Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
Tack för svaren!

Ebay var intressant.

rs 3 slip-on (pris + frakt)
310+76 = 386.00 USD = 3,234.35 SEK, Med moms = 4043kr

rs2 helsystem (pris + frakt)
450+74 = 524.00 USD = 4,389.55 SEK, Med moms = 5487 kr

Sedan blir det väll någon ytterligare kostnad för att tullen skall vända något papper...

Men man lär komma under det svenska priset på 7500kr för ett helsystem iaf.

Får se vad det blir.

Hur har ni ställt in er fjädring?
Har pillat lite på den i slutet av förra säsongen för att få den "rätt", men har inte riktigt lyckats. Tycker den är alldeles mjuk just nu. Någon förare i 85-95 viktklassen som känner för att dela med sig av inställningarna de gjort?

(Smart som man var skrev man ner inställningarna någonstans, men sen gäller det att hitta vart också!:3freak )

orginalfjädrarna är väll till för 75 kg?
tror man måste byta fjädrar anpassade efter din vikt för att det skall bli riktigt bra ;)

orginalfjädrarna är väll till för 75 kg?
tror man måste byta fjädrar anpassade efter din vikt för att det skall bli riktigt bra ;)

Tror att det är 75kg eller liknande, brukar vara något sådant. Men ofta går det att få till det så att det blir helt okej iaf. Finns hur mycket finpill att göra som helst både fram och bak.

Hur har ni ställt in er fjädring?
Har pillat lite på den i slutet av förra säsongen för att få den "rätt", men har inte riktigt lyckats. Tycker den är alldeles mjuk just nu. Någon förare i 85-95 viktklassen som känner för att dela med sig av inställningarna de gjort?

(Smart som man var skrev man ner inställningarna någonstans, men sen gäller det att hitta vart också!:3freak )

Jag väger 80kg, med utrustning vet jag ej. Men jag har ivarjefall gjort följande. Spänt bakfjädern 10mm & ökat returdämpningen 4 klick från orginal inställning. Fram har jag ökat kompressionen 3 klick. Blev en helt annan hoj kan jag säga! Med orginal inställningen bara gunga hojjen ut ur kurvorna.

Ljudnivå

Tjenare nu har jag monterat ett begagnat yoshi rs3 helsystem som den tidigare ägaren har packat om för inte så länge sedan.

Men faaaaaaaaaaan vad mkt det låter... :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

En polare stog och filmade ca 20 meter ifrån.
Filmklippet:
[YOUTUBE-ID]SwfK-GfNSWI[/YOUTUBE-ID]

Ljudet avspeglas rätt. Förutom att det låter mkt mkt mkt mer IRL.
Med öronproppar var det inte obehagligt att stå och gasa även om det lät _SKIT MKT_

Är det korrekt att det skall låta såhär mycket? eller har den tidigare ägaren misslyckats med ompackningen?

Last edited:
Efter vad jag har läst mig till så låter rs3 systemen ganska mycket. Men det kanske finns någon typ av insert å få tag i? Tycker själv att mitt e-system är "lagom" inspirerande så länge jag inte kör längre sträckor i samma fart, då får det gärna vara tyst:)

Efter vad jag har läst mig till så låter rs3 systemen ganska mycket. Men det kanske finns någon typ av insert å få tag i? Tycker själv att mitt e-system är "lagom" inspirerande så länge jag inte kör längre sträckor i samma fart, då får det gärna vara tyst:)

Jo men med insatsen försvinner effektvinsten (enligt dom på tt forumet)

Ja.... :D

Neeejdå inget att skratta åt.... Skulle tro att den går lite bättre än orginal med insert.? Annars går det ju att sälja det igen. Jag kolla lite på Fmf med powerbomb och q silencer, skal ju vara tyst å stark, men tycker det kostar mer än det smakar....

Tycker din hoj låter härligt! Min låter likadant. Jag har ett LeoVince "utan" dämpning, eller rättare sagt.. jag har den kortaste insatsen i, det som är mest öppet. Och den låter som f-n. :)

Kör också med LeoVince X3 med den minsta insatsen och den låter riktigt gött. Körde i början med den lagliga insatsen men då hördes bara rasslet ifrån motorn mest.
Nu står du ju också i ett garage och där brötar det alltid mer en ute i det fria.

Tycker din hoj låter härligt! Min låter likadant. Jag har ett LeoVince "utan" dämpning, eller rättare sagt.. jag har den kortaste insatsen i, det som är mest öppet. Och den låter som f-n. :)

:yoparty

Om man blir stoppad någon gång och polisen börjat tjöta om att hojen låter mycket så är det ju bara att säga att det är en extra stöld försäkring :tummenupp
(läste din tråd att dom hitta hojen pga att grannarna hade ringt och klagat)

Kör också med LeoVince X3 med den minsta insatsen och den låter riktigt gött. Körde i början med den lagliga insatsen men då hördes bara rasslet ifrån motorn mest.
Nu står du ju också i ett garage och där brötar det alltid mer en ute i det fria.
jo precis, skall ut å prova någon dag :tummenupp

Edit: har tagit bort pair valve och solenoiden på förgasaren i helgen också :tungan

Last edited:
Tjenare nu har jag monterat ett begagnat yoshi rs3 helsystem som den tidigare ägaren har packat om för inte så länge sedan.

Men faaaaaaaaaaan vad mkt det låter... :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

En polare stog och filmade ca 20 meter ifrån.
Filmklippet:

Ljudet avspeglas rätt. Förutom att det låter mkt mkt mkt mer IRL.
Med öronproppar var det inte obehagligt att stå och gasa även om det lät _SKIT MKT_

Är det korrekt att det skall låta såhär mycket? eller har den tidigare ägaren misslyckats med ompackningen?

Låter riktigt gött!
Kan den låta nästan lika högt som mitt FMF system?:D

Premiärtur!

Det vart lite krypkörning i garaget nu ikväll samt att jag körde ut ur garaget sedan typ 30meter och in i garaget igen :tummenupp

En lirare samt hans dotter och pojkvän tyckte hojen lät skitnice :D :yoparty

Edit: Lite kul, innan man bytte framstänka,bakljus, och fixade lite deklaltrim.
kollade folk på hojen och sa "ahh det är en 400 va?"

Nu kollar folk istället och säger "vad äre för något? en sexfemti?"

:D

Last edited:
Transmissions funderingar.....
Har läst på thumper talk att många (inklusive mig själv) tycker det är för tajt utväxling i växellådan på Drz'an, men ingen verkar ha gjort något med det, annat än å byta drevning. Någon som vet om växellåds dreven passar i från någon annan suzuki modell, tex dr 350, rmz, rm eller någon av väg modellerna? Tänker på om det hadde gått att göra en högre utväxling på 5'an....

Någon här som har bestyckat om förgasaren efter 3x3 och helsystem?
Dvs skippat och köpt ett jetingkitt.

Någon här som har bestyckat om förgasaren efter 3x3 och helsystem?
Dvs skippat och köpt ett jetingkitt.

Jag har bestyckat med "vanliga" munstycken. Kommer inte ihåg riktigt vilken storlek jag har i nu...

Transmissions funderingar.....
Har läst på thumper talk att många (inklusive mig själv) tycker det är för tajt utväxling i växellådan på Drz'an, men ingen verkar ha gjort något med det, annat än å byta drevning. Någon som vet om växellåds dreven passar i från någon annan suzuki modell, tex dr 350, rmz, rm eller någon av väg modellerna? Tänker på om det hadde gått att göra en högre utväxling på 5'an....

Problemet med att ha en ännu högre 5:a lär bli att motorn inte riktigt orkar. Femman är ju redan lite som en överväxel. Jag hade tidigare 16/38 drevning på min sm och det funkade bra ända till man skulle lägga i 5:an. Hoppet mellan 4:an och 5:an blev för stort.

Det bästa vore nog isf att byta utväxling även i 4:an. Eller helst bara lägga till en växel om det nu är möjligt.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...