Suzuki Bandit 1200-tråden

Låter bra! Då blir det ett svart renthal till helgen! Ev bänkning hos proservice i riala om bara avgassystemet kommer i tid.. Känns som om det kommer spåra ur som vanligt när man tjackar hoj... "Jag låter det vara och åker bara " haha joorå !?!! :dummer

Det är en stor del av nöjet som jag ser det :tummenupp
Jag va så nöjd så ifjol och skulle inte göra nåt mer... det råkade visst bli lite big-bore också hahah :näsblod
 
Tjena!

Fick tag i aktuell dämpare, den var dock något längre än original och lite bredare fjäder, men fick den efter lite kivande på plats. Fråga är om jag även skulle ha behövt byta "hundbenet" också till en från en gsxr1000? Hojen blev riktigt hård bak och ska prova att ställa den i det softaste läget och se om det blir skillnad.

Gixxer 1000 K5-K8 ska passa (mer eller mindre) rakt i, har för mig att du endast behöver modifiera batteriboxen lite för att piggybacken ska få plats.

Kommer troligen göra samma på min i vinter.
 
Tjena!

Fick tag i aktuell dämpare, den var dock något längre än original och lite bredare fjäder, men fick den efter lite kivande på plats. Fråga är om jag även skulle ha behövt byta "hundbenet" också till en från en gsxr1000? Hojen blev riktigt hård bak och ska prova att ställa den i det softaste läget och se om det blir skillnad.

:tummenupp
Själv har jag hittat en Showa från en CBR600RR som ska dit i vinter. Ja man kan behöva shimsa ut hundbenen lite för att fjädern ska gå fri. Jasså blev den hård säger du? CBR dämparn ska ha ännu hårdare fjäder än gixxern :näsblod
Hur mycket väger du?
 
Ja, den tar i lite i fjädern, får väl hitta nån lämplig bricka att lägga imellan så man får lite distans, Kanske får kasta i en längre bult samtidigt.. Ja jag ligger väl strax runt 120 pannor, sen ska damen och lite packning på, kanske blir lite annorlunda med last.
:tummenupp
Själv har jag hittat en Showa från en CBR600RR som ska dit i vinter. Ja man kan behöva shimsa ut hundbenen lite för att fjädern ska gå fri. Jasså blev den hård säger du? CBR dämparn ska ha ännu hårdare fjäder än gixxern :näsblod
Hur mycket väger du?
 
GetAttachment bandit12.jpg blev 18 mil idag, går som tåget
 
Idag kom mitt termignoni bolt on. Vet inte om man lurar sig på ljudet en del men nog kändes den piggare... Grymt ljud och lätt som bara den, är riktigt nöjd ! :tummenupp
 
Oops, sorry för sent svar: nej, den är enbart ombestyckad, ca 110 hästar hade den då (det ärlänge sedan)
ok, har kommit ner i 0,57 utan att fisåka allt för mycket, är än så länge helt original...
Appropå Bandit så var jag en sväng till Skansen idag (i bil) blev omkörd av en B12 vid Djurgårdsområdet, såg snabbt Danmoto pipan och att det satt ett svart crosstyre på hojen, det var J-bone som kom farandes :)
 
C360_2013-07-16-20-03-40-264_zps9bbf2851.jpg
[/URL][/img]
 
Ni som gjort om era kåpförsedda 1200S till en nakenhoj:
Hur har ni löst strålkastar- och blinkersfästen?

Jag funderar på att göra denna operation men hittar inte några bra fästanordningar.

Närbilder och länkar till vart man kan köpa dem tas gärna emot!
 
Tänkte kolla om nån har en bra teori på ett litet problem...Min har gått som en klocka tills nu, alltid startat i ur och skur, gått starkt. Jag åker varje dag till och från jobbet.Nu har jag märkt att min kabelstam inte mår riktigt 100, det började med glapp vid kontakten till tändningslampan, neutralen och varvräknaren (den blå kontakten). Nu har den kontakten dött helt.Sen upptäckte jag glapp till den gröna kontakten som går till startreläet...Så till det som jag undrar över: De senaste dagarna har det hänt ett par gånger att den bara dött när man står på tomgång med växel i vid ett rödljus... varm motor. Vrider jag lite på gasen och trycker på starten så morrar den till och går igång, har inte inträffat i fart utan endast vid stillastående med växel i. Den har inte stannat vid varmkörning med neutralen i t e x... inte heller vid belastning på motorn, endast vid tomgångskörning i stan med varm motor.Vad tror ni, elrelaterat? (eftersom jag har lite andra elknas) Eller är det luft/soppa/tändning?Kanske skitigt luftfilter bara? Ska riva isär lite och kolla men tänkte om nån hade en magkänsla... och kan skakig el orsaka ett sånt beteende?
 
Ni som gjort om era kåpförsedda 1200S till en nakenhoj:
Hur har ni löst strålkastar- och blinkersfästen?

Jag funderar på att göra denna operation men hittar inte några bra fästanordningar.

Närbilder och länkar till vart man kan köpa dem tas gärna emot!


Sök på "headlight brackets" på http://www.ebay.co.uk/
Finns hur mycket som helst. Jag har nåt liknande dessa, så enkelt som möjligt.
http://www.ebay.co.uk/itm/Chrome-He...rcycles_Parts_Accessories&hash=item53faaab611
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top