Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
och roligare:yoparty
Min SM kttade XR650var inte alls lika skoj som min DRZa..Trots massa mer motor
/MA
 
och roligare:yoparty
Min SM kttade XR650var inte alls lika skoj som min DRZa..Trots massa mer motor
/MA

Bytte min DRZa mot en XR650R och kan säga att när det blir skogsåka saknar jag Zan men nu när man åker mest grus så är xren roligare har inte provat den med motardhjulen än men det kommer väl det med...:yoparty
 
Är det någon som har en DRZ till salu? (helst S modellen med offe däck)
Orginal eller mellanklassreggad.

Motormässigt skall den vara i orginalutförande (undantag är effektljuddämpare)

Prisbild någonstans vid 25000-30000kr, något högre vid byte med följande.
Honda XR80- 96 Mycket fint skick, lite körd eller en EU-mopped Kymco Agility 50, 550mil,svart.

Ursäktar eventuella stavfel/ koffe
 
Last edited:
Larsson hur går det med trimmningen?

snart så sätter jag igång :) ska bara köpa e-packning och spraylimm locktite 3220 :tummenupp

När man monterar kammarna räcker det att smörja in med motorolja eller skall ma ha monteringsfett :confused:

Passar E-packningen rakt av? tänkte på den ökade cylinderdiametern :yoparty
 
Last edited:
snart så sätter jag igång :) ska bara köpa e-packning och spraylimm locktite 3220 :tummenupp

När man monterar kammarna räcker det att smörja in med motorolja eller skall ma ha monteringsfett :confused:

Passar E-packningen rakt av? tänkte på den ökade cylinderdiametern :yoparty

E-packningen passar rakt av! Du kan slipa bort nitarna på cylinderfotspackningen du fick med kittet och använda någon av ytterlagren, den i mitten är ej en packning det blir desamma som en e-packning. Jag köpte en burk Redline assemblylube till kammarna på Mekonomen samtidigt som jag köpte locktite 3020 sprayen.
 
Last edited:
E-packningen passar rakt av! Du kan slipa bort nitarna på cylinderfotspackningen du fick med kittet och använda någon av ytterlagren, den i mitten är ej en packning det blir desamma som en e-packning. Jag köpte en burk Redline assemblylube till kammarna på Mekonomen samtidigt som jag köpte locktite 3020 sprayen.

bra tips om packningen :tummenupp spar man ett par spänn var ute i garaget och kollade och gammla cylinderfotspackningen passade precis :)

blir en sväng till mekonomen imorgon :yoparty

läste att när man monterat kammarna så ska man inte låta hojen stå på tomgång utan varva upp och köra iväg direkt :va
 
bra tips om packningen :tummenupp spar man ett par spänn var ute i garaget och kollade och gammla cylinderfotspackningen passade precis :)

blir en sväng till mekonomen imorgon :yoparty

läste att när man monterat kammarna så ska man inte låta hojen stå på tomgång utan varva upp och köra iväg direkt :va

Bara för att det är taskig smörjning på tomgång! Kör 30min på halvgas som hotcams rekomenderar, byt sen olja och kolla spelet igen.
 
då får man köra in cyllen först och kammarn sedan om man ska följa denna manens råd :D
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Jag körde ivarjefall lugnt i 30min med mineral olja sen böt jag olja till helsyntet med ester och körde skiten ur den. Absolut förbjudet är att smörja kolv cylinder med olja under montering eftersom ringarna kan glasera då. Man ska tvätta cylinder och kolv med tsprit aceton eller dyl. och torrmontera.
 
Jag körde ivarjefall lugnt i 30min med mineral olja sen böt jag olja till helsyntet med ester och körde skiten ur den. Absolut förbjudet är att smörja kolv cylinder med olja under montering eftersom ringarna kan glasera då. Man ska tvätta cylinder och kolv med tsprit aceton eller dyl. och torrmontera.

Jag gör precis tvärtom och smörjer rikligt ...
Jag har aldrig haft några problem med mina ringar kolvar eller cylindrar.:va
 
Jag gör precis tvärtom och smörjer rikligt ...
Jag har aldrig haft några problem med mina ringar kolvar eller cylindrar.:va

Har alltid gjort det jag med när man gjort kolvbyten på crossar och moppar man haft. Men jag läste det här http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=612236&highlight=dry+piston+install innan jag montera BB så då blev det torrt även om det kändes fel. Ringarna verkar sitta fint för den drar absolut inge olja alls. Länken om innkörning som Larsson la in har jag läst förut och många fler rekomenderar stenhård innkörning direkt. Känns oxå fel men det verkar vara melodin för att få ringarna att täta bäst. Det ända som jag köpt nytt i mitt liv var en snöskoter Lynx Enduro 500 -98. Den skulle jag köra fullt med på en gång sa handlaren för att den skulle gå bäst. Kändes oxå väldigt fel men jag körde 600 problemfria skotermil på den.
 
och roligare:yoparty
Min SM kttade XR650var inte alls lika skoj som min DRZa..Trots massa mer motor
/MA

Då hade du en konstig Xr:va Tycker Xr´en är lite bättre på allt utom 180graders svängar i endurospåret. Den wheelar mycket enklare, går bredare på grusvägen, bättre fjädring i endurospåret, snabbare och stabilare runt gocartbanan.

Drzan är en kanonhoj som jag lärde mig mycket på men när man växt ur den så är Xr´en en kanonhoj att byta upp sig till, helt enkelt lite mer av allt.:tummenupp
 
Nu var det ifs några års sedan jag hade en XR.
Man kan ha glömt hur den var:-)
/MA

Då hade du en konstig Xr:va Tycker Xr´en är lite bättre på allt utom 180graders svängar i endurospåret. Den wheelar mycket enklare, går bredare på grusvägen, bättre fjädring i endurospåret, snabbare och stabilare runt gocartbanan.

Drzan är en kanonhoj som jag lärde mig mycket på men när man växt ur den så är Xr´en en kanonhoj att byta upp sig till, helt enkelt lite mer av allt.:tummenupp
 
loctite 3020 inköpt assemblylube beställt kommer imorgon sen skall jag bara fina tid att meka :yoparty
 
Då hade du en konstig Xr:va Tycker Xr´en är lite bättre på allt utom 180graders svängar i endurospåret. Den wheelar mycket enklare, går bredare på grusvägen, bättre fjädring i endurospåret, snabbare och stabilare runt gocartbanan.

Drzan är en kanonhoj som jag lärde mig mycket på men när man växt ur den så är Xr´en en kanonhoj att byta upp sig till, helt enkelt lite mer av allt.:tummenupp

Xr'n känns ju som en buss mot Z:an och väger bly:tungan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top