Suzuki Bandit 1200-tråden

Lågfartsmunstyckena är restnoterade. Vad kan jag förvänta mig för resultat om kör 2"-modden med originalstorlek.
 
Lite för fett mellan-register som inte märks förrän tempen går över +20 grader, då kan den tjuvstanna efter fullgasrepor där man drar in kopplingen samtidigt som man slår tvärt av på gasen.

Lajf skrev:
Lågfartsmunstyckena är restnoterade. Vad kan jag förvänta mig för resultat om kör 2"-modden med originalstorlek.
 
om nån e sugen o köpa billig lampa så kolla bilskrotarna..
100 spänn för en lampa, sen fixar man nån extraljus korg/bakstycke som det passar i..
själv kör jag med volvo 240 lyse o ett extraljus korg/hållare eller vad man ska kalla det.
fast detta är dock ej på en bandit :tungan
 

Bifogat

  • Photo0064.jpg
    Photo0064.jpg
    111.8 KB · Visningar: 111
andersbrink skrev:
Lite för fett mellan-register som inte märks förrän tempen går över +20 grader, då kan den tjuvstanna efter fullgasrepor där man drar in kopplingen samtidigt som man slår tvärt av på gasen.
Tack för svaret. Då kan jag glatt skruva ihop grejorna nu, och byta lågfartarna senare.
 
andersbrink skrev:
Clip-on med originalkåpan monterad funkar inget vidare, finns ingen plats nedåt för reglagen. I slutänden är det alltid originalstyret som åker tebax på hojen när man tröttnat på att pula. Så blev det iaf för mig.

Framgaffeln kan du stiffa upp genom att sätta en rörhylsa i varje gaffelben (under varje gaffelbensmutter) som förspänner fjädern lite till. Prova med 30 mm extra. Men... man skulle även behöva stiffa upp returen lite. Prova att blanda 50/50 med 5w och 10w gaffelolja.

Finnemang, bli i m 2 hylsor så d blir lit mer "spänn", visste int riktigt hur långa de skulle göras men då kör ja me 30 mm :tummenupp

Kan tro Dig om styret :rolleyes: ...få dock ändå int dit front kåporna, ICn kom högt då turbon även kom högt...därför jag tänkt få lit hårdare gafflar o därmed sänka lite..
 
packningar?????

hallo!!!

har ännu en fråga! jag ska kolla ventilspelet nu i veckan,


jag fundrapå att byta packningarna för ventilkåpsbultarna,

jag undrar då om det e samma packningar på 600 som 1200 elle

om det finns nån annan mod som passar tex,gsxr1100 elle nåt

elle måste man ju köpa orginal???????

ps snart kan vi lufta våra baditer :yoparty :yoparty
 
engel skrev:
hallo!!!
...byta packningarna för ventilkåpsbultarna, jag undrar då om det e samma packningar på 600 som 1200 elle om det finns nån annan mod som passar tex,gsxr1100 elle nåt elle måste man ju köpa orginal???????

1100:an lär passa, 600 vet ej...men det mirakulösa packning på tub funkar i princip överallt :tummenupp
 
engel skrev:
jag fundrapå att byta packningarna för ventilkåpsbultarna,

Alla luft/olje-kylda använder samma typ av ventilkåpspackning. De brukar jag byta när gummit ruttnar bort efter ca 20 återanvändningar. Smörj dem med olja så håller de bättre vid monteringen, dvs så att inte gummit slits av från stålbrickan i mitten.
 
Anders R skrev:
2028630 Underkåpan kommer från powerbronze som jag låtit lacka i orginalkulör och sitter med 4 bult vardera sidan. Dessutom 2 plastskruv i mitten längst ner. Nedre fästen i främre motorfäste och yttersta motorbulten. Det tar väl mig ca 1 timme att byta till motorskyddsbågar så det är ingen större operation. Kåpan ger lite mer vindskydd vid autobahnlunk i +130, men generar lite mer värme över benen, som är skönt på våren/hösten.

powerbronze.co.uk eller powerbronze.com ?

På poverpronze.co.uk hittade jag kåpor, men det verkar inte som om att de anser att potentiella kunder har något intresse av att få se bilder på hur varorna ser ut...

Har du några bättre bilder på hojen med monterad underkåpa?
Hur är passformen och kvaliten rent allmänt?
 
Precis som elgasen skriver köpte jag dem av S-racing. Omlackade via DinMC(så jag har inte namn på lackfirman). NoPinky Vill du se dem IRL så står hojen i huddinge kommun. Det blir lite meck på lördag så ... Passform är rätt OK men inte perfekt.
 

Bifogat

  • underkapa.JPG
    underkapa.JPG
    59.8 KB · Visningar: 125
Last edited:
Inspirerad nybörjare!

Tjenare allihop!

Köpte min första mc, en bandit 1200 förra sommaren och är supernöjd! Mitt första ingrepp utanför körningen var att byta olja och oljefilter, detta gick bra :banana !
Nu är jag sugen på att lära mig mer både om att vårda och modifiera min nya vän.
Tänkte sätta på ett slipon som första mod. med tanke på att det är ett resultat som både syns och hörs(ganska roligt med andra ord :) )
Kan jag göra detta utan att göra några som helst andra inställningar eller kan det medföra att hojen går sämre?

Tack för schysst läsande i ett riktigt bra forum!
 
Gary skrev:
2045186 Tjenare allihop!

Köpte min första mc, en bandit 1200 förra sommaren och är supernöjd! Mitt första ingrepp utanför körningen var att byta olja och oljefilter, detta gick bra :banana !
Nu är jag sugen på att lära mig mer både om att vårda och modifiera min nya vän.
Tänkte sätta på ett slipon som första mod. med tanke på att det är ett resultat som både syns och hörs(ganska roligt med andra ord :) )
Kan jag göra detta utan att göra några som helst andra inställningar eller kan det medföra att hojen går sämre?

Tack för schysst läsande i ett riktigt bra forum!

Nope, sämre går den troligtvis inte.
Utan ombestyckning ger det ca 7hp om jag inte har fel. Vilken årsmodell har du? Skoj med en i närheten som kör bandit!
 
Har en svart -02. Misstänker att det finns olika åsikter om olika slipon-fabrikat, någon som vill dela med sig? (=

Jo trevligt med grannar, 3 mil är ju ganska lätt avklarat :P
 
Gary skrev:
2046127 Har en svart -02. Misstänker att det finns olika åsikter om olika slipon-fabrikat, någon som vill dela med sig? (=

När jag jobbade i Lynchburg VA så hade jag inget annat bättre för mig än att lägga löningen på hojarna. Det gick så långt att jag till slut bara behövde betala Dyno-bänken varannan gång hos Harley-handlaren i Lynchburg http://www.hdoflynchburg.com/ (jag var där och bänkade ca 30 gånger på 4 år).

Den enda ljuddämpare man inte ska använda är originalljuddämparen, iaf om det är effekt man är ute efter. Vilken annan ljuddämpare som helst funkar, även om du kör utan ljuddämpare - därför att mellanröret är en för-ljuddämpare som ger motorn den karaktäristik den har. Den stora originalljuddämparen är en fabriksstrypning för toppeffekten och tar ned ljudnivån till löjligt låga värden. En ljuddämpare från t.ex. en RF900 ger snarlik ljudnivå fast ca 13 hästar mer, dvs i paritet med alla eftermarknadsdämpare.

Kortfattat, köp den ljuddämpare du tycker ser snygg ut, för ljudmässigt skiljer de sig inte mycket åt.
 
Vad är det som skiljer sig åt på Slip On för GSF1200 -00 och 01-, är det mellanröret som spökar eller är det något annat?

Det finns ju högvis med billiga Slip On på nätet, men de är bara t.o.m -00. :huvet

Någon som har förslag över var det går att köpa Leo Vince till ett bra pris?
 
http://www.maximum-suzuki.com/ibf/index.php?showtopic=23499 säger att det är bulthålen som inte passar mellan 96-00 vs 01-06

Kika på www.ebay.co.uk

NoPinky skrev:
2050806 Vad är det som skiljer sig åt på Slip On för GSF1200 -00 och 01-, är det mellanröret som spökar eller är det något annat?

Det finns ju högvis med billiga Slip On på nätet, men de är bara t.o.m -00. :huvet

Någon som har förslag över var det går att köpa Leo Vince till ett bra pris?
 
andersbrink skrev:
2050935 http://www.maximum-suzuki.com/ibf/index.php?showtopic=23499 säger att det är bulthålen som inte passar mellan 96-00 vs 01-06

Kika på www.ebay.co.uk
Maximum-suzuki tycker inte om mig...
Efter att äntligen fått dom att acceptera min registrering, vägrar sidan att skicka ut mitt valideringsmejl...

Jag har tillbringat halva natten med att söka på Ebay.com / .co.uk / .de.
Merparten av träffarna är på rör för -00.
De som har bra pris är garanterat för -00.
De som är för 01- och till överkommligt pris, skickar antingen inte till andra länder eller så är det skumma/dyra/krångliga betalningsmetoder.

Exotic Sportbike säljer dock rör för intressanta priser till Banditen. Har skickat dem ett mejl för att höra om de säljer till Europa.
 
Back
Top