Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
Jag hade samma ljud på min DRZa med FCR. Det är bara att gasa på!

Ingen som har något kul att säga, eller bild att visa? :rolleyes:
Började leta förbrilt efter en SM drz'a på blocket runt slutet av september, och kan GOTT säga att jag ''blockat'' drz'a mer än tusen gånger, och inte en enda SM-Z'a har vågat visa sig :(:( Hoppas att dom börjar trilla in runt feb/mars!!

Men som sagt, suktas lite! :D Har ni motionsstartat den?! Startade den direkt?! Pillat med några mods?! Förklara, visa, motivera! :banana :tummenupp

Nä. Jag går mest och längtar efter torrare och varmare vägar, så man får braaapa lite. Abstinensen är hög nu.

Grus är kul, trots mjuka, klistriga däck.

IMG_2249.jpg
IMG_2251_edit.jpg
IMG_2253_edit.jpg

Men just nu står den hos en kompis i hans garage. Mindre kul :(
IMG_2304_edit.jpg
IMG_2276.jpg

Jag går i tankar om jag ska slänga in nya ventiler nu i vinter. Det är ju rekommenderat vid stage2-kammar.
Byta pilotmunstycke kommer jag göra innan säsongen drar igång iaf. Det smäller allt för mycket vid gasavslag.
Slänga på en 39-drev bak också.

Annars är den näst intill perfekt tycker jag. Alla "måste"-saker är gjorda av tidigare ägaren.

Nä. Jag går mest och längtar efter torrare och varmare vägar, så man får braaapa lite. Abstinensen är hög nu.

Grus är kul, trots mjuka, klistriga däck.

Men just nu står den hos en kompis i hans garage. Mindre kul :(

Jag går i tankar om jag ska slänga in nya ventiler nu i vinter. Det är ju rekommenderat vid stage2-kammar.
Byta pilotmunstycke kommer jag göra innan säsongen drar igång iaf. Det smäller allt för mycket vid gasavslag.
Slänga på en 39-drev bak också.

Annars är den näst intill perfekt tycker jag. Alla "måste"-saker är gjorda av tidigare ägaren.

Äsch, smällar är ju coolt! :tummenupp Vilket dämpare är det där? Inte sett tidigare! Mycket fräschare med lite kanter än falukorvs rs2'an :D (Även fast det lär bli en falukorv på min z'a i framtiden...)

Äsch, smällar är ju coolt! :tummenupp Vilket dämpare är det där? Inte sett tidigare! Mycket fräschare med lite kanter än falukorvs rs2'an :D (Även fast det lär bli en falukorv på min z'a i framtiden...)

Mja, mjo. Lite smällar kan vara kul, men det är ganska mycket smällar. Känner mig lite som en moppepojke vid gas-avslag :crash
Det sitter ett helsystem from Yoshimura i titan på den. Den kantiga dämparen såldes bara i USA vad jag har förstått. Yoshimura gör inte titan-systemen längre, vilket är lite synd. Otroligt jäkla snygga, och lätta!

Rastade min igår och idag har jag beställt nytt kopplingsgrepp efter lite markänning. Kollar och Blocket ibland och det känns nästan lite tur att att jag hittade min 434 sm för en billig penning.

Sitter någon på en extra slipon som du kan tänka dig att sälja så skicka ett PM. Det system jag har drar till sig lite väl mycket uppmärksamhet.

Rastade min igår och idag har jag beställt nytt kopplingsgrepp efter lite markänning. Kollar och Blocket ibland och det känns nästan lite tur att att jag hittade min 434 sm för en billig penning.

Sitter någon på en extra slipon som du kan tänka dig att sälja så skicka ett PM. Det system jag har drar till sig lite väl mycket uppmärksamhet.

Vad fick du ge för din 434 SM och när var detta?

Jag går faktiskt i tanken på att köpa en 690, så måste sälja min DRZ i så fall. PM'a mig för detaljer och pris.

Jag går faktiskt i tanken på att köpa en 690, så måste sälja min DRZ i så fall. PM'a mig för detaljer och pris.

Do it :tummenupp. Finns ok prissatta 08:or 690 enduro om man nöjer sig med gamla 650-motorn. Möjlighet till dubbla fälgar så den kan agera motard vid behov. Många som verkar jaga begagnad 400 SM, lär vara lättsåld.
Eller skaffa en andra uppsättning med fälgar så du kan hänga på och köra i smutsen :banana

Last edited:
Do it :tummenupp. Finns ok prissatta 08:or 690 enduro om man nöjer sig med gamla 650-motorn. Möjlighet till dubbla fälgar så den kan agera motard vid behov. Många som verkar jaga begagnad 400 SM, lär vara lättsåld.
Eller skaffa en andra uppsättning med fälgar så du kan hänga på och köra i smutsen :banana

Jag står ju i valet och kvalet att köpa andra fälgar och köra i skiten. Men jag vet inte.
Dock vill jag ha en SMC och slanglösa fälgar isf. Men är den nyare än 2010 så blir det dyrare med försäkring. Jäkla härke det där med försäkringar.

Jag står ju i valet och kvalet att köpa andra fälgar och köra i skiten. Men jag vet inte.
Dock vill jag ha en SMC och slanglösa fälgar isf. Men är den nyare än 2010 så blir det dyrare med försäkring. Jäkla härke det där med försäkringar.
Din DRZ verkar ju vara ett riktigt kanon-ex. Ett par nya fälgar så är du ju fit-for-fight, sålånge man orkar leva med de tätare serviceintervallerna. Mer kraft har du bara glädje av på gata, aldrig i smutsen. Själv sneglat på en DRZ som motard/offroad-hybrid. Det är väl bara på långtoruring som den faller bort.

Här är en 690 2010 komplett med allt, till väldigt humant pris:
http://forum.soe.se/showthread.php?t=59035

Hade nog själv köpt den, men blir byte nästa år som tidigast.

Din DRZ verkar ju vara ett riktigt kanon-ex. Ett par nya fälgar så är du ju fit-for-fight, sålånge man orkar leva med de tätare serviceintervallerna. Mer kraft har du bara glädje av på gata, aldrig i smutsen. Själv sneglat på en DRZ som motard/offroad-hybrid. Det är väl bara på långtoruring som den faller bort.

Här är en 690 2010 komplett med allt, till väldigt humant pris:
http://forum.soe.se/showthread.php?t=59035

Hade nog själv köpt den, men blir byte nästa år som tidigast.

Det där 690 var ju riktigt nice. Men jag tänker nog köra på Z'an denna sommaren. Den kostar mig ingenting att äga till skillnad från en 690. Så löjligt billig försäkring med tanke på hur den går :näsblod

Har hittat ett par beggade E-fälgar på eBay också. Bra sugen på att buda hem dom och köra nån gruskurs i sommar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman