Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Några bilder från dagens tur i Svartedalen. Stannade till hos några flugfiskare mitt i skogen.

P1000843.jpg

P1000846.jpg

P1000845.jpg
 
Idag vart det första turen för året:yoparty (På Z:an då)
Det vart lek på våran lokala bana. (Inhängnat övningsområde)

Ska bara labba med fjädringsinställningarna lite så kommer detta bli en gryyym sommar är jag säker på:)

Tanken ligger just nu att jag ska fixa med lite banåkning för oss Z nissar härikring snart nån helg:tummenupp
(Mästarmöte:D)
 
Last edited:
Madmax: Vad ren och fin din hoj är :D

Blev påmind om att jag behöver tvätta och vaxa min hoj.
 
Last edited:
Har kollat runt lite men vilken storlek på munstyckena kör ni som har originalförgasaren. Med 3x3 modd och annat system.
tänkte köra 155 och 25 men är osäker på vad som funkar bäst. Är väl bara att testa lite olika annars :)
 
Så nu har jag fått tillbaka allt, blev 155 och 25 munstycke. fmf Q4 slipon och 3X3 hålet plus tagit bort lite skit. Gick kanon direkt, behövde inte justera något alls.
Blev klart starkare på lägre varv :D
 
Nu var det då dags att plocka av däcken för att sätta på nya!
Det jag undrar är om det är något speciellt att tänka på vid av monteringen?
Måste jag t.ex. skruva lös bromsoken? Och hur blir det med hastighetsmätar vajern?
 
Nu var det då dags att plocka av däcken för att sätta på nya!
Det jag undrar är om det är något speciellt att tänka på vid av monteringen?
Måste jag t.ex. skruva lös bromsoken? Och hur blir det med hastighetsmätar vajern?

Oken behöver inte lossas. Bara att låta hastighetsgivaren/vire hänga. Inget som faller isär så det är lugnt.
jag brukar Använda momentnyckel vid återmontering. Moment står i manualen.
 
Va på Gokartbanan i Amsberg idag fast de va dåligt väder. Kom 8st. Torka upp efter halvtid så de blev kanon! Fick ju skapligt med bantid(1.45tim) eftersom det bara blev 2 små grupper. Har asont i arslet nu men de va de värt.
 
Va på Gokartbanan i Amsberg idag fast de va dåligt väder. Kom 8st. Torka upp efter halvtid så de blev kanon! Fick ju skapligt med bantid(1.45tim) eftersom det bara blev 2 små grupper. Har asont i arslet nu men de va de värt.

Fan jag som hade tänkt kört idag men avstod p.g.a vädret..:näsblod
 
fasen har inte blivit så mycket körning i år ännu, semester 2v i USA och fullt upp alla helger. Fick underkänt på besiktningen förra månaden också så nu måste jag skaffa nytt framdäck, skyltbelysning och relä till blinkersen :(

Har ni varit ute mycket? Grymt sugen på att bara leka runt lite med hojen. Lyckades ge mig ut på en blöt åker för någon månad sedan och det var inte det smartaste med vanliga slitna gatdäck, resultatet blev en kvast av lera och vatten en sådär 3m upp i luften som regnade ner över mig och hojen :) Lyckades med nöd och näppe ta mig därifrån :gnissla

någon som har bra tips på skyltbelysning? Måste eftermontera något som passar bra utan att behöva byta lyset bak!
 

Bifogat

  • DRZ-1-2.jpg
    DRZ-1-2.jpg
    79.5 KB · Visningar: 89
fasen har inte blivit så mycket körning i år ännu, semester 2v i USA och fullt upp alla helger. Fick underkänt på besiktningen förra månaden också så nu måste jag skaffa nytt framdäck, skyltbelysning och relä till blinkersen :(

Har ni varit ute mycket? Grymt sugen på att bara leka runt lite med hojen. Lyckades ge mig ut på en blöt åker för någon månad sedan och det var inte det smartaste med vanliga slitna gatdäck, resultatet blev en kvast av lera och vatten en sådär 3m upp i luften som regnade ner över mig och hojen :) Lyckades med nöd och näppe ta mig därifrån :gnissla

någon som har bra tips på skyltbelysning? Måste eftermontera något som passar bra utan att behöva byta lyset bak!

räcker det inte med att tejpa fast en ficklampa eller någon som lyser på skylten för besiktningen? :D

har blivigt typ 340 mil på ktmen å typ 1 mil på drzan. försöker sälja den, men svalt intresse. får väll lägga ut en ny annons å sänka priset.
 
hittade en sån här http://www.blocket.se/goteborg/Skyltbelysning_LED_26466837.htm?ca=15&w=1 , sticker nog dit imorgon och ser om jag kan införskaffa en sån samt två blinkersmotstånd på biltema, sen på med några bankörda däck så är man fit for fight :)

många som säljer sina drza nu lagom till sommaren tycker jag! dessutom till lägre priser än vad det var i höstas/vintras när jag letade som bäst, lite märkligt kan tyckas

Mycket bra förslag, jag köpte mina på Thumpertalk butiken.:tummenupp

P1000072.jpg

P1000073.jpg


//Peter

bra att du påminnde mig! har ett par likadana liggandes hemma som jag glömt montera. Hur får man dit dem, lim av nått slag?
 
Last edited:
hittade en sån här http://www.blocket.se/goteborg/Skyltbelysning_LED_26466837.htm?ca=15&w=1 , sticker nog dit imorgon och ser om jag kan införskaffa en sån samt två blinkersmotstånd på biltema, sen på med några bankörda däck så är man fit for fight :)

många som säljer sina drza nu lagom till sommaren tycker jag! dessutom till lägre priser än vad det var i höstas/vintras när jag letade som bäst, lite märkligt kan tyckas



bra att du påminnde mig! har ett par likadana liggandes hemma som jag glömt montera. Hur får man dit dem, lim av nått slag?

jag använde vanligt silicone för badrum, har suttit kvar i 3 säsonger och några marksyningar utan problem.
 
Använde också vanlig silikon och dom sitter som berget även när motorn blir riktigt varm. Se till bara att tejpa fast dom när du sätter dit dom så dom inte glider ner innan dom torkat. Säljer min hoj enbart pga bilköp som är ett måste just nu.

//Peter
 
Är det nån som har LeoVince slipon på sin DRZ, och som kan posta en bild på den tysta dämparinsatsen?
Jag tycker min DRZ400E låter onödigt högt, måste tänke på grannsämjan, så funderar på om man skulle kunna modda/bygga ny "ändpip" till orginaldämparen...

mvh Jonas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top