Suzuki Gsx 1700 Rekke seks prosjekt

Nu är du så där tråkig och kommer med kunskap istället för okunskap och känsla! :7peta

Hur skulle SportHoj se ut om de flesta inlägg grundades på kunskap! :hihi :tungan
Förlåt, jag visste inte, kunde inte, förstod inte oj oj oj, ska inte hända igen :Bugar
 
Är det en ny cylinder på varje sida av motorn eller sitter båda extra på samma sida?

jag grubblar på transmission och växellåda.
 
Nu är du så där tråkig och kommer med kunskap istället för okunskap och känsla! :7peta

Hur skulle SportHoj se ut om de flesta inlägg grundades på kunskap! :hihi :tungan

Jag skulle vilja säga att de flesta inlägg är på sporthoj grundar sig på kunskap men det finns ju några skribenter som inte följer mönstret.
 
Är det en ny cylinder på varje sida av motorn eller sitter båda extra på samma sida?

jag grubblar på transmission och växellåda.
Enligt bilderna på första sidan så har han kapat cylinder 1 och 4 på mitten och skarvat in en och en halv cylinder på var sida.
 
Alle skjønner vel at det ikke går å bruke baufil til sånt, til grov kappet så går det jo, da brukte jeg vinkelsliper bare. Men må rettes i fres til slutt uansett....
 
Jag skulle vilja säga att de flesta inlägg är på sporthoj grundar sig på kunskap men det finns ju några skribenter som inte följer mönstret.
Ber om ursäkt, försökte mig på lite humor... :rodnar
Men när det gäller kunskap så tror jag att det inte är så många på SportHoj som delat vevhus med bågfil och sedan fräst vevhuset plant. ;)
Nu står svetsare inte högt i kurs på SportHoj så svetsjobbet gjorde jag inte men jag fräste vevhuset plant till min ölmotor.
Långt ifrån TS imponerande jobb!
Nu brygger jag inte längre så ölmotorn står på TV-skåpet och det är köpeöl i glaset... :rodnar
Ölmotorn.jpg
:rodnar
 
Makalöst motorbygge! o det blir ju extra kryddat med den där Biltema-katalogen brevid motorn på en av bilderna :hihi
 
Alle skjønner vel at det ikke går å bruke baufil til sånt, til grov kappet så går det jo, da brukte jeg vinkelsliper bare. Men må rettes i fres til slutt uansett....

Såklart kräver det lite fin-jobb för att få allt rätt men det är mycket mindre komplicerat än många tror. :tummenupp
 
Da blei det Gsx 1100 EF ramme som sekser skal inni etterhvert. Forsterket ganske mye rundt om på rammen, gått opp fra 16mm svingarms bolt til 20mm. Håper og få motor inn i ramme før jul :)
 

Bifogat

  • IMG_4486.JPG
    IMG_4486.JPG
    2 MB · Visningar: 55
  • IMG_4502.JPG
    IMG_4502.JPG
    1.9 MB · Visningar: 45
  • IMG_4601.JPG
    IMG_4601.JPG
    1.7 MB · Visningar: 49
  • IMG_4708.JPG
    IMG_4708.JPG
    2.4 MB · Visningar: 53
  • IMG_4656.JPG
    IMG_4656.JPG
    1.4 MB · Visningar: 55
Da har jeg begynt å lage eksos anlegg, blir 6 til 1 anlegg for toppeffekt og lyden. Skal prøve å få primer rør på 48cm lengde og bruker Ø38mm rør, men får se hvor lett det er å få til.:tummenuppEksos 1.jpgEksos 2.jpg
Eksos 3.jpg
 

Bifogat

  • Eksos 3.jpg
    Eksos 3.jpg
    1.6 MB · Visningar: 27
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top