Suzuki Bandit 1200-tråden

Det bidde ett kolfiber...

Jaha.
Då har man inlett vandringen rakt ut i kolfiberträsket... :brinnerup
 

Bifogat

  • bandit2.JPG
    bandit2.JPG
    82.9 KB · Visningar: 137
  • bandit3.JPG
    bandit3.JPG
    90.2 KB · Visningar: 127
NoPinky skrev:
kolfiberträsket

Me too. Fast inte banditen (som har stått startberedd för Bike Weekend SSH-Turbo 2006 sedan i höstas). Min gixxer SuperPro är på g med kolfibertank och bakdel. Nån som vill leasa min turbo-gixxer på BW 2006 i klassen SSH-turbo?
 

Bifogat

  • sps8-06-2.jpg
    sps8-06-2.jpg
    40.6 KB · Visningar: 135
Försäkring

Har precis pratat med Trygg-Hansa på telefon. Helförsäkring kostar mig 11 700:-/år. Det blir ~1400/månad under "säsong". Fan, det kostar att ligga på topp. Fast om man jämför mot Bandit 600:an som jag hade så är det inte så jättemycket dyrare... :näsblod
 
...efter frågat...bifogar foto m orginal art.nr. från åter förs. går kanske att få tag där i genom...annars England. För övrigt finns en kul Bandit t salu på annons sidan...(för att göra smyg reklam :gnissla , allt eller inget gäller dock än).
 

Bifogat

  • 1231230006.jpg
    1231230006.jpg
    127.9 KB · Visningar: 129
Mr Lang skrev:
2171911 Har precis pratat med Trygg-Hansa på telefon. Helförsäkring kostar mig 11 700:-/år. Det blir ~1400/månad under "säsong". Fan, det kostar att ligga på topp. Fast om man jämför mot Bandit 600:an som jag hade så är det inte så jättemycket dyrare... :näsblod

Prova med bilsport-mc förs. där har jag min, 1800 halvförs, 3800 hel/helår!
30+ förs.
Lycka till. :yoparty
 
LäckerBiten skrev:
2174633 Prova med bilsport-mc förs. där har jag min, 1800 halvförs, 3800 hel/helår!
30+ förs.
Lycka till. :yoparty

Jag har kollat där. Dom skulle ha ~8000 hel/hel. Men eftersom man inte kan ställa av med garageförsäkring så blir slutsumman ungefär samma på Trygg Hansa som Bilsport och Mc om man ser på ett år. Och då kan jag betala månadsvis på Trygg Hansa. Det har väl inte Bilsport va?
 
Mr Lang skrev:
2180998 Jag har kollat där. Dom skulle ha ~8000 hel/hel. Men eftersom man inte kan ställa av med garageförsäkring så blir slutsumman ungefär samma på Trygg Hansa som Bilsport och Mc om man ser på ett år. Och då kan jag betala månadsvis på Trygg Hansa. Det har väl inte Bilsport va?
Hos Bilsport & MC kan du få betala kvartalsvis om du vill.
 
Rf 900

Finns det nån som kan hjälpa mig....
Jag har hittat en RF 900 motor som är till salu :D ,
Är det samma motorfäste som på min bandit 600 '96 ?
 
caddick skrev:
2190505 Finns det nån som kan hjälpa mig....
Jag har hittat en RF 900 motor som är till salu :D ,
Är det samma motorfäste som på min bandit 600 '96 ?

Nej, det är inte samma motorfästen. Men vilja och lite jobb går det att fixa, fast enklast är att montera en annan luft/olje-motor t.ex. gsxr1100 eller B12 än den vattenbuffliga RF900'a motorn.
 
Tja! Är sen igår banditägare. :banana Satt o läste igenom första 15 sidorna här på bandit-tråden,sen orkade jag inget mer.. Har en -03a och ska sätta på bolton men ska jag göra på samma sätt som med 96-00,alltså ta upp hölet i luftburken o byta munstycken eller går man till väga på annat sätt?
Åsså var det en till sak.. orginalstyret var ingen höjdare,finns det nån som har bytt det till nåt annat lite bredare o inte så knepigt vinklat?
Kör så det ryker,nu blir det bärs :fyllisar
 
Fortsätt att läsa tråden från början så hittar du info hur man ska modda -01 och nyare, dvs luftburk etc.

Styret? Jag har provat det mesta från clip-on, dragrace, cross men det har alltid slutat med att originalstyret åker på igen, konstigt nog.

måsen skrev:
2193694 Tja! Är sen igår banditägare. :banana Satt o läste igenom första 15 sidorna här på bandit-tråden,sen orkade jag inget mer.. Har en -03a och ska sätta på bolton men ska jag göra på samma sätt som med 96-00,alltså ta upp hölet i luftburken o byta munstycken eller går man till väga på annat sätt?
Åsså var det en till sak.. orginalstyret var ingen höjdare,finns det nån som har bytt det till nåt annat lite bredare o inte så knepigt vinklat?
Kör så det ryker,nu blir det bärs :fyllisar
 
måsen skrev:
2193694 Tja! Är sen igår banditägare. :banana Satt o läste igenom första 15 sidorna här på bandit-tråden,sen orkade jag inget mer.. Har en -03a och ska sätta på bolton men ska jag göra på samma sätt som med 96-00,alltså ta upp hölet i luftburken o byta munstycken eller går man till väga på annat sätt?
Åsså var det en till sak.. orginalstyret var ingen höjdare,finns det nån som har bytt det till nåt annat lite bredare o inte så knepigt vinklat?
Kör så det ryker,nu blir det bärs :fyllisar

Kolla sidan 58 i denna tråd. Där finns det ett inlägg av Anders R som beskriver hur du ska göra med -01 och framåt.
 
måsen skrev:
2193694 .....
Åsså var det en till sak.. orginalstyret var ingen höjdare,finns det nån som har bytt det till nåt annat lite bredare o inte så knepigt vinklat?
Kör så det ryker,nu blir det bärs :fyllisar
Jag har monterat ett fatbarstyre. Riktigt trevligt, ungefär samma höjd fast man har bredare mellan händerna och i en rakare vinkel. Enligt min smak helt klart värt pengarna. Och du.. Grattis till din nya hoj :tummenupp
 
Gsxr koppling

Hej,

vad hittar jag info om vilken Gsxr koppling jag kan plocka över i min Bandit 1200-97:a?

Vilka delar, samt från vilka årsmodeller?
 
B-400 skrev:
vad hittar jag info om vilken Gsxr koppling jag kan plocka över i min Bandit 1200-97:a?

Du kan ta en komplett koppling från en 89-92 gsxr1100. Med komplett menas korg och inre hub samt allt som ryms däri inklusive tryckplatta. Du återanvänder Banditens drev (för generator/oljepump) som sittera bakpå kopplingskorgen, dvs bara att flytta över. Kika på bikebandit.com för vilka originaldetaljer en 89-92 gsxr1100 har. Du behöver även tryckstången i aluminium som går genom ingående drivaxeln.
 
andersbrink skrev:
2199914 Du kan ta en komplett koppling från en 89-92 gsxr1100. Med komplett menas korg och inre hub samt allt som ryms däri inklusive tryckplatta. Du återanvänder Banditens drev (för generator/oljepump) som sittera bakpå kopplingskorgen, dvs bara att flytta över. Kika på bikebandit.com för vilka originaldetaljer en 89-92 gsxr1100 har. Du behöver även tryckstången i aluminium som går genom ingående drivaxeln.

Får besked om en från en 90:a nästa vecka,

Ska ta o ringa efter 2 nya stållameller så länge, det är ju strippen snart :hihi
Har du slut på ditt beg lager :7peta
 
B-400 skrev:
Har du slut på ditt beg lager :7peta

Vet inte... e mycket nu. I garaget tappar man lätt fokus på "oväsentligheter" när nya hojen är halvvägs färdig. PM'a i 20-tiden ikväll (kör trådlöst i garaget) så kanske det finns en remote möjlighet att jag kommer mig för å kika.
 
Jag ska luftburksmodda min B12:a -02 till helgen. Vart är det lämpligt att göra detta hålet i luftburken? Har läst nåt om att man ska göra det bredvid "snorkeln". Stämmer detta även för Gen 2?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top