Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om det är krashpuckar du menar så sitter det orginal på hjulaxlarna på 07orna! Om du vill ha bobiner bak får du borra å gänga i svingen.
Jag kör med egensvarvade puckar och genomgående M8 stång!
Det är ett alternativ, 07 har ju som sagt puckar standard.
) för er som inte vet.Aja, men duger! Tackar!
Varför kör du med puckar på en genomgående M8 stång? Finns det någon fördel jämfört med de som sitter original?
Skulle skillnaden vara stor om man monterar en Mikuni TM40 istället för den nämnda Keihin FCR39? Vilka fördelar finns med respektive? Vilken skulle passa bäst till DRZ:an med rallykammar, helsystem, luftmods samt knipsad rosa-kabel (även lägre utväxling om det gör någon skillnad).
Orginal sitter en Mikuni TM36 för er som inte vet.
På min 06:a finns det inga orginal puckar. fördel: stadigt värreAja, men duger! Tackar!
Varför kör du med puckar på en genomgående M8 stång? Finns det någon fördel jämfört med de som sitter original?
Skulle skillnaden vara stor om man monterar en Mikuni TM40 istället för den nämnda Keihin FCR39? Vilka fördelar finns med respektive? Vilken skulle passa bäst till DRZ:an med rallykammar, helsystem, luftmods samt knipsad rosa-kabel (även lägre utväxling om det gör någon skillnad).
Orginal sitter en Mikuni TM36 för er som inte vet.
Tog en tur med Håkan (Knutten) igår. Lär säga att hojen går kanon med fcr 39 och helsystem. Går ju på bakhjulet på gasen på 3an och med hjälp av krön på både 4 och 5an![]()
Hur mycket kan man öppna luftburken? Har 3*3 öppning ungefär på min
Den måste gå bättre än min![]()
Vad har ni för drevning då![]()
Du kan öppna ungefär 4*4 på ovansidan, och sen kan man ta upp hål i sidokåporna.
Jag har 12st 30mm hål i sidokåporna och 4*4. Ändå vill hon alltid ha mer luft än vad burken släpper in!
Tar jag bort vänster sido kåpa helt går hon bättre![]()
Tog en tur med Håkan (Knutten) igår. Lär säga att hojen går kanon med fcr 39 och helsystem. Går ju på bakhjulet på gasen på 3an och med hjälp av krön på både 4 och 5an![]()
Hur mycket kan man öppna luftburken? Har 3*3 öppning ungefär på min
Vad var det för drevning på den hojen? Min med originalfugge och 14/38 supermotard gasreser på 1:an, men med 2:an behövs ett litet ryck...
återkommer hur den går med motardhjulen där jag kör 14/44Vad var det för drevning på den hojen? Min med originalfugge och 14/38 supermotard gasreser på 1:an, men med 2:an behövs ett litet ryck...
Vad kostar föresten en fcr39 nu för tiden? Var köper man ifrån?
jag har yochi,fcr och 15/41 orginaldrevning och den gasreser sig utan problem på 2;an ,,,,
kostar ca 6500:- från tyskland fördig bestyckad och klar för drz...handlas från http://www.gashand.de/ kan varmt rekomendera dom...
Nu har jag äntligen köpt en Drz 400sm -07![]()
Grattis Jocke!![]()
Hoppas du kommer få mycket roligt med hojen i sommar!

Det sitter väl en bsr36 origial. Jag har en tm40 liggandes men tycker originalet är bättre. Visserligen blir det bättre och råare kraft i botten med tm40 men jag tycker det blir ryckigt och svårare att köra bakhjul (mer on-off effekt).
På min 06:a finns det inga orginal puckar. fördel: stadigt värre![]()
Vi börjar såhär:
-Orginal förgasaren heter Bsr36 inte tm36.(vakumförgasare=skit)
-vad menar du med "rally"kammar? det är KTM's 660 org trimkam
Tänker du på trimkammar måste du byta ut de delade ventilerna i toppen, och införskaffa bättre ventilfjädrar samt retainers för lite extremare kammar
(Ligger fortfarande på tandestadiet, men åtminstone ska helsystem och lite basic mods åtgärdas!)
Om du har tid/lust så byt cylinderfotspackningen till den tunnare från e-modellen. Det är en del jobb men arbetet är ju gratis om du gör det själv. Den tunnare cylinderfotspackningen ger ett lite bättre orr i botten.
Sen kan man göra en lång lista på allt onödigt som går att ta bort från hojen. Ex hjälmlås, returledningstjosan som sitter på vänster sida av motorn, överflödningstanken till kylarvätskan mm, mm.
En ombestyckad originalförgasare, en öppnad luftburk och öppnare avgas ger en helt ok hoj att leka med.
BSR36 såklart! Nu skämms jag lite...![]()
Jodå, men då låter jag mina sitta på!![]()
Med "rallykammar" menar jag trimkammar, lite slarvigt uttryckt. De jag hade tänkt vad t.ex. Webcams eller Hotcams som inte är allt för extrema, möjligtvis ett par Yoshimura...
Självfallet ska toppen ses över, så okunnig är jag inte, men du menar att TM40:n inte alls är lika avstämmd till DRZ:an som FCR39:an?
Om så är fallet så är det ju bara att börja jaga en FCR39:a!
(Ligger fortfarande på tandestadiet, men åtminstone ska helsystem och lite basic mods åtgärdas!)
satan va gott och få brassa lite. Kändes lite slingrig så vid en kontroll av däcktryck så kom svaret 0,5 fram och bak
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |