Suzuki Bandit 1200-tråden

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja, en 1400 i en gixxerram är väl egentligen ett ännu bättre alternativ.
Och låt sedan bli bli att släppa gasen när bakhjulet släpper.
1400'an är nog lite för hög för en gixxer (tror jag, småkollade lite för ett par år sen). Men jag är nöjd med 1200'an och en portad Rtopp från 88 i min 750R.
 

Hufen

Hufen
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Honda cbr 1100xx , gsf 1200 Bandit
Hej jag skulle behöva mellan röret mellan grenröret och ljuddämparen till en 1200 96a . Någon som har
mvh
 

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200
Hej Alla!
Har nyss köpt Anders Brinks gamla hoj (en av dom). En Bandit 1200 -96 Röd 7500 mil.

Ägaren hade ingen information om hojen så jag undrar om någon annan vet något om den, om det är något speciellt gjort på den tex?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hej Alla!
Har nyss köpt Anders Brinks gamla hoj (en av dom). En Bandit 1200 -96 Röd 7500 mil.

Ägaren hade ingen information om hojen så jag undrar om någon annan vet något om den, om det är något speciellt gjort på den tex?
Är det hans gamla med långsving så är det väl ganska mycket gjort med den.

Edit: Hans gamla hemsida ligger uppe ännu.
Spara ned det som eventuellt finns om din hoj där innan den försvinner
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Hej Alla!
Har nyss köpt Anders Brinks gamla hoj (en av dom). En Bandit 1200 -96 Röd 7500 mil.

Ägaren hade ingen information om hojen så jag undrar om någon annan vet något om den, om det är något speciellt gjort på den tex?
Grattis!..Ända jag kan bidra med kolla kedjan Anders hatade att smörja den! :hjarta
 

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Så mycket vet jag, att det var försedd med kåpor som han tog bort. Lyft på sadeln och kolla efter ett extra hål i luftburken. I så fall har han 2" moddat den.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det finns ju annars den hårda vägen. Att läsa det han själv skrivit i denna tråd. Även om det kanske inte bara är om just den hojen, är det väldigt mycket matnyttigt.

Edit:
Gå till sök, skriv in andersbrink i användarnamn och välj söka i denna tråd
Screenshot_20230706_083354_Chrome.jpg
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det finns ju annars den hårda vägen. Att läsa det han själv skrivit i denna tråd. Även om det kanske inte bara är om just den hojen, är det väldigt mycket matnyttigt.
Jag kan inte följa den länken.
Fått med allt?

Skrev ju mycket i svaren när han gav värdefulla råd. Kanske värre att hitta.

Jag tänker direkt på "trimning oljekylda". Kan finnas en del i den.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nej den som var original. Ser original ut iaf utom slipon. Fick dock se långsvingen! Vem vet man kanske köper den också när den kommer ut!
Har för mig att den som var "original" hade en del fix. Andra kammar, portat och sen körde han väl någon märklig drevning som gav högre utväxling och gjorde 4an och 5an till närmast överväxlar. Wheelade ändå. Om inte minnet spelar spratt tror jag "originalaren" levererade 150-160 hk. Kan dock blanda ihop.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag kan inte följa den länken.
Fått med allt?

Skrev ju mycket i svaren när han gav värdefulla råd. Kanske värre att hitta.

Jag tänker direkt på "trimning oljekylda". Kan finnas en del i den.

Sökfunktionen, skriv i medlem andersbrink och klicka i bara denna tråd.
Det är inte allt. Bara de första 10 sidorna i denna tråd. Går nog att få fram mera i avancerad sök.
 

Sudden86

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2020
Ort
Mariefred
Hoj
Suzuki bandit 1200 1998
Hej! Köpte en bandit 1200 mk1 1998 för någon månad sedan.
har renoverat förgasarna, med nya packningar och sånt. (Original delar)
det va någon halv dålig trimning på den så tänkte göra det som det ska vara enligt Anders brink. 2 tums modden.
han skrev ju 35-127,5 i munstycken.
Men sen såg jag senare att han hade skrivit 37,5-130 ( mikuni original munstycken) så det kör jag på. 1 bricka på 3mm, luftskruven 3 varv.
51mm hål brevid det andra och snorkel eller gummi tratten är borta. Och så smacka ja på ett original luftfilter, satt nått k/n filter i.
hojen går bra men blöddrar i mellan registret.
tändstiften är sotiga på ringen, men i elektroden är dom lite ljusa. Mer åt det vita.
o ja då är det för snålt.
Nålarna är original.
har clipset på mitten hacket.
Jag kan inte hitta någonstans här i tråden vart ska man sätta nålen.
ska man ha den längst ner, (mera bränsle) och sen dundra på med 2 brickor.

nu är den för het för att labba med.
hojen har gått 2200 mil och är fin.
så tänkte fixa ordning allt så det är schysst.
det är ju en jäkligt bra hoj för pengen.

hojen går som en raket, o man kan köra fullt o sen dra in kopplingen så går han fint ner på tomgång.


har ni några tips ?
 

Bifogat

  • BA0F83B5-D5BA-4F5C-A74D-15CE944C7434.jpeg
    BA0F83B5-D5BA-4F5C-A74D-15CE944C7434.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 13

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag skulle säga att den går lite fett. Jämför bilden på mitt stift. Fråga om nålens placering har jag sökt på oxå, utan att få något svar. Varför en bricka när man kan flytta klipset lika mycket? Vad jag förstår kommer detta från en kille i USA, "fast Larry" eller något. Kan det vara andra nålar för US marknaden som bara har ett läge för clipset? Egentligen (som Brink brukade säga) bör du ha upp den på bänken för att få reda på bränsleblandningen genom varvtalet.

20170826_183529.jpg

Edit: Jag vet att han blev tvingen att ändra bestyckningen beroende på E10 oxå
 

Sudden86

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2020
Ort
Mariefred
Hoj
Suzuki bandit 1200 1998
Jag skulle säga att den går lite fett. Jämför bilden på mitt stift. Fråga om nålens placering har jag sökt på oxå, utan att få något svar. Varför en bricka när man kan flytta klipset lika mycket? Vad jag förstår kommer detta från en kille i USA, "fast Larry" eller något. Kan det vara andra nålar för US marknaden som bara har ett läge för clipset? Egentligen (som Brink brukade säga) bör du ha upp den på bänken för att få reda på bränsleblandningen genom varvtalet.

View attachment 486507

Edit: Jag vet att han blev tvingen att ändra bestyckningen beroende på E10 oxå
Tack för svar, men ja ser att det är lite vit på mitt stift inte så där brunt som du har.
har kikat på denna tabell oxå som är för banditen.
7k o uppåt går den som ett tåg det lixom bara drar, men mellan registret blöddrar den o så.
Jag höjer nålarna imorrn och tar bort brickorna.
vill att dom ska bli lite mera sotiga.
bänk det har jag Ingen här i närheten så. Tyvärr.
så många som körde denna modden här så.
ja det där med brickor är vell för us nålar.
vi kan ju justera ?
Aja testar imorrn.

återkommer med svar ?
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Varför menar jag att den går fett? Jo, du har sot alldeles för långt upp på isolatorn. Det ska vara renbränt längre ner på den. Många tycker att chokladbrun är den rätta färgen, men i realiteten kan en renbränd isolator lika gärna var vit, som toppen på din.
 

Sudden86

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2020
Ort
Mariefred
Hoj
Suzuki bandit 1200 1998
Varför menar jag att den går fett? Jo, du har sot alldeles för långt upp på isolatorn. Det ska vara renbränt längre ner på den. Många tycker att chokladbrun är den rätta färgen, men i realiteten kan en renbränd isolator lika gärna var vit, som toppen på din.
Det har du säkert helt rätt. Dagens bilar man byter sitft på är typ helt rena.
nästan mera vita-gråa.
Man kan aldrig vara säker, men chokladbrunt sitter vell kvar sen moppeåldern ??
Aja hur som helts.
-37,5 lågfart
-130 huvud munstycke
-clipset längst ner på nålarna
- 51mm hål i luftburken
- 14,6mm är flöten ställda.
inget ryckande eller blöddrande, drar från botten tills Varvstopp.
segdrar på 5an o det bara matar på.
tändstiften är lite sotiga och bruna.
kör vidare känner jag.
tack för svar @Bandit-1200
 

Kottizen

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2024
Hoj
Suzuki bandit 1200 96-
En fråga, har tänkt tyvärr sälja min Bandit av olika skäl, dvs av ekonomiskt trubbel. Någon som har bra tips på sälj sida? EJ blocket.

För tror väl inte att det är tillåtet att lägga ut en sälj text i den här tråden, förutom på sälj kategorin,

har förstått att äldre Banditer är eftertraktade och sällsynta, det är därför man inte har lust att lägga ut hojen på skräpsidan blocket.
 
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Top