Suzuki Bandit 1200-tråden

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Överväger en XJ 900 Diversion med förhöjt kåpglas eller en BMW R 1100 RS för att köra till Italien i slutet av sommaren. Kommer bli några rejält långa dagsetapper på närmare 150 mil. Någon med erfarenhet av detta på en Bandit? Kunde kanske vara ett alternativ? Hur lång är räckvidden vid motorvägskörning i vägvinnande tempo?

Dagsetapper på 150 mil är nog väldigt optimistiskt, med någon av de hojarna du räknat upp, men 100 mila skall gå bra. Själv ligger mina längsta med banditen på ca 90 mil med en förbrukning i ca 130-140km tempo på ca 0,55 milen dvs ca 25-30 mil mellan tankningarna. Reserven är ca 4,5 liter så på autobahn får man slå av på tempot när man går över på reserven, då det kan vara 4-5 mil mellan tankställen. Förhöjt kåpglas är ett måste för komforten i högre hastigheter.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Dagsetapper på 150 mil är nog väldigt optimistiskt, med någon av de hojarna du räknat upp, men 100 mila skall gå bra. Själv ligger mina längsta med banditen på ca 90 mil med en förbrukning i ca 130-140km tempo på ca 0,55 milen dvs ca 25-30 mil mellan tankningarna. Reserven är ca 4,5 liter så på autobahn får man slå av på tempot när man går över på reserven, då det kan vara 4-5 mil mellan tankställen. Förhöjt kåpglas är ett måste för komforten i högre hastigheter.
De flesta tycker att 150 mil är övermaga oavsett hoj. Men det handlar bara om hur mycket tid man ger sig och konsten att göra så få stopp som möjligt. Att hålla hjulen rullande. Är impoernad av förbrukningen om den ligger på endast 0,55/mil vid 130-140. Finns flera varianter av högre glas? Något som utmärker sig som bäst?
 

micke salmi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
älvkalerby
Hoj
suzuki 1200 bandit -99 suzuki 1100es-83
suzuki 1200 bandit-98

hur mycket går det att sänka en suzuki 1200 bandit -98 och vad behöver man för delar vart köper man dom
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Vad ska man ha för tryck i däcken?
Jag har en tysk handbok och vet inte riktigt vad som står =)

2,5 i både fram o bak.

De flesta tycker att 150 mil är övermaga oavsett hoj. Men det handlar bara om hur mycket tid man ger sig och konsten att göra så få stopp som möjligt. Att hålla hjulen rullande. Är impoernad av förbrukningen om den ligger på endast 0,55/mil vid 130-140. Finns flera varianter av högre glas? Något som utmärker sig som bäst?

Jag har ett Givi förhöjt glas på touringsemestrar(förutom ett mörkt Yoshi o Orginal), dessutom helkåpa(underdel) vilket också påverkar förbrukningen positivt. Iofs var förbrukningsifrorna med otrimmad hoj så ca 0,60-0,65 idag.
 
Last edited:

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Hurra, hurra.
Idag firar vi att min Bandit fyller 3000 mil. :yoparty
 

Bifogat

  • 30000.JPG
    30000.JPG
    26.3 KB · Visningar: 76

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Bakstötdämpare -1997.

Dags att börja rycka i min orginalare...denna där dämparenheten (ej fjädern) är den total kass eller går de att använda och bara styva upp med en bättre/styvare fjäder?

...fan inte sugen på att ge 1500:- för en gamal dämpare från skroten...*grubbel*
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Måste köpa lite grejer till Suzy. Har kikat en hel del på www.bikebandit.com
Dollarkursen är ju rätt så låg nu så priserna är rätt så bra (tror jag iaf).

Är det någon som har handlat därifrån eller har hört något om denna "shop"?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Bakstötdämpare -1997.

Dags att börja rycka i min orginalare...denna där dämparenheten (ej fjädern) är den total kass eller går de att använda och bara styva upp med en bättre/styvare fjäder?

...fan inte sugen på att ge 1500:- för en gamal dämpare från skroten...*grubbel*

Begagnad är nog inget att satsa på, de brukar vara rätt slut de också.
Hagon som går att beställa hos lokala handlaren(alright) för ca 3500:- eller progressive 420 Series nr 420-1037 via roffes är nog de som går att få tag i, förutom ny orginal för en smärre förmögenhet.

Måste köpa lite grejer till Suzy. Har kikat en hel del på www.bikebandit.com
Dollarkursen är ju rätt så låg nu så priserna är rätt så bra (tror jag iaf).

Är det någon som har handlat därifrån eller har hört något om denna "shop"?

Det är en USA-firma som sägs vara seriös men jag har ingen egen erfarenhet, men har du otur och tullen ser värdet åker du på moms. Undviks genom att shoppa inom EU.

Hurra, hurra.
Idag firar vi att min Bandit fyller 3000 mil. :yoparty

Då har du en bit kvar av inkörningen. Nu är det dags för 5400 mila servicen.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Bakstötdämpare
Allright ~3995:- för Hagon, Addemoto ~3400:- för Hagon...
Roffes ~5200:- för Progressive 420.

Ska kika vad det kostar/om man kan renovera en GSX 1100 G -91, dämpare, 8 mm längre fjädringsväg samt 1,5 mm grövre fjäder i diameter, lika många varv på fjädern som Bandit orginal, verkar passa direkt i fästen. Dock har oljeslangen mellan dämparen och expansions behållaren blivit fimpad av någon med långsving...:D
 

Hellbilly

Medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Boden
Hoj
Bandit 1200s -97
Lite längre tur

Blev 125 mil på skurken i lördags funkade fint... aningen öm bakdel dock :yoparty
 

micke salmi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
älvkalerby
Hoj
suzuki 1200 bandit -99 suzuki 1100es-83
ja då är mann ägare till en 1200 bandit s -99 .
är de någon somm har en sänknings satts till salu (ÄR 161CM LÅNG) eller vad gör jag mvh micke
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top