Suzuki Bandit 1200s -03

Johtyr001

Ny medlem
Gick med
1 May 2021
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -03
Hej alla!

Har en Suzuki Bandit 1200-03 som gått som en klocka fram tills jag plockade ut den efter vinterförvaring.
Den startar och går fint tills den blir varm, då dör den på tomgång och är i princip omöjlig att få igång. Får den stå och kallna ca 10 min startar den igen, med samma återkommande problem.

Förgasarna är kalibrerade och rengjorda förra året så det tror jag inte är felet. Har kollat slangar, stift, vaccumslangar mm.
Allt verkar vara i ordning.

Tacksam för tips!!

/Johan
 
Kan det vara avluftningen i tanklocket som är igensatt så att det blir vakum i tanken? Öppna tanklocket och ställa soppakranen på PRI när motorn stannat - då bör den hoppa igång igen.
 
Kan det vara avluftningen i tanklocket som är igensatt så att det blir vakum i tanken? Öppna tanklocket och ställa soppakranen på PRI när motorn stannat - då bör den hoppa igång igen.
Jag testade att köra med tanklocket öppet, testat i PRI-läge också, men det blir samma resultat.
 
Jag testade att köra med tanklocket öppet, testat i PRI-läge också, men det blir samma resultat.
Finns det då bensin i flottörhusen när det här händer? Du har en skruv i botten av flottörhusen du kan skruva ut direkt när den stannat för att kolla. Ta vänstersidan så slipper du skvätta bensin på avgasröret.

Om du har tillgång till kylspray, testa att kyla ned ECU-enheten.
 
Finns det då bensin i flottörhusen när det här händer? Du har en skruv i botten av flottörhusen du kan skruva ut direkt när den stannat för att kolla. Ta vänstersidan så slipper du skvätta bensin på avgasröret.

Om du har tillgång till kylspray, testa att kyla ned ECU-enheten.
Ok, kan testa. Det konstiga är att den går om jag varvar den lite. Men självdör om jag släpper gasen. Men bara när den är varm som sagt. Den går ca 10 min på tomgång, sen inträffar felet.
 
Bara för att kolla, tomgången är ställd till 1500 när den är uppvärmd dvs efter nån enstaka minuts körning eller ca 7 minuter ståendes på centralstödet?
 
Bara för att kolla, tomgången är ställd till 1500 när den är uppvärmd dvs efter nån enstaka minuts körning eller ca 7 minuter ståendes på centralstödet?
Ja den står på ca 1500, och det är från det varvtalet den självdör när den är varm.
Choken hängt sig?
Nej har svårt att tro det, startar med chok och stänger av den efter någon minut. Chokar jag när den är varm dör den direkt.
 
Det här är ju ett långsökt skott, men har du kollat tändspolarna? Har du kollat tändkablarnas anslutning till tändhattarna med tanke på oxiderad anslutning? Jag börjar nämligen tvivla på att det är ett bränslerelaterat problem.
 
Kör med hojen istället för att tomgångsköra!
Den slår väl igen på stiften av ditt tomgängkörande.
NGK-stift är känsliga
 
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

Back
Top