Suzuki dr600s -85 håller på att dö när man kopplar

Dormdasse

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2020
Hoj
Suzuki DR600S 1985
Tja
Har en suzuki dr600 som knasar lite, när den är kall oh man kör man en bit och sen ska stanna till antingen när växeln är ur eller när koppling är indragen så får den orolig tomgång och smäller som satan, men när den är varm så försvinner problemet
Har gjort rent förgasaren, ställt ventiler, och även ställt båda de-comp vajrarna,
Nån som vet vad felet kan vara?
Mvh

Felet är att du inte använder choken tills den blivit varm. Behöver du inte choke när den är kall är den för fett inställd. Vill du lukta oförbrända avgaser på tomgång och slippa choka, skruva ut luftskruven 1 varv.

Okej, har kollat stiftet och det är nästan gyllenbrunt, lite grått, men aa okej tack för snabbt svar :)

Om de är en bränsleskruv ska du skruva ut den för mer soppa men är de luftskruv ska den skruvas in för mer soppa eller rättare sagt ,mindre luft som också fetar på blandningen. Men den låter helt normal de ska gå oroligt från första start i minst 2 min för att sedan under 5 min bli bättre o bättre i takt med varmare motor. Jag orkar inte kolla sprängskiss om du har en luft eller bränsle skruv men om skruven sitter före trottel i färdriktningen så är de en luftskruv och om den sitter efter trottel så är de en bränsle skruv.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back