Suzuki Bandit 1200-tråden

Anders R skrev:
Skippa dynojet och KN-filtret men köp Slip/bolt-on. Ombestyckning med vanliga munstycken a 20:- samt att orginalluftfiltren räcker en bra bit upp i effektregistren. Billigare och lika bra. Exakt vilka munstycken och hur stort lufthål beror på vilken årsmodell på B12:an.

ok :) låter bra som f*n :tummenupp

andersbrink skrev:
Upp med framhjulet på en 2x4 bräda och ställ den sen på sidostödet. Nu lutar den mer än väl för att oljan inte ska rinna ut.

Vilket är förnuftigast att satsa på mellan starkare fjädrar eller en gixxxerkoppling när man bara har 2" modden? (ska väl passa rakt av har jag för mig)

Pris för dessa olika moddar?

Elgasen skrev:
Vilket är förnuftigast att satsa på mellan starkare fjädrar eller en gixxxerkoppling när man bara har 2" modden? (ska väl passa rakt av har jag för mig)

Pris för dessa olika moddar?

Om du köper starkare fjädar (400 pix från Marklund), installera endast en av de hårdare fjädrarna. Två styva fjädrar blir väldigt otymplig och jobbigt att använda i stadstrafik. En utbytt fjäder klarar av ca 150 hästar. Två utbytta fjädrar ca 225 och två Barnett (dvs utbytta) tillsammans med en original klarar av ca 250. mer än det och du bör installera en 89-92 gsxr1100 koppling.

andersbrink skrev:
Om du köper starkare fjädar (400 pix från Marklund),
En fjäder bör räcka för mina behov gott och väl. Jag fick kramp i vänsterhanden efter allt slirande med orginalkopplingen på hjulaftonkortegen i Lidköping... 400pix... per fjäder eller för alla? går det köpa en enda fjäder av Marklund? om man sätter i en starkare fjäder... blir det inte snett och konstigt då? :va

Last edited:
Elgasen skrev:
om man sätter i en starkare fjäder... blir det inte snett och konstigt då? :va

Det är egentligen inte en fjäder utan en böjd bricka typ (sk diaphragm spring) de sitter utanför varandra och då blir det inte snett.

Last edited:
Fjäder

Om någon har en sån kopplingsfjäder liggnades, köper jag gärna en..

Eller nån som vill va med o dela?

Anders R skrev:
Det är egentligen inte en fjäder utan en böjd bricka typ (sk diaphragm spring) de sitter utanför varandra och då blir det inte snett.

Vad kostar en sådan där bricka då? 400pix nämnde Brink, men va det för alla eller för en? :va

Elgasen skrev:
Vad kostar en sådan där bricka då? 400pix nämnde Brink, men va det för alla eller för en? :va

Jag köpte två diafragmafjädrar av MC Express i Altersbruk (Erik Marklunds firma) och de kostade 170 pix ungefär inklusive frakt.

Ska bara använda en av fjädrarna så jag sålde den andra till Hellbilly här på forumet och han är nöjd efter installationen.

B-400 skrev:
Vi kanske ska köpa en sats ihop!!!???

de kan vi göra, beställ du som kan sådant så skickar jag pengar över konto till dig när du skall skicka en till mig, jag har en 98:a... men det borde väl vara samma till alla B12:or? vi kan ta det över pm kanske... kontakta mig

Banditmannen skrev:
Jag köpte två diafragmafjädrar av MC Express i Altersbruk (Erik Marklunds firma) och de kostade 170 pix ungefär inklusive frakt.

Ska bara använda en av fjädrarna så jag sålde den andra till Hellbilly här på forumet och han är nöjd efter installationen.

Japp! Tog 10 minuter att montera och funkar klockrent för mig. :tummenupp

Öppna kopplingskåpan och kika så ska du se att det ger sig.... inte speciellt komplicerat alls. Jag hade aldrig haft isär kopplingen på en MC och det gick alldeles utmärkt :tummenupp

Kopplingsliret snart över

Har precis varit och hämtat mina fjädrar (brickor) till kopplingen.Försökte först att köpa direkt av motospeed men man var tvungen att gå genom återförsäljare så det tog lite längre tid.Fjädrarna är av märket Barnett och för 2st gick det på 400:-.Jag behöver troligen bara den ena så är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig.

Bifogat

• Barnett.jpg
    Barnett.jpg
    83.4 KB · Visningar: 129
Bandit1200N skrev:
Har precis varit och hämtat mina fjädrar (brickor) till kopplingen.Försökte först att köpa direkt av motospeed men man var tvungen att gå genom återförsäljare så det tog lite längre tid.Fjädrarna är av märket Barnett och för 2st gick det på 400:-.Jag behöver troligen bara den ena så är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig.
Jag e på! Kan skicka pengar på rotmos.

Elgasen skrev:
de kan vi göra, beställ du som kan sådant så skickar jag pengar över konto till dig när du skall skicka en till mig, jag har en 98:a... men det borde väl vara samma till alla B12:or? vi kan ta det över pm kanske... kontakta mig

Pm dig på måndag.

Jag beställer nog i vilket fall som! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!