Nån skillnad motför en 96?
och framskivor till en sån, vad kan det gå lös på?
Framskivor är inte gratis. begat eller eftermarknads är att rekomendera.
98 vare sprut och tjockare skivor. De gamla på 96 slog sig förbaskat lätt.
Akilleshälar är skivorna, kamkejdesträckaren och kopplingsarmen där vajern fäster. Lika bra att byta hela den om det stökar. Oftast bara infästningen som ryker men byt hela modulen med lager och allt. 1500:-
Insprutet var lite ryckigt. Sista versionen som satt på S-rad 99 var bäst.
Bakdämparen är svampig och skum på de flesta gamla åk.
Tändningslåset kärvar på 90% av objekten.
Fjädern till tanklocket är kass på var tredje.
I övrigt. KÖÖÖÖÖÖP! S-rad bågarna är sjukt roliga och sköna att köra. Ångrar jag sålde min...
Bakdelen är hata/älska. Jag hatade bakdelen först men efter tag uppskattade jag den. Klart en ikon och när den kom 96 var det en revolution. Står sig fortfarande "bra" på bana osv.
Ps. Har helsystem till s-rad 96-99 liggandes om någon s-radfantast är sugen.
Det skiljer en hel del i motorn, bla har 98an insprutning.
En hel del? Nu tar du i tycker jag. Insprutet är den största skillnaden IMO.
96-99 är väldigt lika. Rätt små justeringar mellan modellerna... Förutom insprutet möjligen då.