (Supersporthoj? :D ).

Skulle behöva ställa ventilerna på den, någon som vet måtten?
Letat som fän efter servicemanualer och hittar bara till F:en.

Sen fråga nummer 2, har läst lite om att det ska gå att få ut iaf 40+bhp ur
den om man tar bort nån standardstrypning som ska vara gjord från fabrik?
Nån som vet om det stämmer eller överhuvudtaget vet något om strypningen?

Fråga 3, den bluddrar mellan 4500-6500varv går inte gasa "fort" genom växlarna?

Någon som kan lösa något av frågeteckena? :va

Sommarn blev inte som planerad eftersom man invigde den med att spränga
motorn på KTMn direkt värmen kom, men jag fick ju iaf 8 mån skitväder med den.
:huvet
 
Jag har hela Haynes-boken till den där, men tyvärr är den hos mina föräldrar. Men om du kan vänta till helgen så kan jag försöka få tag på den. Om du nu inte får tag på uppgifterna på annat sätt.
 
Jag har hela Haynes-boken till den där, men tyvärr är den hos mina föräldrar. Men om du kan vänta till helgen så kan jag försöka få tag på den. Om du nu inte får tag på uppgifterna på annat sätt.

Jo det vore schysst! :)

Har ändå svårt att tro att jag ska meka i midsommar :D
 
Man brukar säga 0.10 på insug och 0.20 på avgas på radfyror, brukade iaf vad jag har läst (många hojar har det så iaf.)

Att den bluddrar beror antagligen på slitna nålar/emulsionsrör eller att du har nålarna för högt upp, pröva att sänka dem ett snäpp.
 
Man brukar säga 0.10 på insug och 0.20 på avgas på radfyror, brukade iaf vad jag har läst (många hojar har det så iaf.)

Att den bluddrar beror antagligen på slitna nålar/emulsionsrör eller att du har nålarna för högt upp, pröva att sänka dem ett snäpp.

400 E är 2cylindrig 400 F är 4cylindrig (Four) . Men kanske är samma ändå?


Mycket möjligt, men är det inte konstigt att den går rent på lågvarv och högvarv
men inte emellan? :va
 
400 E är 2cylindrig 400 F är 4cylindrig (Four) . Men kanske är samma ändå?


Mycket möjligt, men är det inte konstigt att den går rent på lågvarv och högvarv
men inte emellan? :va
Paralell eller V-twin?

Alternativt ringer du till verkstan och hör med dem. :D

Edit: på lågvarv styr inte nålen speciellt mycket, då är det lågfartsmunstycket som jobbar.

På höga så styr inte nålen speciellt mycket heller.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top