Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
HåkanL skrev:
Vägde grisen på jobbet idag..... 146 kilo tankad och klar med pkt-hållare hasplåt och däckjärn på svingen +lite övrigt.... FÖ samma vikt som jag hade på drz:an så det skiljer ju bara en massa PULVER..... :lol: :twisted:


Xr'n känns ju som en buss mot Z:an och väger bly:tungan

Håkan har siffrorna, tror till och med Xren kan vara något kilo lättare.
För på Drzan hade han helsystem och på Xren sitter orginalljuddämparen och den väger bly plus att han hade bakskärmen kvar på Xren men inte på drzan. Xr ramen ibak är minst 3kg.
Ska åka in och väga min Xr hos Håkan vid tillfälle:tummenupp

Då kan du inte gilla din Ktm som är dubbelt så bred som Xren och Drzan över midjan, krävs ju att man är bra hjulbent för att stå ordentligt och den väger minst som Xr´en:krama:tuttar:banana
 
Last edited:
Håkan har siffrorna, tror till och med Xren kan vara något kilo lättare.
För på Drzan hade han helsystem och på Xren sitter orginalljuddämparen och den väger bly plus att han hade bakskärmen kvar på Xren men inte på drzan. Xr ramen ibak är minst 3kg.
Ska åka in och väga min Xr hos Håkan vid tillfälle:tummenupp

Då kan du inte gilla din Ktm som är dubbelt så bred som Xren och Drzan över midjan, krävs ju att man är bra hjulbent för att stå ordentligt och den väger minst som Xr´en:krama:tuttar:banana

SXC'n är gryyym:yoparty
Jag var och kollade på en XR innan jag köpte KTM'n.
(Tur som var ... provkörde jag XR'n, och det blev KTM'n direkt efter det:rolleyes:)
KTM har ju allt från början.

BTW XR'n är säkert en kul hoj för den som gillar dem.
Hursom ska jag väga Z:an i vår så får vi se.
 
Last edited:
Rammlade i skogen i fredags med hojen, gick bra med mig och bra med hojen förutom snett styre.

Jag lossade dom två klämmorna som sitter i övre styrkronan som håller fast styret. efter att jag drog åt dessa vart styret bra mycket rakare.

vad finns det mer jag kan göra förutom att kolla hur snett styret verkligen är?

Edit: ser ut som den högra gaffel har vridit sig i gaffelkronan också :confused:


EDIT 2: mkt riktigt så fick jag lossa gafflarna i kronan, provkörde lite i garaget och det kändes ok. får se hur det känns imorgon när jag kör till jobbet :tummenupp
 
Last edited:
Jpa! HotRods har släppt en ny stroker vev 4mm+ slag. Den är gjord så att std. 94mm kolvar går att köra utan cylinderspacer! Fördelar mot den gammla +5mm veven blir ju asmånga man slipper spacern, inge problem med att avgasröret tar i kylaren, inge modifiering av motorfästet till toppen, behöver ej gradera om kamdreven, inge modifiering(slipning i kolven). 462cc blir de med BB434cylinder. Bara bulta i för dig som redan har fcr 41a, rhc kammar och anpassat avgasrör! http://www.hotrodsproducts.com/index.cfm?fuseaction=cProducts.view&productid=628
 
Jpa! HotRods har släppt en ny stroker vev 4mm+ slag. Den är gjord så att std. 94mm kolvar går att köra utan cylinderspacer! Fördelar mot den gammla +5mm veven blir ju asmånga man slipper spacern, inge problem med att avgasröret tar i kylaren, inge modifiering av motorfästet till toppen, behöver ej gradera om kamdreven, inge modifiering(slipning i kolven). 462cc blir de med BB434cylinder. Bara bulta i för dig som redan har fcr 41a, rhc kammar och anpassat avgasrör! http://www.hotrodsproducts.com/index.cfm?fuseaction=cProducts.view&productid=628
FY PÅ DIG!:gnissla
Du får INTE visa sådant här!
:D
 
Last edited:
DRZ med komplett Yoshimura anlegg. Utviklet i samarbeid med Suzuki-legenden Kevin Schwantz
 

Bifogat

  • yoshi02_l.jpg
    yoshi02_l.jpg
    142.2 KB · Visningar: 113
Eddie S. Har börjat använda dom här nya för att få ner kostnaden lite. Man behöver inte ställbara kamdrev på rhc kammarna och spacern är ett minne blott. Sen bortfaller en del jobbtimmar på diverse saker.

Jag läste Ed's inlägg nyss! verkar vettigt!
Jag har redan ställbara drev, men det är ju superskönt att inte behöva modda motorfästena, avgas. m.m:tummenupp

+28cc i slag vore:yoparty

Undrar hur det blir med brytvinklarna med kortare stake?!:va
 
Last edited:
Dyrt att lägga omkull med dom piporna(10000kr)? Oljebyte kan va knepigt kanske, mekpall är bara att glömma!
 
Undrar hur det blir med brytvinklarna med kortare stake?!:va

Man tycker ju att det ska va utprovat för bra hållbarhet, men men man vet ju aldrig som sagt om det va måndag eller fredag när dom körde sina provkörningar. Eftersom man kan köra std. deckhöjd och det är 4mm+ slag så borde staken va 2mm kortare och staklagertappen sitta 2mm längre ut från centrum vevaxel. Kolven blir alltså att gå 4mm djupare ner i cylindern. Kollar man på HotRods sida så verkar dom haft utförsäljning på +5mm strokern(lagertömmning endast 158$)http://www.hotrodsproducts.com/index.cfm?fuseaction=cProducts.view&productid=486 Den här nya ersätter säkert den gammla 5an.
 
undrar hur dom är effektmässigt kontra enkeldämpare ?

Nytt från Yoshimura

MJN Carburetor for DR-Z400SM (Coming Soon)
New for the DR-Z400SM is Yoshimura's MJN Carburetion System. The MJN nozzle controls the amount of fuel in proportion to the throttle opening (intake air) by accurately drilled and positioned fuel intake jet orifices. This results in more efficiently atomized fuel gives better throttle response as well as better fuel efficiencies overall. Also, the MJN system supplies the fuel through the MJN nozzle in the center of the bore where air speed is the fastest. This atomizes fuel even better!

Another very important benefit of the MJN system is when the throttle is shut off and engine braking occurs, very minimal amount of fuel is guided into the intake ports. Therefore remarkably crisp throttle response is obtained, upon corner exit, and transition back to 100% throttle settings.

Part Number: 798-2910
MSRP: $1,170.00
 
Last edited:
undrar hur dom är effektmässigt kontra enkeldämpare ?

Nytt från Yoshimura

MJN Carburetor for DR-Z400SM (Coming Soon)
New for the DR-Z400SM is Yoshimura's MJN Carburetion System. The MJN nozzle controls the amount of fuel in proportion to the throttle opening (intake air) by accurately drilled and positioned fuel intake jet orifices. This results in more efficiently atomized fuel gives better throttle response as well as better fuel efficiencies overall. Also, the MJN system supplies the fuel through the MJN nozzle in the center of the bore where air speed is the fastest. This atomizes fuel even better!

Another very important benefit of the MJN system is when the throttle is shut off and engine braking occurs, very minimal amount of fuel is guided into the intake ports. Therefore remarkably crisp throttle response is obtained, upon corner exit, and transition back to 100% throttle settings.

Part Number: 798-2910
MSRP: $1,170.00
Dette er ikke noe nytt ,Yoshimura har hatt dette i mange år i Japan.
http://www.yoshimura-jp.com/en/complete/m450r/index.html
Effekt er omtrent som fcr-mx ,men det er dårlig med deler til denne mikuni-forgasseren i Europa.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top