Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.

Last edited:
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.

Du kommer vurpa fett, fetare & fetast med trehjulingen:D

Jag slår dig en pling framöver när det är dags för Malmen igen!
Hoppas du kommer utan 4-hjul denna gången då!:yoparty

Du kommer vurpa fett, fetare & fetast med trehjulingen:D

Jag slår dig en pling framöver när det är dags för Malmen igen!
Hoppas du kommer utan 4-hjul denna gången då!:yoparty

Ah jag måste tat lugnt me den! Dom blev ju tolalförbjudna 87 av en anledning. Ja de måste jag se till å va med på. Såg att amsberg öppnar redan 9 maj i år!

Nu till i år har jag drevat ner henne till 15/39 från 16/41.:yoparty
Får se hur det känns! (väldigt liten skillnad motsvarar ca: 1kugg bak bara)

Jocke's hoj lär ju kittas snart också, vi får lösa det på något vis.

sådär då var skorven besiktigad. Ingen reflex eller skyltbelysning bak (hur har ni löst det?), schletet framdäck (nytt på g) och blinkerserna blinkade för snabbt :) Vilket motstånd behöver jag till blinkersena? Avgassystemet struntade han i vilket var jäkligt skönt.

Hittade en väldigt märklig pluggad slang som hänger löst på vänster sida också. Går in i toppen på motorn nånstans. Vad är det för slang? Bara hänger där och ser märklig ut, känns som om den borde sitta nånstans :)

sådär då var skorven besiktigad. Ingen reflex eller skyltbelysning bak (hur har ni löst det?), schletet framdäck (nytt på g) och blinkerserna blinkade för snabbt Vilket motstånd behöver jag till blinkersena? Avgassystemet struntade han i vilket var jäkligt skönt.

Hittade en väldigt märklig pluggad slang som hänger löst på vänster sida också. Går in i toppen på motorn nånstans. Vad är det för slang? Bara hänger där och ser märklig ut, känns som om den borde sitta nånstans :)

Fan vad skönt!
Lägg upp bild på slangen! Det låter som det kan vara något viktigt såsom vehusventilation.
Det kan även vara pair/valve slangen som är till för avgaskraven, är den borttagen/pluggad på rätt sätt är det kanon!

Fan vad skönt!
Lägg upp bild på slangen! Det låter som det kan vara något viktigt såsom vehusventilation.
Det kan även vara pair/valve slangen som är till för avgaskraven, är den borttagen/pluggad på rätt sätt är det kanon!

ja du det är en bra fråga, lägger upp några bilder på det! Det ser ju rätt välpluggat ut och hojen går rent och fint som den ska.

Bifogat

• IMAG0214.jpg
    IMAG0214.jpg
    180.3 KB · Visningar: 93
  • IMAG0215.jpg
    IMAG0215.jpg
    143.6 KB · Visningar: 86
  • IMAG0216.jpg
    IMAG0216.jpg
    154.9 KB · Visningar: 101
Japp pluggad P.A.I.R. ventil. Som de bör va.

då är jag glad och nöjd som sig bör!

Nästa steg är att lära sig wheela med denna mackapären. Var ute på tjörn igår och smiskade lite grusväg, sjukligt kul!

Sedär ja, att du inte hörde av dej så kunde du fått handboken. Jag bor ju i Stora Höga som sagt. Var själv ute i Svartedalen i lördags och körde grusväg.

//Peter

Sedär ja, att du inte hörde av dej så kunde du fått handboken. Jag bor ju i Stora Höga som sagt. Var själv ute i Svartedalen i lördags och körde grusväg.

//Peter

aj tusan det hade jag helt glömt! :) Hör av mig till helgen så får vi se om du ska ut nått

finns det någon anledning att byta från 95 till 98 oktan efter att man bytt kammar och gått till big bore :confused:förhoppningsvis blir det ene tur till helgen :yoparty

finns det någon anledning att byta från 95 till 98 oktan efter att man bytt kammar och gått till big bore :confused:förhoppningsvis blir det ene tur till helgen :yoparty

Iomed den tunnare e-packningen så blir de ju 12,2:1c.r. istället för 11,3:1 men dina nya kammar har mer duration och överlappar varandra mer änn orginalkammarna så den verkliga kompen blir nog inte nå mer tror jag. Min går fin fint på 95 men jag kör 98-99 ändå. Känns bättre i själen då haha!

Iomed den tunnare e-packningen så blir de ju 12,2:1c.r. istället för 11,3:1 men dina nya kammar har mer duration och överlappar varandra mer änn orginalkammarna så den verkliga kompen blir nog inte nå mer tror jag. Min går fin fint på 95 men jag kör 98-99 ändå. Känns bättre i själen då haha!

okidoki imorgon ska den premiärstartas och förhoppningsvis köras :yoparty

yes box & rock´n roll :yoparty:tuttar:tummenupp:banana:Bugar

startade direkt :yoparty snabb justering av kamkedjesträckaren och sen blev det en liten sväng :banana

känns fin går bra fy fasen va skönt det va

ska bli skönt när den är inkörd så man kan mosa på lite blir väll lite lugnare de första 50 milen med tanke på de nya kammarna

Tjena.
Har funderingar på att köpa en DRZ. Och ni på detta forum verka ha bra koll.
Några snabba frågor
Jag tänker mest köra på landsväg men vill även kunna blåsa ut i skogen och grusväg.
Idag har jag en Ducati monster 750 och en KTM sxf 450 -08 Har tröttnat lite på landsvägs maskinen och krossen är det för mycket meka och krångel med transporter när man skall ut och köra.

Är det bättre att köpa en e och sätta på motard kit eller tvärtom?
Räcker denna maskin för att åka med kompisarna på dags tripper på ca 10-15mil och är den tillräckligt bekväm för det.
Vilken är den nyaste modellen som går att få tag i?
Var kan man köpa ett motard kit (ser att det ligger fler enduro maskiner ute) alt någon som har ett tillsalu?
Är den tillräckligt lättkörd för att lära sig att "slanga" och leka lite?

/Jens

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion