Där ser man...andersbrink skrev:233872186-88-dämparen har en ögla i nederdelen, B12'an en gaffel.

Tackar för snabbt svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Där ser man...andersbrink skrev:233872186-88-dämparen har en ögla i nederdelen, B12'an en gaffel.
Leffe skrev:Vad ska jag hälla i för olja för att slippa slirande koppling?![]()
Castrol GP 20w50?
(1308cc, Marklund-topp och RS)
Elgasen skrev:2340973Hur ser dina lameller ut?
jag tror att mina sjunger på sista versen för min bandit slirar väldigt när motorn är kall, men går bra när motorn blivit varm efter ca två mil.
Kan det vara något annat än lamellerna som är mer troligt?
Jag kör med Motul 5100 20w50 och den har fungerat bra tidigare.
de måste jag testa!Leffe skrev:2352404Med Castrol GP 20w50 blev kopplingen normal igen![]()
NoPinky skrev:Har hittat en originalfjäder till en GSXR 1000 K4 till ett klart överkomligt pris.
Opps, skrivfel av mig.andersbrink skrev:2367980Enbart mer fjong i fjädern avhjälper ju inte att dämparen är kass. Försök hitta en 89-92 gisxr1100 eller 88-91 gsxr750 dämpare, höjer baken lite men är en väldigt mycket bättre dämpare - plus att fjädern är hårdare.
520 milBanditCalle skrev:2376057Tog en liten tur på 520 mil och märkte att kedjan var lite spänd när hjulet var i ett vist läge. Misstänker att detta beror på att någon eller några länkar inte lirar som de ska. Kollade lite i manualen där de säjer att man måste riva svingen för att sätta på en ny kedja detta eftersom att man inte bör använda en delad kedja. Är detta verkligen nödvändigt och sånt fall varför?![]()
Tack! precis vad jag ville höraGixxerMike skrev:2376085Alldrig hört talas om att man måste riva svingen, man brukar nita ihop den nya kedjan det finns även nitlås man skruvar ihop där man efteråt bryter av skruvskallen. Den gammla kedjan sågar eller slipar man av eller bryter isär.
Inte farligt! Det va ju bara en liten sväng via europa till England och tillbaka över Norge. Det funkar ju rätt bra att toura med Banditen.Poke skrev:2376091520 milfick du inte jävl... ont i häcken då
![]()
poke
Hmm jag ser att du har en bandit modell ny. Kan det månne vara bättre sadel på dessa? Skulle inte tro att jag fixar en sånn resa utan gnöl.BanditCalle skrev:2376122
inte farligt! Det va ju bara en liten sväng via europa till England och tillbaka över Norge. Det funkar ju rätt bra att toura med Banditen.
andersbrink skrev:2199914Du kan ta en komplett koppling från en 89-92 gsxr1100. Med komplett menas korg och inre hub samt allt som ryms däri inklusive tryckplatta. Du återanvänder Banditens drev (för generator/oljepump) som sittera bakpå kopplingskorgen, dvs bara att flytta över. Kika på bikebandit.com för vilka originaldetaljer en 89-92 gsxr1100 har. Du behöver även tryckstången i aluminium som går genom ingående drivaxeln.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |