Suzuki Bandit 1200-tråden

Anders R skrev:
2267313 Jag körde med avbitartång och kabelskor utan adapterkablar så jag hade tydligen inte full kontroll på passningen. Plattorna på bilden är från www.louis.de beroende på att just Touring inte har till Banditen. Jag köpte mina på Din-mc i Rotebro. 4 st plana svarta för ca 120:- men har tyvärr inget artnr. Jag tror att de egentligen var för GSXR 750 osv, några år gamla har samma blinkersfäste som Gen2 banditer.
Har letat runt på www.louis.de och hittade adapterplattorna.
De har dessa artikelnummer (Gen2) om någon är intresserad.

Svart: 10033186
Carbonlook: 10033187

Nu skall jag bara bestämma mig för om jag skall sätta avbitaren i kablarna på orginalblinkers eller om jag skall hitta på någon annan lösning.

Någon som har koll på vad det är för typbeteckning på kontakterna som sitter fram?
 
Okej... ger en sån mer effekt förutsatt att jag höjer kompressionen jämfört med std. Gsxr kam?
 
Hellbilly skrev:
2271883 Okej... ger en sån mer effekt förutsatt att jag höjer kompressionen jämfört med std. Gsxr kam?

Om gixxer-kammen ger 6 hästar så ger GX21-kammen 3 hästar till, dvs 9. Det på en 12:1 1157'a med snikportad topp. Kammen är så pass vass att man bör ha topp-smörjning för att kammen inte ska gå ned sig för snabbt. Kammen lämpar sig bäst på en 12:1 kompad motor eller mer.

Nu slumpar det sig så att jag råkar ha ett komplett 1186-kit 13:1 cylle+kolvar liggandes för det facila sommarpriset à 4000. Kolvarna har gått ca 300 mil. :D

Annars har 1277cc 13.5:1 bigblock-kitet (max 50 mil gata) också fått ett jangdobelt sommarpris à 8000 (nypris 18k).
 
andersbrink skrev:
2272153 Om gixxer-kammen ger 6 hästar så ger GX21-kammen 3 hästar till, dvs 9. Det på en 12:1 1157'a med snikportad topp. Kammen är så pass vass att man bör ha topp-smörjning för att kammen inte ska gå ned sig för snabbt. Kammen lämpar sig bäst på en 12:1 kompad motor eller mer.

Nu slumpar det sig så att jag råkar ha ett komplett 1186-kit 13:1 cylle+kolvar liggandes för det facila sommarpriset à 4000. Kolvarna har gått ca 300 mil. :D

Annars har 1277cc 13.5:1 bigblock-kitet (max 50 mil gata) också fått ett jangdobelt sommarpris à 8000 (nypris 18k).


Hehe det låter iofs trevligt men min budget sträcker sig bara till ett kambyte+ bänkning i år =)
 
Banane skrev:
2256826 Såg att du har ett Leo Vince slip-on på din hoj, har kollat in dessa själv.
Hur är de i kvaliten o hur är ljudet?
Är det bara ett perforerat rör genom hela burken, dvs man kan se igenom hela, eller är det någon kammare i den?
MVH /Jan

NoPinky skrev:
2256847 Det var inga problem med passformen och jag tycker att finnishen är helt ok.
Det är ett perforerat rör rakt igenom hela burken.
I mynningen sitter det en borttagbar "noice killer".
Med denna monterad blir ljudet högre och "fetare" än med orignal men inte på något vis hysteriskt utan den är fortfarande "street leagle".
Jag har inte provat hur den låter med öppet rör.

Och jag har BARA provat med öppet och är mycket nöjd!
Låter riktigt elakt när man drar på... Men är ändå ett (relativt) beskedligt ljud om man tar det lugnt. Den "bluddrar" en del när jag slår av gasen dock. Är det normalt? Stör mig inte direkt iofs...
 
Last edited:
Ingen som har ett startrelä till salu? (iofs inte troligt, men nytt kostar runt 1000kr vilket är helt sinnessjukt...så jag provar)

Eller vet någon om jag kan använda något universalrelä istället?

Tacksam för svar! :)
 
Tänkte tillverka 30mm förspänningshylsor till gaffeln själv, slö som man är skulle jag gärna vilja ha de övriga måtten. Har hojen på annan ort så jag skulle gärna slippa att mäta först.

MVH /Jan

Eastman skrev:
2036031 Finnemang, bli i m 2 hylsor så d blir lit mer "spänn", visste int riktigt hur långa de skulle göras men då kör ja me 30 mm :tummenupp

Kan tro Dig om styret :rolleyes: ...få dock ändå int dit front kåporna, ICn kom högt då turbon även kom högt...därför jag tänkt få lit hårdare gafflar o därmed sänka lite..
 
Om det är någon som vill så får ni väldigt gärna bygga om min B12:a till en sådan här.

(Jag får passa på medans ni har semester och inte vet vad ni skall göra med all eran överflödiga tid samt era överflödiga pengar.)
 
Någon som har ett elschema till en bandit 1200 s -02?
 
Öhlinsdämpare till GSX1100R -88, är det någonting som skulle kunna passa på en Bandit -04?
Om ja, vilka eventuella modifieringar skulle det innebära / krävas?
 
NoPinky skrev:
2338596 Öhlinsdämpare till GSX1100R -88, är det någonting som skulle kunna passa på en Bandit -04?
Om ja, vilka eventuella modifieringar skulle det innebära / krävas?

86-88-dämparen har en ögla i nederdelen, B12'an en gaffel.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top