Suzuki Bandit 1200-tråden

Premiär tur!

Vilket skitväder vi har här i Skåne ikväll,e ledig i morrn o hade hoppats på en liten runda med bettan men får nog vänta med den :huvet .
Det får räcka med att varmköra i garaget :) .
 
Bandit

vad kan man hitta dubbla runda lysen som ex Speed tripple?

Nån som sett nån sida?

Har inte hittat nåt än....
 

damn :7peta[/QUOTE]


Fina, stämmer bra med priset ochså...Exlusivt.....

Hmm, få leta "universal"

Tips på det då?
I sverige..
 
Bör man använda bensin med 95 eller 98 oktan till en mer eller mindre orginal B12:a? :va
 
Elgasen skrev:
Bör man använda bensin med 95 eller 98 oktan till en mer eller mindre orginal B12:a? :va

Banditen har bara 9.5:1 i kompression och kan använda sig av 91 oktan. 95 oktan räcker upp till ca 10.5:1 i kompression, 96 till 11:1 och 98 räcker till 12:1 i kompression på våra luftkylda hojar. Dvs mellan tummen & arslet... på ett ungefär. Är det över +30 grader, tanka ett snäpp högre oktan.
 
Oki, som jag förstod det rätt så går den bäst på 95 oktan alltså?
Eller är det så att det oftast inte är någon nytta med att köra med högra oktantal?
Går den sämre med 98 oktan i 20 gradig värme?
98 oktan är inte lika lättantändlig va?
 
Elgasen skrev:
Oki, som jag förstod det rätt så går den bäst på 95 oktan alltså?
Eller är det så att det oftast inte är någon nytta med att köra med högra oktantal?
Går den sämre med 98 oktan i 20 gradig värme?
98 oktan är inte lika lättantändlig va?

Det finns hopers forum-trådar om oktantal.

95 oktan innehåller mer (väldigt lite, men ändå) energi per viktenhet än 98 oktan. Dvs den går (yttepyttelite) bättre på 95 oktan än 98 oktan.
 
Montera USD på en B12

Tjaba.

Då jag fått skäll av flickvännen att Duken inte är skön att få sjuts på tänker jag byta leksaken mot en lämpligare leksak........ Nämligen en B12... :yoparty
E´ någon sugen att byta med en Duke???? :rolleyes:

Då undrar jag om det är någon som har monterat USD, eller vet om det finns en USD gaffel (med tillhörande gaffelkronor) som bara är att "bulta på" på en B12?

Jag är så otroligt sugen på en B12´a. :tuttar

Mvh Jugge
 
Jugge_c skrev:
eller vet om det finns en USD gaffel (med tillhörande gaffelkronor) som bara är att "bulta på" på en B12?
Jag är så otroligt sugen på en B12´a. :tuttar
Mvh Jugge

Tjenare!
Kolla med Bandit här på forumet, han hade en usd på sin Bandit han hade tidigare.
Jag tror inte det skall vara några större problem att montera en usd från en gsxr hoj.

p.s. Jag vill inte byta hoj med dig d.s. :tungan
 
Elgasen skrev:
Tjenare!
Kolla med Bandit här på forumet, han hade en usd på sin Bandit han hade tidigare.
Jag tror inte det skall vara några större problem att montera en usd från en gsxr hoj.

p.s. Jag vill inte byta hoj med dig d.s. :tungan

:hihi
Tack för tipset. Jag hör med Bandit.

Mvh Jugge
 
Varning: Förtäckt annons för beroendeframkallande substans, a.k.a. adrenalin.

Jag fick tillbaks mitt Holeshot Stepped Header system (dvs krök och mellanrör, ingen ljuddämpare) pga diverse monetära problem. http://www.holeshot.com/bandit/comp2_header.html

4k5

Tillsammans med en portning som denna http://www.holeshot.com/old/Bandit/bndt_port.html fast med epoxy för ytterligare mer vrid i låg/mellan... lär det bli svårt att inte få res på tvåan med enbart lugnt gaspådrag.
 
Hej! Jag är grymmt sugen på en bandit 600n som första mellanviktare. Dom har en på Lingvalls i Gävle som jag var ner och pillade lite på. Jag satt rätt bra på den tyckler jag, cirka 190 lång.

Men nu i efterhand så har jag funderat på om den är för liten åt mig. Ni som kör denna hoj. Hur långa är ni?

Mvh, Stefan
 
En bra mellanklasshoj och du borde inte få några problem med din längd. Jag är ca 6 cm kortare. Lågt monterade fotpinnar och relativt rak körställning jämfört med racehojar. 1200 och 600 modellen har direkt utbytbara delar och skiljer ca 6 kg i vikt så storleksmässigt är de lika. Jag antar du menar 25kw variant annars gå direkt på 1200 modellen som ger dig bredare leenden varje gång du vrider på gasen.
 
Back
Top