Suzuki Bandit 1200-tråden

Snabba bandit fakta

Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon
 
Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon
Den är 5 växlad, du behöver inte mer tätstegad låda iom att den har hyfsat med kraft genom hela registret.
115-120hp på slangen ungefär.
 
Har eventuellt tänkt att skaffa en b1200n -98.

Läste på bikez.com att den är 5växlad. Stämmer det? 600an är väl 6växlad varför skiljer detta?

Hur många häst kan man locka ur med luftburksmod och annat system?

Mvh
Simon

Då är den importerad antar jag? Kanske kan vara värt att veta om du inte tänkt på det. (endast 1200s togs in den vanliga vägen)

Nu vet jag inte om det stämmer att 600:an har 6 växlar, men jag kan tänka mig att det blir obekvämt högt varvtal vid motorvägshastighet med 600:an om man har 5-växlad låda...
 
Delar...

Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.
 
Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.

www.bikebandit.com

$82.56 :näsblod
 
Mätare på S-mod

Är det någon vet om det går att få tag på "underdelen" av de kromade locken som sitter runt hastighetsmätaren och varvräknaren. Jag har en 1200S -02 och har plockat av frontkåpan och tänkte köra utan kåpa fast då behöver jag denna del. Tänkte att det kanske inte går att få tag på i Sverige eftersom bara S modellen togs in av de senare årsmodellerna och det bara är på N modellen som denna del finns.

Tror inte att underdelen på nakenbanditernas mätare passar raktav på s-mod- var något med fästen som inte var lika ?= du får nog köpa hela mätarpaketet, det svaret fick jag av en handlare iaf, jag sitter i samma båt med en s-mod som nu är utan kåpa :tummenupp
http://www.bikebandit.com/partsband...age=3&section_dept_id=1&model_dept_mfr=Suzuki
 
Tror inte att underdelen på nakenbanditernas mätare passar raktav på s-mod- var något med fästen som inte var lika ?= du får nog köpa hela mätarpaketet, det svaret fick jag av en handlare iaf, jag sitter i samma båt med en s-mod som nu är utan kåpa :tummenupp
http://www.bikebandit.com/partsband...age=3&section_dept_id=1&model_dept_mfr=Suzuki

Men det kommar ju kosta multum om man måste byta hela mätarhuset. Jag har druckit för många öl för att kolla upp det här närmare nu. Jag var inne på den där Banidt-sidan oh kollade delar och tyckte det skiljde en del mellan S och N:s mätarhus, men det vore ju förjävlligt isf.
Igår plockade jag av hela motorn och gjorde den ramren. Nu ska bara ram och sving bort...

Varför ska du ta bort kåpan?
 
Men det kommar ju kosta multum om man måste byta hela mätarhuset. Jag har druckit för många öl för att kolla upp det här närmare nu. Jag var inne på den där Banidt-sidan oh kollade delar och tyckte det skiljde en del mellan S och N:s mätarhus, men det vore ju förjävlligt isf.
Igår plockade jag av hela motorn och gjorde den ramren. Nu ska bara ram och sving bort...

Varför ska du ta bort kåpan?

Jag köpte den utan orginalkåpan så den var ju redan botta:rolleyes: men jag tänkte väl bara snygga till mätarpaketet, jag har ju framsidan på underdelen syns kanske på kortet ,men fattas på baksidan på mätarna-- passar GSX 1400 naken mätare osv på GSF 1200an ??en tanke god som någon,men om någon har någon annan ide att få till det på ett enkelt sätt så skriv en rad ,,
 
Är det någon som vet var jag kan hitta LED-lampor till instrumenteringen, jag är lite less på att dom vanliga lamporna pajjar hela tiden. Vet att det finns på E-Bay men hoppas på att det finns någon i sverige som säljer dessa så slipper jag massa frakt.
 
Är det någon som vet var jag kan hitta LED-lampor till instrumenteringen, jag är lite less på att dom vanliga lamporna pajjar hela tiden. Vet att det finns på E-Bay men hoppas på att det finns någon i sverige som säljer dessa så slipper jag massa frakt.

http://www.lellesmc.se
BA9S 35:-
BA15S 79:-

Finns i olika färger med :D
 
Helvetets alla kval...

Fy fanken!

Nu har man under en dryg månads tid levt under konstant press och ständigt gnagande oro.

Varför då?

Jo, Fredagen den 13/4 (!) gjorde jag min egentliga premiärtur med Banditen. Ganska snart kände jag att den gick halvrisigt. För att göra en lång historia kort så var det två avgasventiler som brunnit.

Dilemma! Lämna in och bli ruinerad eller snylta på polarna som är mekaniker och fixa själv? Lätt val. Snylta på polarna. Förutom att ha fått lämna in toppen för att fräsa 16 ventilsäten och slipa in 16 ventiler har vi gjort rubbet själva. Visserligen inte så himla svårt men eftersom ingen av oss plockat isär en Banditmotor tidigare var det ju lite småmeckigt ibland.

Efter en del små missöden (ett gängpaj som vi inte visste fanns där, tex) drog det ut på tiden men ikväll skulle den stora händelsen ske. Banditen skulle startas upp!

När vi fick igång den gick den bara på tre cylindrar (faktiskt det symptom som från början fick oss att hitta de brända ventilerna) men eftersom det var en annan cylinder än sist så tog vi det ganska bra. Det visade sig att det var en o-ring i förgasaren som torkat ihop och gjorde att den flödade. Efter att ha åkt 2 mil enkel väg för att fixa o-ringar plockade vi ihop gasarna igen och NU gick den som den skulle. SEGER!!!

Körde runt i lugnt tempo (tur det, för jag såg en svart Gixxer som snuten stoppat, hoppas det gick bra) hela kvällen och bara njöt. It´s alive!

Så kan det gå när man plockar ut hojen ur vinterdvalan och det är fredagen den 13:e...:näsblod

Förresten, är det nån som vill köpa en uppsättnig RS36:or passande B12 G1?
 
Last edited:
Långa dagsetapper med Bandit 1200 S

Överväger en XJ 900 Diversion med förhöjt kåpglas eller en BMW R 1100 RS för att köra till Italien i slutet av sommaren. Kommer bli några rejält långa dagsetapper på närmare 150 mil. Någon med erfarenhet av detta på en Bandit? Kunde kanske vara ett alternativ? Hur lång är räckvidden vid motorvägskörning i vägvinnande tempo?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top