Suzuki DR350

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Hallå!

Finns det någon som har erfarenhet från den här hojen?
Hur är den att köra? Trött?

Mvh, Martin.

Okay : ) låter bra !

Finns de någon annan hoj i dem regionerna som du hellre skulle rekomendera?
Gärna flera förslag.

Jag har en också,
Vad ska du ha den till?
Ska du använda den på gatan så är den ruskigt trött.
Ska du använda den som endurocykel så är den rusktigt tung.
Ska du dock köra traktorstigar, enduro på mkt låg nivå, ha den som transportmedel kortare sträckor fyller den kraven mycket bra.

Vill du ha en kvickare hoj så är XR600 ett alternativ, dock blir den tyngre.
TT350 är väl ett billigare alternativ, annars finns det intå så många hojar i det segmentet.
Vill du både en kvickare och lättare hoj (läs ktm exc tex) så får du räkna med mer service.

Den kräver mindre service än en modern enduro. DR350 är skogens volvo 240 ungefär.
Tänk på att endast S modellen är LV-reg om det är av intresse.

Några fler frågor?
Elgasen in action :tungan

Last edited:
Har själv funderat på en TT350 till sensommaren.
Vad sa du var största skillnaderna mellan DR350 och TT350?. finns väl en som heter XT350 också om jag inte minns fel.

TT350 och DR350 är ganska lika, dock är DR350 en aning modernare (typ 5år).
XT350 är mer gatanpassad än TT350.
Jag vet att vissa årsmodeller av TT350 har en dålig dekompventil (87-90 har jag för mig).
Ni skall vara uppmärksamma på att DR350S och DR350R skiljer en del bla olika bakdämpare och framgaffel. (Bättre dämpare på R)

mvh Robban,

Tok!g skrev:
Har också en Dr 350,är hel nöjd jag med

Vad är det för årsmodell du har tänkt dig?

Jag har inte funderat så¨mycket på årsmodell, men en 90-talare ska det absolut vara!

Elgasen skrev:
Jag har en också,
Vad ska du ha den till?
Ska du använda den på gatan så är den ruskigt trött.
Ska du använda den som endurocykel så är den rusktigt tung.
Ska du dock köra traktorstigar, enduro på mkt låg nivå, ha den som transportmedel kortare sträckor fyller den kraven mycket bra.

Vill du ha en kvickare hoj så är XR600 ett alternativ, dock blir den tyngre.
TT350 är väl ett billigare alternativ, annars finns det intå så många hojar i det segmentet.
Vill du både en kvickare och lättare hoj (läs ktm exc tex) så får du räkna med mer service.

Den kräver mindre service än en modern enduro. DR350 är skogens volvo 240 ungefär.
Tänk på att endast S modellen är LV-reg om det är av intresse.

Några fler frågor?
Elgasen in action :tungan

Det är Lv som är av största intresse. Jag ska ha den till jobbet o tillbaka, o kanske leka lite me polarn som har en husa 650, att den ska vara snabb är inte den största prion, om jag vill åka fort tar jag bara TLRen.... jag vill bara ha en rolig hoj som går att leka lite med, hur tung är den?
Vet du hur många KW som är original på hojen?
Anledningen till att jag är intresserad av hojen är att jag inte vill lägga så mycke pengar på en hoj som jag mest ska ha till jobbet, o leka lite med :)
Vilka är dem "billiga" offroad hojarna?

Jag siktar på nåt i 10-20k kronors klassen. om det finns nåt där att rekommendera. :confused:

För att leka och ha den till jobbet, skulle jag nog satsa på en XR600 istället.
DR350 har endast 22kw samt 130kg origingal, vilket gör den väääldigt seg på gatan.

Last edited:
Machmud skrev:
Vad tror du om priset på den? Var brukar dem ligga?

En DR350S kostar runt 20k +-5k beroende på skick och tillbehör,
20k är inget överpris om skicket är bra.

DR350R ligger några tusenlappar lägre än DR350S.

Inte för att jag vill vara en glödjedödare men du får ändå inte köra den på mellankort då det överstiger 0,16 kw/kg

//J

Casca skrev:
Inte för att jag vill vara en glödjedödare men du får ändå inte köra den på mellankort då det överstiger 0,16 kw/kg

//J

Vissa av dem är reg som mellan (fuskat med vikten i pappret), om det är av intresse får man kolla upp vid köp. :7peta

Last edited:
Har ägt en dr 350s -93, fattar inte varför jag sålde den :huvet
Den var grymt rolig att gasa runt på grusvägar med, billig att äga och gött ljud. Något trött att köra landsväg med...

s modellen är offroadreggad och mer anpassad för vägar. (plåttank, vakumförgasare, lite sämre fjädring)
r modellen är enduroreggad och gjord för enduro.

Casca skrev:

//J

Nu ska vi se, så jag får inte köra den på mellankort? Finns det något som jag kan göra för att jag skall få köra den på mellan? Typ strypa till besiktning, jag vill ha en hoj som jag slipper sitta o stirra i bakspegeln hela tiden.

Jag såg att hojen vägde 130 kg, och hade 22 kw original? Det betyder ju att jag får ha 20.6 kw, om hojen väger 130 kg. 1.4 för mycket? Fan d e ju bara o trycka sojakork i utblåset när jag besiktigar! Det kan ju knappas vara ett problem?

Strypa ner den ytterligare 2 kw eller fyll ramen med blykulor och kör in och väg om åket, skulle tro det funkar det med, borde kunna gå att gömma 8 kg någonstans tycker man.
Räknat på att effekten är 22 kw och tjänstevikten är 130 kg

//J

*/ ?>
Back