Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
:tummenupp

2007
bestyckad fögg
luftburksmodd
repad plast
yoshihelsystem
miniblinkers
ledlampa bak
rensadbakdel + nummerplåten inmonterad
biltemastyre

saker jag vill ha:
mini backspegel...
38,39 drev bak...och ett 16 fram. dom varvar ju ur lätt nu..
större plasttank... ? var hitttar jag en som passar rakt av?
 

Bifogat

  • 400sm.jpg
    400sm.jpg
    221.3 KB · Visningar: 223
Last edited:
hej alla..en fråga till er som vet säkert.är de här hellt rätt fcr 39 och är de allt jag behöver eller är de något som jag bör seja till om på engång innan beställning?
ja fick mail svar från en firma som ja frågade om pris på ett kitt..

Hi Jimmy,



Thanks for your patience.
Here is an example of what I can offer you:



Carburetor: http://www.webshopfrankmxparts.com/epages/62910900.sf/en_US/?ViewObjectID=20311524 (€249,-)

DR-Z400 kit (aluminum adapter + rubber): €55,-

EMN needle: €17,95

Shipping costs (Sweden): €12,30



This is the complete package. I can offer you this for €310,-

Let me know if you have further questions!



Best regards,

Frank.
 
Äntligen har man fått tummen ur och satt snur på monstret! ...:yoparty

Bjork85 Nu är du dödens:arsele

Hoppas vi kan åka lite bana snart grabbar!
 
Äntligen har man fått tummen ur och satt snur på monstret! ...:yoparty

Bjork85 Nu är du dödens:arsele

Hoppas vi kan åka lite bana snart grabbar!
Nästa måndag 17.30 v31 är det Amsberg, kan du komma dit? Nya regler för i år är Motard förbud efter 21.00. Fattar inte regeln riktigt, hojj som hojj ljudet är väl det som avgör. Hur som helst så slutar körningarna 21 så det är ju inte ett problem, och ljudet bryr dom sig fan i iallafall.

hej alla..en fråga till er som vet säkert.är de här hellt rätt fcr 39 och är de allt jag behöver eller är de något som jag bör seja till om på engång innan beställning?
ja fick mail svar från en firma som ja frågade om pris på ett kitt..

Hi Jimmy,



Thanks for your patience.
Here is an example of what I can offer you:



Carburetor: http://www.webshopfrankmxparts.com/epages/62910900.sf/en_US/?ViewObjectID=20311524 (€249,-)

DR-Z400 kit (aluminum adapter + rubber): €55,-

EMN needle: €17,95

Shipping costs (Sweden): €12,30



This is the complete package. I can offer you this for €310,-

Let me know if you have further questions!



Best regards,

Frank.
Ser ut som rätt modell för Drzan. Men du behöver även en ny klamma på gummit mot förgasaren och helst bestyckad med 45låg och 160ca i hög. Emn nål kan du få köpa av mig för en hundring! Jag kör Emp, passa min hojj bättre än Emn. Har du vacumstyrd bränsle kran måste du se till att du får nått uttag kvar för Fcren har ingen nippel som Mikunin har. Kolla även att oringen som ska sitta mellan förgasaren och adaptern följer med. MVH
 
Last edited:
Tips på snabb/billig online butik med drivpaket till drz400s?

Rekommendationer på drevning 15/44 org eller gå till 15/47?

Kör mest små kurviga 70 vägar och mer och mer grusväg. Vore kul testa mer lätta trails i framtiden.
 
Tjenare!
Är det någon som har bytt ut orginal styret?
det sitter ett fatbar biltema liknande på mitt... men. jag sku villa ha ett annat så vad passar egentligen, ja sku villa ha smalt mellan händerna och högt som ja sett på flera crossar men jag kommer inte på namnet på dom nu..
Kan man annars sätta på styrhöjjare ?
ändrar mitt inlägg, finns det helt kompletta plastkitt att köpa från någon svensk sida? typ ufo eller annat billigt.

Mvh
 
Last edited:
Hejsan!

Igår var jag ute på en fin höstrunda, kyligt men roligt.
Prövade även på att köra ett par km grus och jävlar vad roligt, Man kanske skulle skaffa allround däck nästa gång, tipps?
tumblr_lr9ohnWDr71qlx4z6o1_r1_500.jpg
 
Last edited:
mina blinkers bak blinkar skit fort, kan de bero på att jag inte har dom fram kopplade?
 
Last edited:
Var hittar man motardkit till en sånhär hoj? :)

Jag köpte från något tyskt företag, minns att det även fanns i uk. Kommer inte ihåg vad företagen hette.. Tänk på att om du köper så är det inte samma storlek på bromsskivorna mellan s och sm. Alltså funkar inte drz400sm-fälgar direkt på en drz400e eller s. De jag köpte hade nav från någon rm-modell och fälgar från behr.
 
Tjena! nu är det så att man fyller 18on i mars och det är tänkt att det ska bli mellankort.
Har börjat titta på Drz 400 sm och tänkte höra vad ni tycker om man skulle ha en sån som mellan hoj? finns det några svagheter?

Sen om någon vänlig själ i Stockholms området skulle kunna tänka sig låta 2 st 125 åkare komma och titta.
Sitta,klämma och prata lite skit?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top