Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Ingen här som vill sälja kåpor till drz?
Bara intresserad som "KIT".... PM om det är någon som vill sälja... repade skulle också funka till rätt pris...
 
Den var redan såld tyvärr.

Kan verkligen nålen göra så stor skillnad? Munstycket kan man köpa här för 20 spänn lixom.

Ja det kan den! Orginalnålen har ingen Taper(koning)=typ jämntjock. Spelar ingen roll om man tokhöjjer nålen, man får den aldrig att gå bra i mellanregistret med öppnad luftburk. Huvudmunstycket styr mest blandningen på full gas, man vill ju helst att den går bra genom hela registret. Diagrammet avser Fcr men du ser ju ändå vart nålen spelar in.
 

Bifogat

  • FCRTuningguide.jpg
    FCRTuningguide.jpg
    65.5 KB · Visningar: 81
Någon med jd-kitt som byter nål nu när det är kallare ute? själv har jag fortfarande i den för varmt väder.
 
Någon här som har krasch-puckar till sin drz?
Och i så fall om någon skulle kunna lägga upp en närbild enbart på den?
Är rätt intresserad hur den ser ut och hur man fäster den, tänkte eventuellt tillverka egna...
 
Någon här som har krasch-puckar till sin drz?Och i så fall om någon skulle kunna lägga upp en närbild enbart på den?Är rätt intresserad hur den ser ut och hur man fäster den, tänkte eventuellt tillverka egna...
Antar att du ska svarva egna?? Enklast är att ta mått själv på hjulaxelmuttrarna så du kan få på puckarna över, annars är det bara gängad stång o muttrar som gäller...
Funkar även utmärkt med skateboardhjul:)

Är det uppsamlingskärl du fått fast där? Vilka ställen går slangarna till?
Fan va vackert! :)
___________________________

Föresten, tycker jag märkt att min Z:a låter intressant i början när jag startar den kall. Ett vinande ljud liksom i takt med hur mycket jag varvar, vet inte vad jag ska jämföra med men nästan som en elmotor/elskoter eller nåt. Låter inte mycket men man lägger ändå märke till det bakgrunden, verkar dock försvinna efter ett tag antar att det är när hojen blivit varm (eller när oljan hunnit dra runt o smörja??:confused:)

Någon som känner igen detta som ett typiskt symptom för något?


:tunganBonusbild:
 

Bifogat

  • _MG_7328fisheye.jpg
    _MG_7328fisheye.jpg
    47.6 KB · Visningar: 96
Last edited:
Är det uppsamlingskärl du fått fast där? Vilka ställen går slangarna till?

Japp! A.P.A. fuel catch can från Wheelingcyclesupply. 2 slangar går till Fcren, en samlar upp dom 3 drän.slangarna och en samlar upp dom 2 ventslangarna. Man får inte blanda ihop vent och drän! En annan slang går upp vid kylaren och vidare upp under tanken, det är luftningen. Så finns det en urtappning med. Blir en del i kärlet när man åker lite bakhjul.
 
Grym bild zarell!
Har du byggt om på något sätt så att den inte drar så mkt olja när du wheelar? tycker det drar olja som fan och då wheelar jag bara under/runt balanspunkten på första växeln
 
Japp! A.P.A. fuel catch can från Wheelingcyclesupply. 2 slangar går till Fcren, en samlar upp dom 3 drän.slangarna och en samlar upp dom 2 ventslangarna. Man får inte blanda ihop vent och drän! En annan slang går upp vid kylaren och vidare upp under tanken, det är luftningen. Så finns det en urtappning med. Blir en del i kärlet när man åker lite bakhjul.
Nice! Fina grejjer dom har på sin hemsida:tungan Hade fan jag behövt, forsar ju ut bensin när man leker runt med hojen ståendes kl12 som jag gör :näsblod

Grym bild zarell!
Har du byggt om på något sätt så att den inte drar så mkt olja när du wheelar? tycker det drar olja som fan och då wheelar jag bara under/runt balanspunkten på första växeln
Jag har dragit om slangen som går från vehusventilationen till luftburken, förlängt den så den går upp till styret och tillbaka. På det sättet får jag aldrig ut olja där utan det rinner tillbaka. Sen håller jag stenhård koll på oljenivån och ser till att den ligger strax över maxmarkeringen på stickan.
:)
 
Nice! Fina grejjer dom har på sin hemsida:tungan Hade fan jag behövt, forsar ju ut bensin när man leker runt med hojen ståendes kl12 som jag gör :näsblod


Jag har dragit om slangen som går från vehusventilationen till luftburken, förlängt den så den går upp till styret och tillbaka. På det sättet får jag aldrig ut olja där utan det rinner tillbaka. Sen håller jag stenhård koll på oljenivån och ser till att den ligger strax över maxmarkeringen på stickan.
:)

Smidigt! det måste jag göra också :tummenupp
Det är den lilla svarta burken som sitter vid avgasröret va? har du tagit bort slangen så den ej går in i luftburken längre?
 
Smidigt! det måste jag göra också :tummenupp
Det är den lilla svarta burken som sitter vid avgasröret va? har du tagit bort slangen så den ej går in i luftburken längre?
Ja det är det. Nej den går fortfarande in i luftburken men slangen går först upp till styret och tillbaka ner igen.
 
analpiratssallad :mad: BB-kittet e på villovägar så där gick slutet på denna säsong åt h"#vete :huvet:gnissla:brinnerup
 
Fan va surt! Men dom tar väl på sig det va? Så dom skickar en ny menar jag.

det lär dom få göra men det ska ju gå igenom vissa steg sökas vi USPS genom att sätta en tracker på paketet så det blir ju väntetid mm men det är ju säljarens ansvar att paketet kommer fram till mig och inte mitt så det kommer att ordna sig men frågan är ju hur lång tid det kommer att ta :va
 
Surt!

Har monterat handtagsvärmare ikväll, sådana kompletta grepp. skall bli kul att se hur det fungerar.

mätte även slangen till vävhusventen. behöver skaffa en bit 11mm slang så jag kan förlänga som zarell gjort :Bugar
 
ni som har gjort de mest grunläggande trimmen på denna hojen d.v.s. bytt avgas och fixat förgasarna lite (något mer?) hur stor skillnad blir det på hojen? Räcker det för att gasa upp den på bakhjulet? Letar som tusan efter en lite äldre drz men är lite osäker på hur pass mycket tid och pengar man måste lägga för att få hojen att verkligen bli busig ( i varje fall gå att gasa upp på tvåan). Är det ett måste att byta kammar o.s.v? Den SM -06 jag provade i linköping var ju allt annat än busig :)
 
ni som har gjort de mest grunläggande trimmen på denna hojen d.v.s. bytt avgas och fixat förgasarna lite (något mer?) hur stor skillnad blir det på hojen? Räcker det för att gasa upp den på bakhjulet? Letar som tusan efter en lite äldre drz men är lite osäker på hur pass mycket tid och pengar man måste lägga för att få hojen att verkligen bli busig ( i varje fall gå att gasa upp på tvåan). Är det ett måste att byta kammar o.s.v? Den SM -06 jag provade i linköping var ju allt annat än busig :)

mot en helt standard är det stor skillnad med borttagna strypningar på fuggen, 3x3 och jetkit.

om man lägger på ett helsystem på det blir det lite skillnad men inte lika stor skillnad som standard vs 3x3, jetkit + tagit bort strypningar på fuggen.

på 1an går den upp på gas / av /på med 3x3, jetkit utan problem. går att få upp den på 2an med rätt teknik.

efter 400mil med helsystem trötnade jag så nu kör jag orginal igen, men jag misstänker att yoshit behöver packas om.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top