Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.
 

Bifogat

  • 005 (2).JPG
    005 (2).JPG
    76.3 KB · Visningar: 96
  • 007 (2).JPG
    007 (2).JPG
    124.5 KB · Visningar: 104
Last edited:
Däck (till sm)

Kommer behöva byta bakdäck någon gång denna säsong.
Utbudet verkar starkt begränsat när man kollar på samma dimension som orginaldäcket (140/70R17) har.

Om man går upp till 150/70R17 finns det däremot mycket större utbud.

Hur påverkar det bredare bakdäcket vägegenskaperna?
Hur skulle vägegenskaperna påverkas om man tex skulle ha däck som har mindre profil, 60 istället för 70? Mer snabbstyrt?

Ni som bytt däck, vad har ni bytt till?
Micheline pilot power 2 verkar som ett vettigt däck, som man kan få lite mer mil ur och som endå inte tullar på greppet för mycket.
 
Last edited:
Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.

Fan för dig JJ trodde inte du hade moddat så här mycket under vintern big bore o kammar!!! fan nu vart jag avis!!:näsblod
 
Kommer behöva byta bakdäck någon gång denna säsong.
Utbudet verkar starkt begränsat när man kollar på samma dimension som orginaldäcket (140/70R17) har.

Om man går upp till 150/70R17 finns det däremot mycket större utbud.

Hur påverkar det bredare bakdäcket vägegenskaperna?
Hur skulle vägegenskaperna påverkas om man tex skulle ha däck som har mindre profil, 60 istället för 70? Mer snabbstyrt?

Ni som bytt däck, vad har ni bytt till?
Micheline pilot power 2 verkar som ett vettigt däck, som man kan få lite mer mil ur och som endå inte tullar på greppet för mycket.

150/60-17 (lite lägre utväxling än STD)är optimalt på Dr-z:an, jag är inne på mitt andra Michelin Pilot Power och kan bara säga att jag är super nöjd!

Blev ett par gosaker till i vinter! Räknar med 46-47 Sae Bhp. Inte riktigt i din klass Jpa men blir typ 35% effekt ökning mot orginal 33-35 Sae Bhp.

Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:orna mot varandra i vår!

Fan för dig JJ trodde inte du hade moddat så här mycket under vintern big bore o kammar!!! fan nu vart jag avis!!:näsblod

Jocke, du ska hålla dig på hjulen till att börja med:)
Sen kan vi trimma skiten ur din motor:krama
 
Last edited:
150/60-17 (lite lägre utväxling än STD)är optimalt på Dr-z:an, jag är inne på mitt andra Michelin Pilot Power och kan bara säga att jag är super nöjd!



Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:orna mot varandra i vår!



Jocke, du ska hålla dig på hjulen till att börja med:)
Sen kan vi trimma skiten ur din motor:krama

ha ha ha!!:D Ja jo jag tänkte jag skulle göra det i sommar!! har du fått nå garage lr? isf kanske vi kan modda min hoj lite senare!! vart för jävla sugen nu när JJ hade tagit sig rejält i kragen!:tummenupp
 
Rm-z450 SM

Pratade med lokala handlaren idag verkar som att suzuki inte kommer att släppa den på svenska marknaden iår,kommer säkert till nästa år men svårt att få fram nåt om vikt och effekt men den bygger ju på crossen så den lär väl gå så det räcker antar jag....:yoparty

//Håkan
 
Pratade med lokala handlaren idag verkar som att suzuki inte kommer att släppa den på svenska marknaden iår,kommer säkert till nästa år men svårt att få fram nåt om vikt och effekt men den bygger ju på crossen så den lär väl gå så det räcker antar jag....:yoparty

//Håkan

SURT:gnissla
Det är med all säkerhet crossmotorn men med en "fulstrypning" kanske för miljöintygen!:yoparty
 
Mycket roligt att se JJ, fler borde skrämma upp Z;orna:tummenupp
Vilka kammar har du skaffat?
Hur mycket har du borrat std cylindern? 440cc 94.5mm?
Själv hadde jag velat gjort steg 2 på min Z:a men det får vänta tills nästa vinter:mad:
Pm:a mig om du är sugen att testa Z:orna mot varandra i vår!
Har skaffat Hc steg 1 kammar! Hadde inte ekonomi att byta valvetrain till RHC så då blev de så. Hc steg 1 är ju bara något vassare än E-kammar så då funkar orginal i hållbarhet hur bra som helst. Hc steg 2 har gått ur produktion pga att orginal ventilerna inte håller för dom kammarna och Hotcams vill bara ha drop-in kammar i sitt utbud, för att undvika bekymmer med arga konsumenter. Har inte borrat orginalcyllen! Blev ett Cylinder Works-kitt ( samma tillverkare som Hotcams, Hotrods) Ser identisk ut som en orginalcylle utvändigt. 94borr med Wössner ceramic coated kolv å cometic gasket kitt. Du kommer piska mig med dina oändligt varvande RHC kammar! Du har väl 51-52 med toppig effekt va?Men Eddie på TT lovar 46-48 sae Bhp med min setup. 48 är då med sånt avgas som du har å 46 med orginal Us E-model system. Jag har väl nått mellanting system kan jag tro. Ssw 60 Bhp Drz485 http://www.youtube.com/watch?v=ODQD-sXJ0fw
 
Last edited:
Föresten MC-mässa på Fottas i helgen med representanter från Suzuki på plats. Både Lördag söndag.
 
Har skaffat Hc steg 1 kammar! Hadde inte ekonomi att byta valvetrain till RHC så då blev de så. Hc steg 1 är ju bara något vassare än E-kammar så då funkar orginal i hållbarhet hur bra som helst. Hc steg 2 har gått ur produktion pga att orginal ventilerna inte håller för dom kammarna och Hotcams vill bara ha drop-in kammar i sitt utbud, för att undvika bekymmer med arga konsumenter. Har inte borrat orginalcyllen! Blev ett Cylinder Works-kitt ( samma tillverkare som Hotcams, Hotrods) Ser identisk ut som en orginalcylle utvändigt. 94borr med Wössner ceramic coated kolv å cometic gasket kitt. Du kommer piska mig med dina oändligt varvande RHC kammar! Du har väl 51-52 med toppig effekt va?Men Eddie på TT lovar 46-48 sae Bhp med min setup. 48 är då med sånt avgas som du har å 46 med orginal Us E-model system. Jag har väl nått mellanting system kan jag tro. Ssw 60 Bhp Drz485 http://www.youtube.com/watch?v=ODQD-sXJ0fw

Ok ok, ja vi får hoppas att ventilerna håller!
Det är med all säkerhet en borrad STD cylinder, wössner's 94.0mm kolvar sitter i Athena kitten:yoparty .

Har du 12.3:1 i komp också?

52BHP ska det vara med oportad topp.
RHC kammarna är inte speciellt toppiga, de drar bra över hela registret.
Hör av dig när du fått fart på Z:an, poängen är inte att jag ska visa att jag kör ifrån dig, utan att gasa för att det är kul:krama
 
Ok ok, ja vi får hoppas att ventilerna håller!
Det är med all säkerhet en borrad STD cylinder, wössner's 94.0mm kolvar sitter i Athena kitten:yoparty .

Har du 12.3:1 i komp också?

52BHP ska det vara med oportad topp.
RHC kammarna är inte speciellt toppiga, de drar bra över hela registret.
Hör av dig när du fått fart på Z:an, poängen är inte att jag ska visa att jag kör ifrån dig, utan att gasa för att det är kul:krama

Ja jag får hålla koll på ventilspelet så det inte blir mindre snabbt! Då är det inte bra. Spelet med orginalkammarna låg på 0,20 båda in å 0,25 båda ut efter 520mil. med Hc kammarna fick jag 0,15 på in å 0,20 på ut. Japp E-packning blev det. 12,4 stod det att det skulle bli. Japp vi får ut å gasa nån gång ett gäng!
 
Ja jag får hålla koll på ventilspelet så det inte blir mindre snabbt! Då är det inte bra. Spelet med orginalkammarna låg på 0,20 båda in å 0,25 båda ut efter 520mil. med Hc kammarna fick jag 0,15 på in å 0,20 på ut. Japp E-packning blev det. 12,4 stod det att det skulle bli. Japp vi får ut å gasa nån gång ett gäng!

Ja helt klart!
Ja åker med 0.25mm In / Ut , det är bättre med lite extra än för lite!
 
Hej! Funderar på att plocka ned hojen i molekyler och sätta ihop den igen, precis som grabbarna gör inför novemberkåsan :)

Det som ska göras är nedplockning, insmörjning av lager mm, lackera ramen, nytt drivpaket mm. Vilka har billigaste drivpaketen till drz? Köpte senast av lelles för ca 600kr inkl kedja, men hittar inte längre i deras katalog.

Det jag behöver lite hjälp med är att bestämma vilken färg jag ska lacka ramen i. Hade tänkt att lacka med hobbyspruta...vad ska jag ha för sorts färg, funkar enkomponenstfärg? Pulverlack är ju säkert det bästa men det blir lite svårt hemma i garaget.

Såhär ser hojen ut http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=169001&d=1161965137 fast med lite mer svart plast och med motardhjul.
 
Tjena zarell!!
Tänkte höra vilken storlek du har på sporthoj tröjjan! och hur lång du är!? :tummenupp mvh Jocke
 
Tjena zarrell!!
Tänkte höra vilken storlek du har på sporthoj tröjjan! och hur lång du är!? :tummenupp mvh Jocke

Nästan exakt 180cm. Jag har Large på SH-Tröjan vilket är perfekt. Får plats med mcjacka och skydd under men kan fortfarande ha den som vanlig tröja utan att den blir för stor :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top