Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
konstigt tycker s borde ha mjukare o finare fjädring för offroadkörning bara.. men men! =) Jag kör hellre me hårdare fjädring o offrar kvaliten på slingan då de kommer bli mest gata.. Brukar man få ge för att bygga om fjädringen? Är de ngt som rekommenderas på samtliga modeller för lite vassare gatbruk?
 
dubbdäcken e påååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

ledig på fredag då satan ska det brassas :yoparty:banana
 
gott slut och gott nytt alla DRZ åkare
E det någon mer än jag som skall ut och gasa idag?
 
Fan larsson inte många som tittar in här nu på vintern! Du e nog en av få med vintersulor. Hur går den nu då? Efter trimmningen alltså?
 
Fan larsson inte många som tittar in här nu på vintern! Du e nog en av få med vintersulor. Hur går den nu då? Efter trimmningen alltså?

känns bra mycket starkare och accsnabbare nu :yoparty

missar ibland att man ligger på en högre växel än man tror :D

blir en sväng till i helgen :banana
 
Någon som sitter på ett "part-nr" till cylinderfotspackningen för E modellen? Har fått lite delar och är skeptiskt till att jag fått E packningen som jag specifikt bad om. Cylinderfotspackningen som jag har fått har nämligen 3 lager och är ihopnitad. Det bör ju inte den tunna E packningen vara.

numret som står på packningen är "11241-29F11"
 
Någon som sitter på ett "part-nr" till cylinderfotspackningen för E modellen? Har fått lite delar och är skeptiskt till att jag fått E packningen som jag specifikt bad om. Cylinderfotspackningen som jag har fått har nämligen 3 lager och är ihopnitad. Det bör ju inte den tunna E packningen vara.

numret som står på packningen är "11241-29F11"

Nej det är tjocka packningen du har fått, den tunna är bara en skiva av de 3 som du har nu, tror artikelnummret finns nånstans i tråden.... :gnissla
 
Nej det är tjocka packningen du har fått, den tunna är bara en skiva av de 3 som du har nu, tror artikelnummret finns nånstans i tråden.... :gnissla

Aja misstänkte det. Men inväntar affärens svar (de skulle kolla upp det noggrannare och återkomma). Det var tydligen annat nummer från 03-04 så kan vara det som råkat krångla till saken.
 
Går även utmärkt att ta ur nitarna, slänga mellersta biten i soporna. Och vipps ha 2 e-packningar.
 
Ingen värme här inte... Men lite varmare skulle det nog vara i morgon.
Bara runt -27 på morgonen i stället för -33 som det var i morse...

Känns långt kvar...
 
Ingen värme här inte... Men lite varmare skulle det nog vara i morgon.
Bara runt -27 på morgonen i stället för -33 som det var i morse...

Känns långt kvar...

-33!! Här har vi -5. Tog premiärturen för någon helg sedan när snön försvann. Torra vägar och solsken men något kallt i luften... Håller mig till mopedkörning till det blir lite varmare.
 
har kört gathoj ett tag nu men börjar snegla alltmer åt offroad/enduro hållet:) tycker drz400 verkar hyffsat vettig å det är i huvudsak serviceintervallerna som gör den intressant. jag har aldrig kört nån offroadmaskin innan men jag antar att kraften räcker till, till en början iaf...

det jag undrar är om 400e är lv-reggad?, vill kunna åka lite gata också. eller är det en S med offroadhjul som gäller?
Och varför är drz400S tyngre än E modellen, kraftigare ram elller nåt?
skiljer ju typ 20kg med dom uppgifter jag hittat.
vad ligger dom i för prisklass? finns 3st på blocket nu å det varierar ju mellan 15-39kkr varav en inte är lv-reggad enligt annonsen.

mvh/mattias
 
om det är nån som har en drz till salu kan ni väl skicka ett pm.
skall vara lv-reggad.

mvh/mattias
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top