Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Tjena!
Idag blire lite service o nya plastprylar! Ny orginal framskärm o nya barkbusters handtagsskydd o sen ny olja o filter ;) hade gött i solen alla Z:bröder o systrar
 
Mycket snyggt! Men inte rosa fälgar :gnissla

Hur har du lackat? Behövs det något mjukmedel i färgen för att det ska bli bra på plasten? Har själv en tank och ett plastkit liggandes... Skulle det funka att spruta på vanlig enkomponentsfärg?


Det vet jag inte, men det måste vel något mjukmedel i..

Sådär! Jag tycker det blev skit bra hehe :D Dekaler i råååsa kommer till veckan.. ;)
drz_pink3.jpg



drz_pink1.jpg
 
Hjälp nu har hojen börjat kasta upp olja i luftburken så det rinner ut o kladdar ner svingen o skvätter på bromsskivan :huvet Är det vevhusventilationen som spökar? DRZan verkar inte alls gilla at gå vertikalt för länge =S
______________

Fan va fina DRZor :), Snygg Tjejhoj också :P
 
Hjälp nu har hojen börjat kasta upp olja i luftburken så det rinner ut o kladdar ner svingen o skvätter på bromsskivan :huvet Är det vevhusventilationen som spökar? DRZan verkar inte alls gilla at gå vertikalt för länge =S

Nej drzan tycker inte om att köra bakhjul för länge. Troligtvis är det din oljereservoar som sitter på höger sida om förgasaren som börjar bli full. När reservoaren blir full så rinner överflödig olja vidare till luftburken.
 
Nej drzan tycker inte om att köra bakhjul för länge. Troligtvis är det din oljereservoar som sitter på höger sida om förgasaren som börjar bli full. När reservoaren blir full så rinner överflödig olja vidare till luftburken.


Hmm ok, när den är full, förblir det så då eller rinner det tillbaka sen? För det verkar bara uppstå problem när jag kör ett längre tag åt gången, inte om jag sätter ner hojen emellanåt eller kör vanligt en stund.
 
Hmm ok, när den är full, förblir det så då eller rinner det tillbaka sen? För det verkar bara uppstå problem när jag kör ett längre tag åt gången, inte om jag sätter ner hojen emellanåt eller kör vanligt en stund.

Ja det rinner tillbaka, iaf när motorn är avstängd.
 
Jpa! Vilken firma byter du däck hos? Behöver byta bakdäcket nu. Vill ju inte lämna till nå klantarslen som skaver fälgen å balanserar dåligt! Har dåliga erfarenheter förut.
 
Böt bakdäcket i fredags. Imorron blir det en fin blå stålomspunnen frambromsslang.

NICE! har nya däck jag med liggandes vart böt du dom? Jag är också riktigt sugen på stålomspunnet fram! lite mer bett är behövligt tycker jag!:D
MVH Jocke o du kom in till blge sen nån dag lr kväll så får vi busa/härja m.m:yoparty
 
Böt bakdäcket hos en i TunaHästberg som håller på med däck på sidan om. Hundring tog han å bra blev de! Däcket hadde jag liggandes sen förut. Kan bara säga att en stålomspunnen bromsslang borde va lag! Otrolig skillnad, nu vet man ju vart man har bromsen så att säga. ParkerStore i Åselby gjorde en åt mig för 600kr i valfri kulör med förstyvning där den löper i hällorna. 4 nya kopparbrickor ingick med. Fick senare reda på att en polare som har Åkeri har 55% rabatt där. Han hadde kunnat skriva den som en lastbilsslang och sluppit moms, och fått den för 215kr! Fy fan va man som privatperson får betala för allt. Jo måste ta nån helg tur snart. Vet du när dom börjar med måndags körningar på Gokartbanan i Amsberg? Kostar 150kr om man är Smc medlen har jag hört.
 
Böt bakdäcket hos en i TunaHästberg som håller på med däck på sidan om. Hundring tog han å bra blev de! Däcket hadde jag liggandes sen förut. Kan bara säga att en stålomspunnen bromsslang borde va lag! Otrolig skillnad, nu vet man ju vart man har bromsen så att säga. ParkerStore i Åselby gjorde en åt mig för 600kr i valfri kulör med förstyvning där den löper i hällorna. 4 nya kopparbrickor ingick med. Fick senare reda på att en polare som har Åkeri har 55% rabatt där. Han hadde kunnat skriva den som en lastbilsslang och sluppit moms, och fått den för 215kr! Fy fan va man som privatperson får betala för allt. Jo måste ta nån helg tur snart. Vet du när dom börjar med måndags körningar på Gokartbanan i Amsberg? Kostar 150kr om man är Smc medlen har jag hört.

Hehe, kan du inte styra upp ett gruppköp av "lastbilsslang" så tar du typ 300-350 kr för det och tjänar lite på det också :tummenupp
 
Gummi på fotpinnarna

Monterade bort det idag (varför har jag inte gjort detta tidigare?) och vilken skillnad, känndes mycket skönare!

Ni som inte monterat bort det, DO IT diRecKt!1!
 
Någon som har koll på vart man kan få tag på motordelar (orginal/begagnat/nytt/eftermarknads) till DRZan? (så jävla dyrt att beställa orginal delar från Suzuki). Behöver ny kolv,cylinder,kammaxlar till min etc. :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top