Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Fick tag på lite mallar som är gjorda för DRZ400:an. Laddade in bilderna i coreldraw och vectoriserade dom och la i lite färg och text. Kul att sitta och leka lite.

DRZGraphics.jpg
 
Nä det finns väl inte sådär jätte mycke. Här är en variant till. Man kan ju lägga till vilken text man vill och färger.

DRZGraphicsPsyco.jpg
 
Är det någon här som har kortat sina koppling o bromsgrepp? Isåfall hur funkar det? Funderar på att göra detta så det blir antingen 3 eller 2 fingersgrepp. Bromsen funkar väl bra med 2 fingrar men kopplingen blir kanske lite trög. Undrar om dom säger något om detta på besikningen?
 
hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.
 
hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.

folksam (smc) har jag, dom var billigast när jag ringde runt.
 
Herge köp inte en 00a! Förmodar att det är en s-modell du vill ha? 00an har dåliga fjädringskompomenter. F.o.m 01 så har s-modellen samma fjädringskomponenter som e-modellen. Jag betalar 3300kr i helför. för ett halvår för min 06a sm. hos IF.
 
Är det någon här som har kortat sina koppling o bromsgrepp? Isåfall hur funkar det? Funderar på att göra detta så det blir antingen 3 eller 2 fingersgrepp. Bromsen funkar väl bra med 2 fingrar men kopplingen blir kanske lite trög. Undrar om dom säger något om detta på besikningen?

Hej, jag har kortat mina genom att vurpa på båda hållen :) Det funkar kanon att köra med. Har inte varit några problem att besiktiga. Senast tejpade jag lite i ändarna bara för säkerhetsskull.

hello DRZ-fantaster har lite frågor till er då jag funderar på att införskaffa mig en sådan här rackare!

Först tänkte jag höra med er om man ska undvika några speciella årgångar eller om det finns saker på vissa årsmodeller som man ska kolla extra noggrant. Hade tänkt mig att köpa en 00a eller 01a eftersom de ligger bra i pris.

Sen undrar jag lite vilket f-bolag som funkar bäst på dessa hojar!? Tänker såklart ringa runt till alla men eftersom jag inte har något reg. nummer så har jag bara kunnat kolla på bilsport & mc och de ville ha 7k halvförsäkrat för en 00a, yeah right. Det är ungefär vad jag betalat för min gixxer.

Och så sista frågan då, någon som har ett regnummer på en 00a eller 01a att låna ut? Den enda jag hittar på blocket med regnummer är inte inreggad ännu utan bara förregistrerad.

Jag har en -00 och den funkar kanon i fjädringen. Det som kan fela på de äldre varianterna är kamkedjesträckaren som inte spänner ordentligt. Det blir ett väldans rassel på tomgång. Dock enkelt att åtgärda. Jag har offroadförsäkring på bilsport och mc. Kravet är att man är 24år eller äldre. Tror jag ger runt 2500kr halv, helår
 
Last edited:
Måste rätta mig! även 01a s-modell har den sämre gaffeln å softare shimsad bakdämpare. Alltså 02 å framåt har e-modellens fjädring!
 
vad är egentligen skillnaden mellan alla modeller (SM, E och den utan något alls)? Jag vill ha den mest "gatvänliga" modellen nämnligen.

Och hur är det med att regga dessa för gata, är det möjligt eller måste man köra någon specialreggning? En kille jag mailade med påstod att det gick bra att enduro-regga den men det innebar att man endast fick framföra fordonet på allmän väg om man var på väg till träning eller tävling.
 
vad är egentligen skillnaden mellan alla modeller (SM, E och den utan något alls)? Jag vill ha den mest "gatvänliga" modellen nämnligen.

Och hur är det med att regga dessa för gata, är det möjligt eller måste man köra någon specialreggning? En kille jag mailade med påstod att det gick bra att enduro-regga den men det innebar att man endast fick framföra fordonet på allmän väg om man var på väg till träning eller tävling.

För gata är det -s eller -sm som gäller. Dessa är landsvägsreggade och skillnaden mellan dem är i princip hjulen s= offroad och sm= supermotard. E-modellen är en endurovariant och är ej tillåten för gatåka. Denna modell är något vassare och lättare än s och sm.
 
För gata är det -s eller -sm som gäller. Dessa är landsvägsreggade och skillnaden mellan dem är i princip hjulen s= offroad och sm= supermotard. E-modellen är en endurovariant och är ej tillåten för gatåka. Denna modell är något vassare och lättare än s och sm.

aha ok det var ju ganska logiskt :) Samtliga de 00 och 01 samt 02 jag sett på blocket verkar vara E, kanske fanns i de andra modellerna då?

Ingen som vill sälja sin? :)
 
Nu var det gjort. Kapade broms o kopplingsgreppen ca 3 cm.:tummenupp

Lite dekaltrim också nu med dom nya däcken på. Blir mycket dekaler när jag får dom gratis.

P1000164.jpg

P1000166.jpg

P1000154.jpg

P1000152.jpg

P1000153.jpg
 
Last edited:
aha ok det var ju ganska logiskt :) Samtliga de 00 och 01 samt 02 jag sett på blocket verkar vara E, kanske fanns i de andra modellerna då?

Ingen som vill sälja sin? :)

Den första årsmodellen för drz400 e och s var -00.
Jag har en s som är från -00, dock importerad från tyskland. Vet inte när s-modellen togs in till Sverige. Sm-modellen kom nog runt -05 tror jag.

Allt är tillsalu till rätt pris? :) Anledningen till att jag valt att behålla min är att de står relativt lågt i värde (svårt att något sånär få tillbaka de pengar man lagt på hoj och sm-fälgar) + att hojen är fruktansvärt billig att äga. Men visst, kommer där ett bra bud så...
 
Gokartbana

Tja

var och körde på rörken (uppsala) i måndags, grymt kul :)

Hade monterat db-killern i yoshi rs3an endå lät min hoj 105db vid maxgas på 3an när jag passera db-mätaren på raksträckan.
100db är ju max på banan, vart dock inte svartflaggad.

Frågan är om det är något galet med stoppningen i min dämpare?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top