Suzuki Gsx 1700 Rekke seks prosjekt

Nu är ju det här bygget baserat på gsxr 1100 block, men båda maskiner är stabila pjäser som tål trimmning.
Just ja, jag blandade ihop denna med Hayabusa rad-5:an han gjorde förut...

Har haft både gsx 750 och 1100 från det glada 80-talet och tyckte väl att det såg bekant ut :)
 
Har gått tregt i den siste tiden, men noe har blitt gjort. Fått modifisert bånnpanne, så jeg for retur fra toppen rett ned i bånnpanne. Så har jeg satt på en el pumpe som står skrudd fast på clutchdekslet som tar olje rett fra sumpa og opp til toppen. Siden jeg bruker Gsxr topp som er oljekjølt og std GSXR har 2 oljepumper noe ikke en Gsx 1100 har så måtte jeg sette på ekstern oljepumpe til kjøling av topp. Blir endel slanger og shit men kan jo se litt tøff ut også. Forgassere er neste på lista, skal lage en rekke på 6 av Mikuni Rs36. Den tror jeg kan bli ganske slem å se på ferdig montert :)
IMG_4053.JPG
image22.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
 
En liten oppdatering, har fått gjort endel selv om det ikke ser sånn ut. Forgassere er ferdig satt sammen, fått satt på TPS sensor på høyre side, brukt TPS fra en Hayabusa throttle hus. Elnett er ferdig oppkoblet så er klar til oppstart etterhvert.image1.jpegimage2.jpegimage3.jpegimage4.jpeg Så neste blir en enkel eksos kun til oppstart for å få eksosen bakover :) Forgasser1.jpg
Forgasser2.jpgForgasser3.jpg
 
Her er en video av første oppstart av motoren, kommer en bedre video etterhvert :)

Imponert!

Det är bara att:
1624260064190.png
Kul att du delar med dig i form av ljud. Den låt riktigt arg. Hur har du valt tändföljd på extra cylindrarna? Blir det valt av sig självt så det inte blir för svårt att få ihop eller hur funkar det? Antar det påverkar vilket "sexa" ljud och karaktär man får också. Hur har du gjort?
 
Imponert!

Det är bara att:
View attachment 461702
Kul att du delar med dig i form av ljud. Den låt riktigt arg. Hur har du valt tändföljd på extra cylindrarna? Blir det valt av sig självt så det inte blir för svårt att få ihop eller hur funkar det? Antar det påverkar vilket "sexa" ljud och karaktär man får också. Hur har du gjort?

Tenningsrekkefølgen kommer litt hvordan veiven blir lagd. Men blir alltid 120 grader i mellom alle sylinderene tilslutt så lyden blir lik. Med forskjellige eksos kombinasjoner avgjør mye hvordan lyden blir. 6 til 1 er utentvil den råesten lyden og gir mest effekt.
1-5-3-6-2-4 bruker jeg, veldig vanlig på rekke seks motor.
 
Otroligt häftigt att kapa cylindrarna på mitten och svetsa ihop igen. Jag hade aldrig vågat. Det måste vara en sjuk precision på den kapningen!

Mindre än du tror faktiskt. Sök på Allen Millyard på Youtube, han bygger ihop en radsexa av två gamla Z1000 motorer och han körde med en bågfil.


Grymt ljud i motorn! Blir kul att se (höra) den med ett ordentligt avgassystem!
 
Mindre än du tror faktiskt. Sök på Allen Millyard på Youtube, han bygger ihop en radsexa av två gamla Z1000 motorer och han körde med en bågfil.


Grymt ljud i motorn! Blir kul att se (höra) den med ett ordentligt avgassystem!
Njae, i o f s med bågfil, men med goda marginaler och sedan precisionsfrästes kapytorna till rätt mått.
Men det låter bra med bågfil :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top