Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
om det är nån som har en drz till salu kan ni väl skicka ett pm.
skall vara lv-reggad.

mvh/mattias

så nu har jag fått nyss om en drz 400 S -00.
den har gått uppskattningsvis 2100mil har öppnad luftburk,E-toppackning, endurohjul och finns även motardhjul att köpa till. är det en bra hoj å är det nåt speciellt man ska kolla efter? ventilerna var nyss kontrollerade iaf.
är det stor skillnad på en -00 å exempelvis en -07?
mvh/mattias
 
. är det en bra hoj å är det nåt speciellt man ska kolla efter? ventilerna var nyss kontrollerade iaf.
är det stor skillnad på en -00 å exempelvis en -07?
mvh/mattias

DR-Z:an har skottsäker motor så det är sällan några problem maskinellt. Fjädringen uppdaterades -03 (om jag inte minns alldeles fel), i övrigt inga större skillnader.
 
DR-Z:an har skottsäker motor så det är sällan några problem maskinellt. Fjädringen uppdaterades -03 (om jag inte minns alldeles fel), i övrigt inga större skillnader.

ok. vad blev det för ändringar på fjädringen då? Sjusterbart el nåt?

mvh/mattias
 
ok. vad blev det för ändringar på fjädringen då? Sjusterbart el nåt?

mvh/mattias

2002 var det den uppdaterades:

The suspension on the 2000-2001 DRZ400S is very soft, and even though it looks like the DRZ400E/Kick's suspension it is very different. If you weight over 180 pounds fully geared up you will need suspension work done. For about $250 you can have Race Tech install stiffer springs and something they call emulators in your forks. For another $250 they will do the rear shock, although it is not as bad as the forks. The 2000-2001 forks do not allow you to adjust rebound. The suspension on the 2002-2003 DRZ400S is the same as the DRZ400E and the DRZ400E/Kick. This is a really good suspension, and I compliment Suzuki for making this change. If you still want it better, Race Tech also makes improvements for this fork.

http://www.4strokes.com/tech/suzuki/drz400su.asp
 
Fan händer inte mycket i DRZ tråden nu heller.. någon som har gjort nå roliga mods lr nåt?
MVH J
 
Finns en som bygger Big Bore just nu. Mån 9/5 18.30 första körningen på Amsberg!!!

Sitter själv och funderar på ett BigBore kit. Har hittills plockat på:
FCR med JD-kit
Hotcams stage 1 intake/exhaust
Öppnad luftburk
FMF Q4 slipon
FMF Powerbomb

Frågan är egentligen, är det värt pengarna med ett BigBore kit på detta? Gör det stor skillnad? Och vilket skall man ha isåfall?

Har även en DRZ-E packning i garaget som ligger och samlar damm. Borde jag slänga på den också kanske? Eller är det inte värt besväret..

Nån som har koll på detta?
 
Sitter själv och funderar på ett BigBore kit. Har hittills plockat på:
FCR med JD-kit
Hotcams stage 1 intake/exhaust
Öppnad luftburk
FMF Q4 slipon
FMF Powerbomb

Frågan är egentligen, är det värt pengarna med ett BigBore kit på detta? Gör det stor skillnad? Och vilket skall man ha isåfall?

Har även en DRZ-E packning i garaget som ligger och samlar damm. Borde jag slänga på den också kanske? Eller är det inte värt besväret..

Nån som har koll på detta?
434 gör otrolig skillnad faktiskt. Bara 36cc mer men hemligheten är att ventilerna kommer längre ifrån cylinderväggen och på så sätt flödar mycket bättre! Tunnare cylinderfots packning är ett måste med vassare kammar, dom har ju längre duration och överlappar varann mer( mer komp går förlorad ut i avgasröret kan man säga) Är ju därför E-modellen med sina vassare kammar har en tunn för att inte tappa så mycket botten uhmp.
 
Fan, nu vart jag ju sugen ju :)
Vilket kit ska man satsa på då? Finns ju lite olika att välja bland. Hittade ett JE 434 kit för ca 3000pix på ebay. Kan det va nåt kanske?
Athena verkar ju annars vara bra grejer, lite dyrt bara tycker jag...
 
Prisvärdast med kvalitet är ett CylinderWorks kit(samma tillverkare som HotCams, HotRods & PivotWorks) Athena är högkvalitets men onödigt dyrt. Finns en del noname kitt oxå.
 
Har faktiskt skaffat en GoproHD, så i vår/sommar blir det nog lite filmer iaf

Ja upp me filmer bums!!:rolleyes:

Jag vart o provkörde en drz idag.. Jävligt trevlig hoj man kände sig hemma på den direkt! MEN effekten va på gränsen, lite lite till så hade den dugt fint kände jag. Så ärligt svar nu! Kommer de bli en bra extraknuff me helsystem o luftburksmodden? Kan sträcka mig till att köpa en fcr39 också bara för ja gillade hojen så mkt.. Men byta cylinder osv som vissa av er gör känns lite väl för min del.

Mvh
 
Ja upp me filmer bums!!:rolleyes:

Jag vart o provkörde en drz idag.. Jävligt trevlig hoj man kände sig hemma på den direkt! MEN effekten va på gränsen, lite lite till så hade den dugt fint kände jag. Så ärligt svar nu! Kommer de bli en bra extraknuff me helsystem o luftburksmodden? Kan sträcka mig till att köpa en fcr39 också bara för ja gillade hojen så mkt.. Men byta cylinder osv som vissa av er gör känns lite väl för min del.

Mvh

Var den helt original eller?
Isåfall kommer det göra stor skillnad med fcr:en och öppnad luftburk. Helsystem gör skillnad helt klart men ingen direkt "wow!"-känsla enligt mig. Ballare ljud får man ju iofs :)
Själv gjorde jag dom grejerna förra sommaren och under denna vinter har jag monterat ett par Hotcams, powerbomb-header och tunnare cylinderfotspackning.
Har inte startat den än så jag kan inte uttala mig om effektsskillnaden efter det.
Finns säkert nån annan här som vet...
 
Var den helt original eller?
Isåfall kommer det göra stor skillnad med fcr:en och öppnad luftburk. Helsystem gör skillnad helt klart men ingen direkt "wow!"-känsla enligt mig. Ballare ljud får man ju iofs :)
Själv gjorde jag dom grejerna förra sommaren och under denna vinter har jag monterat ett par Hotcams, powerbomb-header och tunnare cylinderfotspackning.
Har inte startat den än så jag kan inte uttala mig om effektsskillnaden efter det än.
Finns säkert nån annan här som vet...

Ja den va helt orörd förrutom nått slipon, hade tom den hemska skylt/stänk läppen kvar:död.. Den ligger på blocket för 35k..
 
Ja den va helt orörd förrutom nått slipon, hade tom den hemska skylt/stänk läppen kvar:död.. Den ligger på blocket för 35k..

Den såg fin ut. Inte gått långt alls heller. Du behöver ju inte köpa en fcr om du tycker det är för dyrt. Går ju att bestycka om förgasaren efter luftburksmodden och få rätt bra med knuff mot original.

Den kommer ju aldrig bli nåt effektmonster som Husa eller en ktm 525:a, men du kan ju åka desto mer istället för att serva. Motorn är ju skottsäker, min har gått snart 1900mil utan några som helst problem ..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top