Suzuki Bandit 1200-tråden

Har provat få tag i gubben men han vill inte svara:mad:
Iaf öppnade första förgasaren och hittade,
Huvudmunstycke 122,5
Det mindre men lägre munstycket (lågfart ?) 17,5
Och det minsta ser jag inte att det står något på :(
Nålen ståt i mittenläget med någon form av backelit ring på 3-4 mm under.

Så vad göra ?
Är detta orginal konfiguration eller ?
Vilka munstycken ska man sätta i ?
 
Jag har manualen för 2001-2002, och vet inte om utförandet 2003 stämmer till hundra. I alla fall är på de årgångarna huvudmunstycke 100 och lågfart 15. Det är de två munstyckena det hela handlar om. Nålens inställning kan vara fabriksinställningen. Det är känsligt att ha fel diameter på öppningen kontra bestyckning, eftersom det handlar om vakuumförgasare.
 
Last edited:
Ok ja då har någon iaf försökt bestycka upp,
Skulle tro att det har då med luftburkens storlek på hål.

Intressant å veta om någon kommer på hur stort det ska vara orginal?
Då tror jag att problemet ligger där att den suger i sig alles för mycket luft:(
 
Ok fattar jag det rätt så orginal med snorkel så är inlopp 19mm.

Då är det inte undra på att denna skönhet tar in mycket luft.

Då det inte är någon snorkel och bara en tratt på ca 70mm
 
Ok fattar jag det rätt så orginal med snorkel så är inlopp 19mm.

Då är det inte undra på att denna skönhet tar in mycket luft.

Då det inte är någon snorkel och bara en tratt på ca 70mm

Sitter det K&N luftfilter? (Rött)

Ibland följer det med ett par "muffar", med den större blev det som du beskriver så lagom var bäst. Mycket vetenskapligt!:mattias

Jag hade klippt och tejpat ner 1cm i taget och kollat vad som händer, det är måånga procent på arean det.

Har sett det fenomen du beskriver på släktingen GSXR1100R.

Vad hade du hällt i sa du? (Tidigare inlägg).
 
Tjena, kan rekommendera Axios tankväska förresten. Smälte in bra på hojen och verkar riktigt sjyst. Hittade den för 795 kr med tillbehöret TekPak :). Har aldrig hittat ngn tankväska som jag har gillat, för mjuka o sladdriga, men den här har ett hårt ytterskal liksom.
Den och en liten gps-väska på styret samt topboxen så är man ju home free. :). Kanske man kan lura med tjejen på ngn längre tur i sommar oxå. :gnissla
 
Tjena, fyller det gamla gallret någon särskild funktion eftersom det ser så annorlunda ut, så man inte sabbar ngt om man sätter dit ett nytt som ser lite roligare ut?
galler.jpg
 
Jahåpp...
Då har jag lyckats bränna kopplingen. Troligtvis en platta som blivit oval eller något.
Körde lite streetrace i Lunda i dag och han med fyra repor.
Sista repan när jag insåg att det var bra grepp och hojen inte hjulade så förbenat tog jag i hårt i starten. Tror kopplingen tyckte det vart jättejobbigt :crash
 
Jahåpp...
Då har jag lyckats bränna kopplingen. Troligtvis en platta som blivit oval eller något.
Körde lite streetrace i Lunda i dag och han med fyra repor.
Sista repan när jag insåg att det var bra grepp och hojen inte hjulade så förbenat tog jag i hårt i starten. Tror kopplingen tyckte det vart jättejobbigt :crash

Någon som har en komplett gsxr1100 1127 kopplingskorg liggandes?
 
Jahåpp...
Då har jag lyckats bränna kopplingen. Troligtvis en platta som blivit oval eller något.
Körde lite streetrace i Lunda i dag och han med fyra repor.
Sista repan när jag insåg att det var bra grepp och hojen inte hjulade så förbenat tog jag i hårt i starten. Tror kopplingen tyckte det vart jättejobbigt :crash

Någon som har en komplett gsxr1100 1127 kopplingskorg liggandes?

Kika i Katana och GSX tråden :)
Hoppas du snart är i farten igen!
 
Men Cliff. Du kunde väl morsat och presenterat dig. Eller det kanske du gjorde??
På bilderna hade jag precis satt ihop kopplingskåpan efter felsökning och håller på att återställa hojen för hemfärd.

Kul med bilder!! :)
 
Jo tänkte komma förbi och heja när du hade det lite lugnare men då hade du redan åkt iväg :-) nåja de kommer fler gånger
 
Tjena, efter en helg utan kunna prova bettan utanför garaget så har jag nu idag kunnat tagit en tur,
det jag gjort innan är att minska insläppet av luft med ca 50% mot denna 70mm tratt,
På tommen varvar den gött,
Men vid belastning när man kör så går den inte 100 rent men acceptabelt till 7500-8000rpm sen är det som varvstoppet går i.

Förslag på åtgärd för att få bettan att varava fullt ut ?
Mer eller mindre luft mån tro...:va
 
Back
Top