Surfplatta vilket OS?

Vilket OS?

• Antal röstningar
    0
För jäkligt att vara tekniknörd, vill gärna ha en sådan här.
http://www.sweclockers.com/recension/13732-asus-eee-pad-transformer
Finns det egentligen något argument "för" att skaffa en padda?
Trist bara att Google återigen verkar ha stressat ut sitt operativ innan det är helt klart.

Docka med tangentbord känns ungefär som en racehoj med blinkers och backspeglar. Man har missat poängen med användningen av en padda. Vill man ha ett fysiskt tangentbord finns det massor av små bärbara datorer som gör ett bättre jobb.

Personligen använder jag inte längre min dator på kvällarna, det blir paddan för hela slanten då jag använder den för att surfa, läsa mail, köra något spel osv.

Trist bara att Google återigen verkar ha stressat ut sitt operativ innan det är helt klart.

Docka med tangentbord känns ungefär som en racehoj med blinkers och backspeglar. Man har missat poängen med användningen av en padda. Vill man ha ett fysiskt tangentbord finns det massor av små bärbara datorer som gör ett bättre jobb.

Personligen använder jag inte längre min dator på kvällarna, det blir paddan för hela slanten då jag använder den för att surfa, läsa mail, köra något spel osv.

Tvärtom för mig så börjar det bli riktigt intressant när man i stort sett har en laptop där man kan ta av skärmen och använda för sig.
Det är ju hur grymt som helst.

Men den blöder i alla fall inte ljus från kanterna som en annan misslyckad produkt gör :D

Dessutom ställer den om klockan själv så man kommer i tid till jobbet/får sova en timme längre, det gör ju inte grejor med misslyckade operativ som har stressats fram...

Inte ens på tredje försöket lyckas dom misslyckade satarna till själlösa företagsslavande programmerare att fixa buggen...

Ser det snarare som en av fördelarna med denna "padda".
Är ju guld att ha en surfplatta som du enkelt kan göra om till en bärbar dator om du t.ex skall skriva en längre text. För du kan omöjligt påstå att du hellre skriver på skärmen än på ett tangentbord.

Och det vore grymt om man kunde koppla in en extern USB-disk, en mus, en kortläsare, en kaffekokare... :rolleyes:

Som sagt, det finns bra små bärbara om man vill ha sånt (och har råd förstås).

@GUW: Oj vad det svider hos dig. Skitföretaget kommer återigen att sälja mest och tjäna mest på en produkt som folk köper mot bättre vetande :rofl

Läste precis att Google planerar att strypa möjligheterna för tillverkarna att anpassa Android som de vill. Verkar som att polletten äntligen trillat ner en bit.

Ser det snarare som en av fördelarna med denna "padda".
Är ju guld att ha en surfplatta som du enkelt kan göra om till en bärbar dator om du t.ex skall skriva en längre text. För du kan omöjligt påstå att du hellre skriver på skärmen än på ett tangentbord.

Finns ju docka med tb till ipad mé, kostar 599.- eller nått sånt från apple :tummenupp

Finns ju docka med tb till ipad mé, kostar 599.- eller nått sånt från apple :tummenupp

Ännu smidigare är ju att köpa valfritt blåtands tangentbord bara...

Fast grejen med den där är ju att det är docka, tangentbord, batteri och en massa annat i ett....

Skitföretaget kommer återigen att sälja mest och tjäna mest på en produkt som folk köper mot bättre vetande :rofl

Det är fördelen med att ha en hjärndöd/hjärntvättad kundbas.

Folk skulle lämna tillbaks en kinesisk Androidplatta för tusen kronor med så usel byggkvalitet, men Apples skit hyllas...

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...