Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Det blev rött! Var får man tag på liten reg skylt ? Vad säger farbror polisen om det?:bladder

Ingen som vet om det går att få lite goare ljud i orginal burken, gräsklipparen hemma låter ju fräckare.:hojsmilie Min orginalburk ser ju lite annorlunda ut eftersom den är konisk och inte skruvad som andra jag set som moddat sina burkar.

M.V.H Peter
 
Det blev rött! Var får man tag på liten reg skylt ? Vad säger farbror polisen om det?:bladder

Ingen som vet om det går att få lite goare ljud i orginal burken, gräsklipparen hemma låter ju fräckare.:hojsmilie Min orginalburk ser ju lite annorlunda ut eftersom den är konisk och inte skruvad som andra jag set som moddat sina burkar.

M.V.H Peter

Ok, http://www.tmolson.se/prodecal/index.php?cPath=38&osCsid=6d219ecec8991a5987a6090562f6fa79

org burken kan du nog tyvärr inte göra nått åt alls:gnissla

Köp ett helsystem! (kontakta mig via pm för pris om du är intreserad!)
Att bara montera slipon ger bara ljud just ingen effekt då Dr-z S&SM har dåliga krökar orginal.
 
Last edited:
Pair ventil och trottelbegränsare

Kan rekomendera alla som inte tagit bort dom än att göra det. Gjorde det idag på min som är helt orginal för övrigt, klippte rosa kabeln med. Blev en väldig skillnad på gasresponsen! Gasreser på 1an och på 2an med av och på med gasen. Förut fick man rycka i styret t.o.m. på 1an.
 
Måste man inte bestycka om förgasaren om man byter hela systemet? Om inte vilket system kör du med?

Får vänta med såna grejer tills cykeln är inkörd, har inte gått 20 mil än.
 
Måste man inte bestycka om förgasaren om man byter hela systemet? Om inte vilket system kör du med?

Får vänta med såna grejer tills cykeln är inkörd, har inte gått 20 mil än.

Man måste alltid bestycka om förgasaren, oavset om du byter till slipon eller helsysstem!!! märket på systemet kvittar...

Att den bara gått 20mil spelar ingen roll.
(Det är högerhanden som bestämmer inkörningen)

Så... nu kan du börja trimma:yoparty

(usch vad sur jag lät nu ... måste vara vädret:D)
 
Last edited:
Tänkte avlägsna den snygga verktygsväskan från bakskärmen, någon som har något bra förslag på snygga skruvar eller bultar att sätta dit som inte sticker upp för mycket ?

M.V.H Peter
 
Jaha, jag trodde skruvarna höll fast bakskärmen.

Någon som kan rekomendera led blinkers, måste man byta ut blinkrelät om man använder led?
 
Last edited:
Tänkte avlägsna den snygga verktygsväskan från bakskärmen, någon som har något bra förslag på snygga skruvar eller bultar att sätta dit som inte sticker upp för mycket ?

M.V.H Peter

Jag använder svarta "möbelskruv" insex M6:or skitsnyggt och skärmen sitter stadigt:tummenupp

Du kan använda ledblinkers med original blink relä, men du måste ha motstånd emellan! men när jag använde ledblinkers på min så skakade diod plattan sönder ständigt!
 
Last edited:
Sådär ja, då var baklampan på plats! Det blev ju riktigt bra. Va e de för puckhuve :huvet som kommit på den briljanta iden att klistra fast en däcktryckstabell på bakskärmen. Det blev ju inte speciellt snyggt på skärmen när man jobbat sig att få bort den. Satte dit ett monster energy märke istället + dekaler på swingarmen.

P5080157.jpg

P5080159.jpg
 
Last edited:
Det blev ju kanonbra:tummenupp , mycke snyggare än orginal. Synd att dom tvunget skall klistra på däcktryckstabellen på bakskärmen.:mad:

Har beställt lite nya dekaler till framgaffelskydden + bakskärmen där det skall stå med vitt "DUNLOP " och på själva framgaffeln "SHOWA" i rött med svart outline. De e de ända trimmet jag har råd med just nu;)
 
Ja helt onödigt att det ska sitta så hårt också!:mad:
Okay ah det blir nog snyggt med lite dekaltrim och ja! man blir ju typ ruinerad med det här intresset men det är det värt..:yoparty
 
Tjena Jocke, Nu hoppas vi på en snabb leverans, så du får komma över med hojen till mig:)

(Du erla en riktig karl, som tänker på motorn också)
 
Jag undrar hur många Dr-z400sm det finns i Sverige som är trimmade? och överhuvudtaget?

Jag tror det är allt för många Dr-z:or som säljs nästan direkt efter köp, pga av att de anses vara alldeles för trötta. Sanningen ligger i att det krävs inte alls så mycket för att skrämma upp en Dr-z ganska bra, och det bara fungerar!

-Fcr39mx
-Helsystem
-E packningar (Höjer kompet från 11,3:1 till 12.2:1)
-3*3 eller 4*4 lufburksmod

Min 434 tex, kostar inte mer färdig byggd, än en std Ktm eller liknande, snarare mindre.
 
Last edited:
Ja precis! Har tänkt på samma sak! ofta har dom bara slip-on sen inge mer typ..Konstigt o snålt trimmat av många tycker jag:tungan
 
Kan rekomendera alla som inte tagit bort dom än att göra det. Gjorde det idag på min som är helt orginal för övrigt, klippte rosa kabeln med. Blev en väldig skillnad på gasresponsen! Gasreser på 1an och på 2an med av och på med gasen. Förut fick man rycka i styret t.o.m. på 1an.


Kan man hitta dom sakerna i den lilla boken som man fick vid köpet?
Jo, jag är helt förvirrad när det kommer till sånt här, men det lät onekligen intressant att prova. Så, en lite utförligare beskrivning vore sött så jag inte pillar bort fel saker och det hela slutar i katastrof:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top