Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Kollade på deras sida och dom har jhu även skyltbelysning till det där du har. eller sitter det på ditt lyse? villket av alla köpte du igentligen? Finns jhu 100 st olika!
Kan du inte fota underifrån så man ser hur du har fäst allt?

Dom har jhu även avgas men verkar ej vara helsystem tyvär.
Är det stor effekt skillnad mellan ett helsystem och ett slip on?

Jag hade ett sånt här på min förut!
https://www.bajadesigns.com/NET/item_detail.aspx?ItemCode=600709

2 av 3 vita dioder till skyltbel . har lagt av (kallödning antagligen) alla andra funkar.

Modifierad för att passa DRZan med alla 8 bultarna, 300kr med frakt.
Bara att bulta på och hänga dit skylten, E märkt!
Så här såg det ut på min!
 

Bifogat

  • Bakljus DRZ.JPG
    Bakljus DRZ.JPG
    41.7 KB · Visningar: 153
Last edited:
Kollade på deras sida och dom har jhu även skyltbelysning till det där du har. eller sitter det på ditt lyse? villket av alla köpte du igentligen? Finns jhu 100 st olika!
Kan du inte fota underifrån så man ser hur du har fäst allt?

Dom har jhu även avgas men verkar ej vara helsystem tyvär.
Är det stor effekt skillnad mellan ett helsystem och ett slip on?

Jag har ett utan skyllt belysning...
ja ska se om jag kan lura fram en bild.
 
Alltså jag fatta nada. Om vi bara tar det där med selenoiden! Du skriver att man kan ha kvar selenoiden i förgasaren och bara koppla ur men man måste ändå plugga den?


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138052&page=6
Det står väl inte att du ska plugga just solenoiden? ;-)
Den har ingen förbindelse med nånting i förgasaren, bara öppnar o stänger en kanal till slangen ovanför vacumtjafset i locket och luft som den tar från luftrenaren! Plugga dom 2 så har du ingen begränsning!
Ta bort den och kolla så förstår du hur det funkar :tummenupp
 
Däck

Har fått mitt nya bakdäck, ska bli intressant att prova det på gocartbanan på måndag. Blev ett Continental ContiForce SM från http://www.masqueruedas.com/eng.htm tog 1 vecka att få däcket.
Pris 1350:- med frakt montering+balans. Gummiverkstaden hemma skulle ha 2100:-
 
Rörberg

Nu har man provat däcket och första intrycket är mycket possitivt. Största överaskningen är att det inte tar i kedjan vilket Bridgestondäcket gjorde ganska kraftigt.
 
Missljud

Fick ett jävla skumt ljud i min drz i måndags.. ett skavande ljud från motorn när hojen tippas till höger men försvinner när man rätar upp den? plockade bort tank å sadel och kollade igen men ljudet e kvar... ska riva kopplingen imorn och se om det är därifrån det kommer...:va
 
Kommer in lite fult här och frågar - Hur ofta brukar ni serva era motorcyklar? :)



tack på förhand!
 
Kommer in lite fult här och frågar - Hur ofta brukar ni serva era motorcyklar? :)



tack på förhand!

brukar serva den på våren när jag tar fram den... sen lämnar jag in den på rekomenderad service för att behålla garantin



//Håkan

Jossa va det nån skillnad på din och min nudå??:yoparty hoppas provturen räckte...

Håkan
 
Last edited:
Tank och kylare?

Jag undrar om det är någon som har en tank och kylare liggandes till en drz 400 sm -05 eller var man kan köpa begagnat?helts ska tanken vara gul.skicka pm om du vet något.
 
Suget efter en fcr39 blev inte mindre direkt. Tänk om man hade obegränsat med pengar

Jo det vore inte dumt... ev så blir det en E-kam i min på 600mila servicen:tummenupp ... Håller på kollar pris hos "min" handlare... Tur att man har en förstående fru....:tuttar
 
Kambyte

Nu har jag bokat tid för 600mila service och byte av avgaskammen få se hur mkt det gör men tysken på www.gashand.de tyckte att den skulle bytas när man bytte till FCR....:tummenupp
 
drz400 E

Hej Allihopa!
suget blev för stort igen. Var tvungen att köpa en ny hoj. Efter att jag tittat runt lite på olika cyklar föll valet på en drz e-mod. främsta skälet till att jag valde en drz var väl serviceintervallerna. som första hoj hade jag en honda dominator som såldes omgående till fördel för 929 fireblade, har även hunnit med ett par sporthojar till sen dess, men det här är helt klart den roligaste cykeln jag haft. Sen att den är e-reg och kostar en hundring i månaden i försäkring gör ju inte saken sämre. Jag är kanonnöjd! cykeln är kanon!

min är utrustad med en helsystem från youshimura (stavning?)
cykeln går jäkligt knepigt på tomgång. Ibland lite högre och ibland spottar den till och lägger av. Har ställt upp tomgången nu för att komma förbi problemet. Hojen "brölar" även på full gas.

Verkar precis som att cykeln får för lite bränse. Kan det vara så att förgasaren behöver bestyckas om iochmed att effektsystemet sitter där?

hur kan jag kontrollera munstyckena för att veta om det är rätt till systemet?
andra felorsaker? bytte precis tändstift. men det var det inte...

jättetacksam för svar. Jättenöjd med cykeln men jag stör mej som fan på de här!!

tack på förhand / johan
 
Hej Allihopa!
suget blev för stort igen. Var tvungen att köpa en ny hoj. Efter att jag tittat runt lite på olika cyklar föll valet på en drz e-mod. främsta skälet till att jag valde en drz var väl serviceintervallerna. som första hoj hade jag en honda dominator som såldes omgående till fördel för 929 fireblade, har även hunnit med ett par sporthojar till sen dess, men det här är helt klart den roligaste cykeln jag haft. Sen att den är e-reg och kostar en hundring i månaden i försäkring gör ju inte saken sämre. Jag är kanonnöjd! cykeln är kanon!

min är utrustad med en helsystem från youshimura (stavning?)
cykeln går jäkligt knepigt på tomgång. Ibland lite högre och ibland spottar den till och lägger av. Har ställt upp tomgången nu för att komma förbi problemet. Hojen "brölar" även på full gas.

Verkar precis som att cykeln får för lite bränse. Kan det vara så att förgasaren behöver bestyckas om iochmed att effektsystemet sitter där?

hur kan jag kontrollera munstyckena för att veta om det är rätt till systemet?
andra felorsaker? bytte precis tändstift. men det var det inte...

jättetacksam för svar. Jättenöjd med cykeln men jag stör mej som fan på de här!!

tack på förhand / johan

Enduromodellen har fcr-förgasare. Om man söker runt lite på www.thumpertalk.com tror jag det ska stå vad för bestyckning som rekomenderas. Plocka av förgasaren och gör rent, kolla även då vad för munstycken som sitter i.
 
Jojon jag tycker du kan ringa christer, han har koll på det mesta, och när han inte har det så blir han förbannad å då löser sig saker ändå!
Ska vi försöka oss på jättendals banan någon dag? :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top